Η επόμενη μέρα: Αναθεώρηση στόχων και προσαρμογή

του Βάιου Κρόκου

Τη δύσκολη στενωπό της διαφαινόμενης ύφεσης, μετά το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης, διαβαίνει η ασφαλιστική αγορά σε συνάρτηση πάντα με τις συνολικές προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας.

Οι υπόλοιποι μήνες του 2020 θεωρούνται ιδιαίτερα κρίσιμοι καθώς απαιτείται προσαρμογή, καινοτόμες προτάσεις και σίγουρα συγκράτηση απωλειών σε βασικούς ή επιμέρους κλάδους.

Για την ώρα υψηλοί παραμένουν οι στόχοι που έχουν θέσει managers κορυφαίων Δικτύων, αν και η μείωση στην παραγωγή τον Απρίλιο είναι εμφανής, όπως πληροφορείται το IW. Λογικό, καθώς οι μεσοπρόθεσμοί ή οι ετήσιοι στόχοι δεν αναθεωρούνται τόσο άμεσα. Ωστόσο τα επίσημα στοιχεία της αγοράς το επόμενο διάστημα ίσως ξεδιαλύνουν το τοπίο και φέρουν νέα δεδομένα.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν οι διοικήσεις αυτόν τον καιρό στην πώληση νοσοκομειακών προγραμμάτων. Οι ανάγκες για πληθώρα καλύψων (που δεν σχετίζονται με τον COVID-19) παραμένουν μεγάλες. Οι εξελίξεις για τιμές και λύσεις στον κλάδο της Υγείας την επόμενη μέρα σχετίζονται επίσης και με την δυνατότητα συμπράξεων ασφαλιστικών – ιδιωτικών κλινικών.

Αναφορικά με αποταμιευτικά προγράμματα εγγυημένης απόδοσης οι προσδοκίες πλέον είναι περιορισμένες υπό το φάσμα των μηδενικών/χαμηλών επιτοκίων. Εξάλλου τέλος Ιουνίου λήγει και το προσφερόμενο πρόγραμμα με το υψηλότερο επιτόκιο αυτή τη στιγμή (1,75%, τεχνικό 1,25%). Η επόμενη μέρα θα επαφίεται στο brand της εταιρείας ή την άρτια πώληση από έναν ασφαλιστικό συμβούλο, εαν είναι αυτό εφικτό, καθώς οι εταιρείες δεν θα μπορέσουν να δώσουν πρόσθετες εγγυήσεις στον πελάτη.

Στον κλάδο Αυτοκινήτου, επικρατέστερη τάση είναι η αναπροσαρμογή του χρόνου (π.χ σε τρίμηνα συμβόλαια). Πολύς λόγος γίνεται ξανά για ευκαιριακές εκπτώσεις σε ασφάλιστρα ιδιαίτερα στον κλάδο Αυτοκινήτου, την ώρα που η πλειοψηφία της αγοράς εκτιμά εδώ και καιρό πως οι τιμές στα συμβόλαια παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλές.

Αν θα υπάρξει γενικότερη μείωση στα ασφάλιστρα, αν αυξηθεί η σφοδρότητα και η συχνότητα των ατυχημάτων ή που θα κυμανθεί η συνολική παραγωγή το 2020 είναι στοιχεία που θα διαμορφώσουν την τελική εικόνα στο loss ratio, και όχι η πρόσκαιρη(;) κάμψη την περίοδο του lockdown. Σημειώνεται επίσης πως σημαντική παράμετρος για την συνολική εικόνα στο αυτοκίνητο είναι η αναμενόμενη κάμψη στην ασφάλιση στόλου (rent a car κλπ) που σχετίζονται με τον τουρισμό ο οποίος πλήττεται σοβαρά

Ευχής έργον θα ήταν ένας πόλεμος ποιότητας/προσφοράς και όχι ένας πόλεμος τιμών“, σημειώνει στέλεχος της αγοράς στο IW που δε διαβλέπει άμεσες λύσεις στα γνωστά προβλήματα του κλάδου.

Χρειάζονται πιο αυστηρά μέτρα και ποινές για τα ανασφάλιστα ΙΧ με συστηματικούς ελέγχους. Εξάλλου, συνηθίζεται (με τις σημερινές κυρώσεις) αυτοί που ασφαλίζονται λόγω τιμωρίας να είναι πάλι ανασφάλιστοι μετά από 6 μήνες“, σημειώνει.

Κατά τα άλλα, το ζήτημα του business interruption όπως αναδείχθηκε την περίοδο του lockdown ή η κάλυψη νέων cyber κινδύνων που αναδύονται είναι κάτι που θα απασχολήσει την αγορά σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο.

Τέλος, σύμφωνα με τις τωρινές εκτιμήσεις της αγοράς, το βασικό ζητούμενο δεν είναι οι ακυρώσεις (καθώς υπολογίζεται πως η πλειοψηφία θα διατηρήσει ένα συμβόλαιο Υγείας ή σύνταξης που μπορεί να έχει)…αλλά η νέα παραγωγή.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*