Σχέδιο για τα ηλεκτροκινούμενα, επί ποδός οι ασφαλιστικές

της Ελενας Ερμείδου

Ραγδαίες  είναι οι εξελίξεις στον κλάδο των μεταφορών και ασφαλειών με την είσοδο των ηλεκτροκίνητων και αυτοκινούμενων οχημάτων. Στην Ευρώπη αυτοκινητοβιομηχανίες, ασφαλιστικές όπως είναι η Allianz και το κέντρο τεχνολογίας της Allianz, AZT, εταιρείες τεχνολογίες και κατασκευής s/w ενώνουν τις δυνάμεις τους για να βγουν μπροστά από τις εξελίξεις και να καλύψουν την προσφορά και την ζήτηση.

Στην Ελλάδα το ΥΠΕΝ μελετά την δέσμη κινήτρων για την απόκτηση και χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και πιθανότατα τρόπους επιδότησης των υποδομών φόρτισης θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση που θα παρουσιάσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εντός του πρώτου εξαμήνου. Το ΥΠΕΝ, εξάλλου, εκπονεί εγχειρίδιο ανάπτυξης έξυπνων και πράσινων πόλεων με παραλήπτες τους δήμους που θα εξειδικεύει όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο, ώστε να συμμετάσχουν πιο ενεργά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και ευρύτερα στην προώθηση μοντέλων βιώσιμης κινητικότητας στις ελληνικές πόλεις.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ: “Στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πέρυσι κατέλαβαν μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%».

Πολύ κοντά στο να μπουν στην κυκλοφορία και τα αυτοκινούμενα οχήματα. Ηδη το υπουργείο μεταφορών κινείται προς αυτή την κατεύθυνση εκπονώντας σχέδια. Σύμφωνα με την Allianz και την ΑΖΤ μέχρι το 2030 θα υπάρξει μαζική παραγωγή αυτοκινούμενων οχημάτων ενώ κατά την χρονιά που διανύουμε οι αυτοματοποιημένες λειτουργίες θα αρχίσουν να ενσωματώνονται σταδιακά στα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα νέας κυκλοφορίας.

Σε ό,τι αφορά τα ατυχήματα, στο σύνολο τους οι ασφαλιστικές εκτιμούν ότι αιτήσεις για αποζημιιώσεις θα μειωθούν αλλα όχι βραχυπρόθεσμα. Στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει σήμερα το μέσο κόστος των αποζημιώσεων στα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες, κάμερες, κτλ έχει αυξηθεί καθώς το κόστος του συγκεκριμένου τεχνολογικού εξοπλισμού είναι πολύ υψηλό.

Υψηλό κίνδυνο από κυβερνοεπιθέσεις αντιμετωπίζουν τα διασυνδεδεμένα οχήματα, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν ως έχει αναφερθεί και από την Insurance Europe και ‘ως όπλα κατά των εχθρών’. Οι συνθήκες αυτές μελετώνται και ερευνώνται με τις εταιρείες τηλεματικής να μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στο τομέα.

Επί της παρούσης το ΥΠΕΝ μελετά τρόπους επιδότησης της τιμής τιμής ενός ηλεκτρικού οχήματος που μπορεί να πάρει τη μορφή κάποιας μείωσης φόρου ή τέλους ή και επιδότησης της τιμής αγοράς.  Eξετάζει παράλληλα πιθανά μέτρα που να σχετίζονται με την παροχή κινήτρων χρήσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους), με σκοπό να καταστήσουμε τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις ελληνικές πόλεις πιο ελκυστική.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι η δημιουργία δικτύου σημείων φόρτισης τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζουμε αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης και τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης.

Το ΥΠΕΝ σχεδιάζει να χορηγήσει κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα,logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters), μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*