Ασφαλιστικές: Όλο και μεγαλύτερο το ενδιαφέρον για τηλεϊατρική

του Βάιου Κρόκου

Διευρύνονται οι προσπάθειες του ασφαλιστικού κλάδου στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού τους με την παροχή σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο τομέας της Υγείας στον οποίον η τηλεϊατρική έρχεται να καλύψει βασικές παραμέτρους στην ασφάλιση Υγείας.

Η κατάσταση που δημιουργήθηκε στο σύστημα Υγείας λόγω COVID-19 προκρίνει εμμέσως την παροχή τέτοιων λύσεων για την κάλυψη καθημερινών αναγκών ενός ασφαλισμένου ή απλών επισκέψεων ρουτίνας κ.α

Με αυτόν τον τρόπο – με την εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών της τηλεπικοινωνίας και της πληροφορικής -προσφέρεται σε ασφαλισμένους/ασθενείς η κλινική βοήθεια από απόσταση, με μετάδοση ήχου και εικόνας και άλλων έξυπνων εργαλείων.

Οι σύγχρονες τάσεις και στον κόσμο της ασφάλισης, άλλωστε, προκρίνουν ολιστικά μοντέλα υπό την μορφή οικοσυστημάτων, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο προσέγγισης του ασφαλισμένου.

Μέσω της χρήσης της τηλεϊατρικής οι ασφαλιστικές εταιρίες  εκτός των άλλων επιδιώκουν να μειώσουν κόστη που προκύπτουν από τις επισκέψεις των ασφαλισμένων τους σε δομές υγείας προκειμένου να λάβουν μια γνωμάτευση ή μια υπηρεσία που ενδεχομένως θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί πιο άμεσα και με μικρότερο κόστος μέσω της τηλεϊατρικής.

Σημαντικές είνα οι προσπάθειες που έχουν γίνει και στην Ελλάδα από εταιρείες του κλάδου, αν και ακόμα απαιτείται πολύς δρόμος για να συγκριθεί κανείς με ευρωπαϊκούς μέσους όρους.

– Για παράδειγμα, στο πλαίσιο της προληπτικής ιατρικής, σε συνδυασμό με τη διαρκή αναζήτηση και εφαρμογή σύγχρονων πρακτικών τηλεϊατρικής με αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, είχε ως αποτέλεσμα να παρουσιάσει η INTERAMERICAN μια καινοτόμο πρόταση, την εφαρμογή Μedi-ON.

Πρόκειται για ένα app μεθοδικού ελέγχου της υγείας στη βάση πρώτων ενδείξεων που έχει ο ενδιαφερόμενος, που διατίθεται δωρεάν στους ασφαλισμένους της εταιρείας από τις 12 Μαϊου και ήδη, έχει περιέλθει σε χρήση σημαντικού αριθμού πελατών με ατομικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο υγείας.

– Ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι της Υγείας δίνει ΑΧΑ Ασφαλιστική εδώ και καιρό με τη τηλεϊατρική και με underwriting από απόσταση μέσω του MyAXA Doctor. Μέσα από μια ειδικά σχεδιασμένη εφαρμογή για smartphones ο ασφαλισμένος καλεί με βιντεοκλήση ή τηλεφωνικά έναν γιατρό και λαμβάνει τις πρώτες ιατρικές συμβουλές. Αν κριθεί απαραίτητο από το γιατρό, μπορεί να δοθεί παραπεμπτικό για τη διενέργεια εξετάσεων και για χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής (το χορηγούμενο κάθε φορά παραπεμπτικό είναι αποκλειστικά ιδιωτικό και παρέχεται και λειτουργεί ανεξάρτητα από τον κρατικό Ασφαλιστικό Φορέα). Επίσης, ο ασφαλισμένος έχει τη δυνατότητα να αποστείλει στο συνεργαζόμενο γιατρό αποτελέσματα εξετάσεων προς εκτίμηση, είτε μέσω email είτε μέσω της ίδια της εφαρμογής MyAXA Doctor. Η υπηρεσία προσφέρεται σε συνεργασία με την Teladoc Health, παγκόσμιο ηγέτη στις εξ’ αποστάσεως υπηρεσίες υγείας.

– Τη στήριξή της στην καινοτόμο ψηφιακή εφαρμογή τηλεϊατρικής Dr. Button, προσέφερε η Generali με στόχο τη διασφάλιση της απομακρυσμένης ιατρικής υποστήριξης, σε όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες, κατά την περίοδο της πανδημίας. Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα τηλεσυνεδρίας με εθελοντές γιατρούς για την παροχή ιατρικής συμβουλευτικής, σχετικά με την Covid-19. Ο ασθενής, έχει τη δυνατότητα να καλεί τον γιατρό της επιλογής του από όπου και αν βρίσκεται, όποτε προκύψει ανάγκη, μέσω tablet, smartphone (iOS και Android) ή υπολογιστή, εξασφαλίζοντας αμεσότητα, ασφάλεια και ευκολία.
Η πρωτοβουλία αυτή έχει βρει εξαιρετική ανταπόκριση από τους πολίτες που την χρησιμοποιούν αλλά και την ιατρική κοινότητα, καθώς 500 γιατροί έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα, παρέχοντας τις υπηρεσίες τους εθελοντικά.

Ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό του τομέα της Υγείας

Οι περισσότερες ενδείξεις συγκλίνουν στο γεγονός πως οι ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο Υγείας θα συνεχίσουν τις προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση το επόμενο διάστημα. Σημαντικός βοηθητικός παράγοντας σε όλα αυτά αποτελεί και το γεγονός πως στον τομέα της Υγείας απαιτείται ένας ευρύτερος ψηφιακός μετασχηματισμός.

Πρόσφατα οι πρόεδροι του Ελληνικού Συνδέσμου Πληροφορικής Υγείας (ΕΣΠΥ), Γιώργος Κακουλίδης και του Συνδέσμου Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), Παντελής Αγγελίδης έκαναν λόγο για ανάγκη να υπάρξει ταχύτερος βηματισμός για την αξιοποίηση τεχνολογικών λύσεων, μια αναγκαιότητα καταδείχθηκε την περίοδο της πανδημίας.

Ενδεικτική είναι  η σημασία της απομακρυσμένης εξέτασης από γιατρό, η οποία «ανέδειξε την έλλειψη κανονιστικού πλαισίου σε θέματα τηλεσυμβουλευτικής, τηλεμετρίας και τηλεϊατρικής» όπως σημειώνουν οι κ.κ. Κακουλίδης και Αγγελίδης στην επιστολή τους προς τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Υγείας.

«Κατά την άποψη μας θα πρέπει να προσεγγίσουμε αυτό το θέμα ως ευκαιρία να ενσωματωθούν στην ιατρική πράξη και πρακτική τέτοιες υπηρεσίες με την κατάλληλη επιστημονική και νομική τεκμηρίωση» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή.

Καθώς η πανδημία έφερε το κράτος σε «τροχιά»  διαδικασιών ψηφιοποίησης  ζητάται η ίδια πορεία να ακολουθηθεί και για τον χώρο της υγείας. Στο πλαίσιο αυτό μπορούν να αξιοποιηθεί πληθώρα σχετικών εφαρμογών και λογισμικών, τις οποίες διαθέτει ο κλάδος και ήδη χρησιμοποιούνται ευρέως εντός και εκτός Ελλάδας, σύμφωνα με τους προέδρους των συνδέσμων.

«Θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η νομική κατοχύρωση των ιατρικών υπηρεσιών που παρέχονται εξ’ αποστάσεως και στη χώρα μας. Υπάρχει ήδη επιστημονική βιβλιογραφία που κατοχυρώνει την εκτέλεση συνεδριών εξέτασης από ψυχίατρο ή ψυχολόγο μέσω τηλεδιάσκεψης, όπως και κλινικής τηλεμετρίας ιδίως για τη διαχείριση χρονίως πασχόντων που έχουν δείξει αξιόλογα αποτελέσματα με κλινική αποτελεσματικότητα και εξυπηρέτηση του πολίτη» τονίζουν, μεταξύ άλλων.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*