Οδική Ασφάλεια: Στις προτεραιότητες το ποδήλατο

της Ελενας Ερμείδου

Τις προϋποθέσεις και τις παραμέτρους  για την βελτίωση της οδικήας ασφάλειας των πεζών θέτει σε προτεραιότητα ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος  Ευθύμιος Μπακογιάννης, για την ενίσχυση της χωρικής συνοχής στο δημόσιο χώρο και την του αστικού και του οδικού περιβάλλοντος των πόλεων προτάσσοντας, μεταξύ άλλων την χρήση του ποδηλάτου.

Εξετάζοντας τις παραμέτρους της οδικής ασφάλειας που σχετίζονται με τον χωρικό και αστικό σχεδιασμό στην Ευρώπη και την Ελλάδα, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ήδη κάνει ενέργειες και προωθεί πολιτικές προς την κατεύθυνση αυτή όπως είναι ο σχεδιασμός της Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο, η Εθνική Στρατηγική για την Προσβασιμότητα και η επικαιροποίηση και συμπλήρωση της νομοθεσίας για τον αστικό χώρο.

Στο πλαίσιο ημερίδας με θέμα την Οδική Ασφάλεια χωρίς Σύνορα ο κος Μπακογιάννης παρέθεσε τα στοιχεία του απολογισμού των τροχαίων συμβάντων τόσο στις ελληνικές πόλεις όσο και στις ευρωπαϊκές:

·         Το 70% των νεκρών από τροχαία συμβάντα σε δρόμους Ευρωπαϊκών πόλεων είναι πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές. (στοιχεία ΕΕ Ιούνιος 2019).

·         Οι θάνατοι από τροχαία συμβαίνουν κατά 54% σε επαρχιακό δίκτυο, κατά 38% στις πόλεις και τους οικισμούς και κατά 8% στους αυτοκινητοδρόμους.

Τραγικά τα στοιχεία απολογισμού για την Ελλάδα

·         Στην Ελλάδα, το 53% των παραβάσεων αφορά στην ταχύτητα.

·         Στην Ελλάδα, τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία  θανάτου για ηλικίες 19-29 ετών, η δεύτερη για  παιδιά 5-14 ετών και η τρίτη αιτία για ηλικίες 30-44 ετών.

·         Στη Ελλάδα, τα τελευταία 50 χρόνια έχουν σκοτωθεί 130.000 άνθρωποι στους ελληνικούς δρόμους ενώ 350.000 έχουν μείνει ανάπηροι.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*