Crash test για ασφαλιστικές: Ψηφιακά συστήματα στη δίνη του κορωνοϊού

του Βάιου Κρόκου

Ένα κρίσιμο crash test αποτελεί για τον ασφαλιστικό κλάδο η εξάπλωση του κορωνοϊού, οι επιπτώσεις του οποίου εκτείνονται σε όλες τις μορφές κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας.

Αν και ως πρώτη αντίδραση, εύλογα έρχονται τα ερωτήματα για τις καλύψεις έναντι πανδημίας και επιμέρους λεπτομέρειες γύρω από αυτό, στο επίκεντρο βρίσκεται επίσης η ομαλή συνέχεια των εργασιών προς όφελος κοινωνίας, ασφαλισμένων και εργαζόμενων.

Η πλειοψηφία των εταιρειών ανακοίνωσε μέτρα, συμβουλές και συστάσεις προς τους συνεργάτες – σε πρώτη φάση – για τηλεργασία και άλλες οδηγίες για την ομαλή συνέχιση των εργασιών.

Σε επικοινωνία που είχε το IW με στελέχη της αγοράς γίνεται λόγος πως πρωταρχικός στόχος είναι η ορθή τήρηση των οδηγιών και τα προληπτικά μέτρα. Σημαντικό στοιχείο επίσης, όπως σημειώνουν, είναι η επικοινωνία με τους πελάτες (e-mail, τηλέφωνα, skype) δίνοντας το μήνυμα πως η αγορά θα σταθεί με υπευθυνότητα στις ανάγκες τους.

Στις περισσότερες περιπτώσεις την προηγούμενη εβδομάδα, εταιρείες πραγματοποίησαν πιλοτικά την τηλεργασία (για παράδειγμα 100 άτομα εργασία εξ’ αποστάσεως σε εταιρεία για το σύνολο των εργαζομένων στα κεντρικά γραφεία) για να λειτουργήσουν ομαλά αυτήν την εβδομάδα, ενώ παρόμοιες εργασίες γίνονταν μέχρι και χθες, Δευτέρα, σε άλλες εταιρείες ώστε να εφαρμοστούν αποτελεσματικά τηλεργασία και άλλα ψηφιακά εργαλεία.

Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια ο λεγόμενος ψηφιακός μετασχηματισμός έλαβε χώρα και στον κλάδο – με πιο αργούς ρυθμούς βέβαια σε σχέση με άλλους – τα βήματα όμως που έχουν γίνει επιτρέπουν την ομαλή συνέχιση των εργασιών με εργαλεία για εργαζόμενους και λοιπούς συνεργάτες στην πρώτη φάση της εν εξελίξει κρίσης.

Τα νερά κατά κοινή ομολογία παραμένουν “αχαρτογράφητα” και πρώτο μέλημα είναι η υγεία και η στήριξη συνεργατών και πελατών. Σε δεύτερο χρόνο, σε συνάρτηση με το πόσο διαρκέσουν τα έκτακτα μέτρα στην οικονομία, μπορεί να εκτιμηθεί η πορεία των εργασιών σε επιμέρους κλάδους και μεγέθη, σημειώνουν τα ίδια στελέχη.

Μεταξύ άλλων, αναφορικά με τις ψηφιακές – ηλεκτρονικές υπηρεσίες, το διακύβευμα για μια ακόμη φορά έγκειται στo user experience και την κουλτούρα που έχει αναπτύξει και ο πελάτης γύρω από όλα αυτά.

Υπό αυτό το πρίσμα, κρίσιμη είναι η πτυχή που ανέδειξαν χθες με ανακοινώσεις τους Ε.Ε.Α και Ε.Ε.Α.Ε, καλώντας για παράταση ισχύος ασφαλιστηρίων συμβολαίων.

Όπως εξηγούν, η μη εξοικείωση μερίδας πελατών με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές δημιουργεί κίνδυνο να μείνουν ανασφάλιστοι αν δεν εκπληρώσουν τις υποχρέωσεις τους έγκαιρα.

Ο αγώνας δρόμου – και – για την ασφαλιστική αγορά μόλις ξεκίνησε…

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*