Κλάδος Αυτοκινήτου: Οι τάσεις, οι έλεγχοι και τα ανασφάλιστα

του Βάιου Κρόκου

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος παραμένει όπως πάντα ο κλάδος Αυτοκινήτου ο οποίος δοκιμάστηκε, όπως και το σύνολο της οικονομίας, τις ημέρες του lockdown. Οι προκλήσεις παραμένουν μεγάλες, ωστόσο, το επόμενο διάστημα καθώς τα «απόνερα» της υγειονομικής – οικονομικής κρίσης δεν είναι ακόμα ορατά εντελώς.

Ορατές ήταν οι πιέσεις όπως αποτυπώνονται και στα πρόσφατα στοιχεία της ΕΑΕΕ στα οποία καταγράφεται πτώση της παραγωγής κατά 7,5% στα 237,174 εκατ. ευρώ σε επίπεδο 4μηνου και μεγαλύτερη κάμψη τον Απρίλιο, καθ’ όλη την διάρκεια του οποίου ίσχυαν οι σχετικές απαγορεύσεις μετακίνησης, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι: -15,8% και παραγωγή στα 57,66 εκατ. ευρώ

Είναι γεγονός πως από τα τέλη Φεβρουαρίου ως την λήξη του lockdown τα ανασφάλιστα οχήματα αυξήθηκαν για μια ακόμη φορά. Φέτος, για την ώρα, στο ναδίρ βρέθηκε ο ασφαλισμένος στόλος στις 21/4 καταγράφοντας κάμψη κατά 124.644 οχήματα από την αρχή του έτους με τα συνολικά ασφαλισμένα οχήματα να διαμορφώνονται τα 6.134.812.

Τα ανασφάλιστα αποτέλεσαν τον έναν λόγο της πτώσης της παραγωγής, ωστόσο σημαντικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη φαίνεται πως διαδραματίσαν και οι πρόσφατες μειώσεις/εκπτώσεις σε νέα ασφαλιστήρια συμβόλαια από μέρος εταιρειών εν μέσω πανδημίας.

Σκιαγραφώντας το άμεσο μέλλον οι προβλέψεις για την παραγωγή και κυρίως για την συνολική εικόνα του κλάδου (loss ratio, επίπτωση στα κεφάλαια κλπ) παραμένουν διφορούμενες, καθώς ναι μεν υπάρχεί ήδη αισθητή βελτίωση στον ασφαλισμένο στόλο τον Μάιο, οι εκπτωτικές πολιτικές αναμένεται να συνεχιστούν – τουλάχιστον για τον Ιούνιο από κάποιες εταιρείες.

Ως εκ τούτου, λογική στροφή των οδηγών – πελατών θεωρείται η αναζήτηση για συμβόλαια πιο φθηνά και μικρότερης διάρκειας.

Διαβάστε επίσης: Νέα ανασφάλιστα οχήματα έφερε το lockdown – ανακάμπτει ο κλάδος τον Μάιο

Αναποτελεσματικό το πλαίσιο των ελέγχων

Πέρασε ο καιρός, πολλές οι παραινέσεις και οι προτροπές όμως αποτελεσματικοί έλεγχοι για τα ανασφάλιστα οχήματα δεν υπήρξαν. Οι συνέπειες που προκαλεί ένα ανασφάλιστο όχημα στους ελληνικούς δρόμους, σε ασφαλιστικές εταιρείες, ασφαλιστές, κρατικά έσοδα είναι προφανείς. Υπό αυτό το πρίσμα, θεσμικοί παράγοντες της αγοράς φέρεται να αναζητούν ένα νέο πλαίσιο που θα μπορέσει να βάλει “φρένο” στο διογκούμενο φαινόμενο, για μια ακόμη φορά.

Η αλήθεια είναι ωστόσο πως η Πολιτεία έχει τον τελευταίο λόγο και σε αυτήν την περίπτωση. Τόσο για την παραδειγματική ποινή όσο και για την είσπραξη της.

Είναι γεγονός επίσης πως πολλές φορές κατά το παρελθόν οι διάφορες διαρροές ή “πληροφορίες” που είδαν το φως της δημοσιότητας και έκαναν λόγο για ελέγχους το επόμενο άμεσο διάστημα είχαν σαν αποτέλεσμα κάποιοι με ανασφάλιστα ΙΧ να συμμορφωθούν.

Όπως περιγράφει όμως στέλεχος της αγοράς, “μπορεί μετά από κάποιο πρόστιμο κάποιοι να προσφεύγουν στην σύναψη κάποιου συμβολαίου, κάποιοι εξ’ αυτών όμως είναι ξανά ανασφάλιστοι μετά από 6 μήνες”.

“Είναι πλέον ζήτημα κουλτούρας και συνείδησης σε αρκετές περιπτώσεις και απαιτούνται αυστηρά μέτρα και ποινές”, σημειώνει.

Σε κάθε περίπτωση – και – ο κλάδος του Αυτοκινήτου είναι αντιμέτωπος με πολλές προκλήσεις το επόμενο διάστημα. Η συχνότητα και η σφοδρότητα των ατυχημάτων, ο “πόλεμος τιμών” που μαίνεται, τα ανασφάλιστα και η γενικότερη οικονομική κατάσταση θα αποτελέσουν κύριοι παράγοντες της μεγάλης εικόνας.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*