Σε φάση μετασχηματισμού ο κλάδος οδικής βοήθειας

του Βάιου Κρόκου

Η Οδική Bοήθεια αποτελεί μία από τις σημαντικότερες συμπληρωματικές καλύψεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια κάλυψη η οποία διευκολύνει κάθε οδηγό σε περίπτωση που το ασφαλισμένο όχημα ακινητοποιηθεί λόγω ατυχήματος ή βλάβης.

Ωστόσο, όπως και στις περισσότερες ασφαλιστικές καλύψεις, τα προγράμματα οδικής βοήθειας που προσφέρουν οι ασφαλιστικές έχουν σημαντικές διαφορές και σημεία τα οποία πρέπει να προσέχει κάθε οδηγός.

Η συνήθης πρακτική είναι να ασφαλίζεται ένα συγκεκριμένο όχημα και η κάλυψη ισχύει ανεξάρτητα από τον εκάστοτε νόμιμο οδηγό του οχήματος.

Σε κάποιες περιπτώσεις, ωστόσο, στην αγορά υπάρχουν και κάποια συμβόλαια που λειτουργούν αντίστροφα, δηλαδή ασφαλίζεται ένα συγκεκριμένο πρόσωπο ανεξάρτητα από το όχημα που οδηγεί.

Επίσης, καλύπτονται και οι επιβάτες του οχήματος κατά τη στιγμή του ατυχήματος ή της βλάβης.

Μπορεί πολλές ασφαλιστικές εταιρείες να μην ασκούν οι ίδιες τον εν λόγω κλάδο ασφάλισης, η κάλυψη όμως προσφέρεται από όλες σχεδόν με συνεργαζόμενες εξειδικευμένες εταιρείες που ασκούν τον κλάδο οδικής βοήθειας, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του Νόμου.

Το τελευταίο νομοσχέδιο και, στη συνέχεια, η πιο πρόσφατη εγκύκλιος του Υπουργείου Υποδομών δημιουργεί νέα δεδομένα, με φόντο τη μετεξέλιξη και ισχυροποίηση του κλάδου, διορθώνοντας στρεβλώσεις του παρελθόντος.

Στην ασφαλιστική αγορά έχουν ήδη υπάρξει αλλαγές προς αυτήν την κατεύθυνση. Άλλωστε, η Οδική Βοήθεια έχει πάψει να λογίζεται, τουλάχιστον, ως μια έξτρα παροχή και έχει χαρακτήρα πλέον βασικής κάλυψης στα συμβόλαια αστικής ευθύνης αυτοκινήτου.

Εξαιρουμένων των μεγάλων αστικών κέντρων, οι συνέργειες των παρόχων είναι μια πραγματικότητα η οποία λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή, αφού βοηθά στη διατήρηση του κόστους σε προσιτά επίπεδα χωρίς να μειώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης.

Με τα σημερινά δεδομένα, πάντως, το μέλλον της Οδικής Βοήθειας φαντάζει ευοίωνο, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού ως μια χρήσιμη και απαραίτητη κάλυψη στην ασφάλιση αυτοκινήτου.

Τα «αγκάθια»

 Από την άλλη πλευρά, η κρίση άφησε το αποτύπωμά της: Η γήρανση του στόλου παραμένει σοβαρό «αγκάθι», καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία, ο μέσος όρος των οχημάτων διαμορφώνεται στα 17 έτη.

Η Οδική Βοήθεια προσθέτει έξτρα κόστος στα έξοδα ενός αυτοκινήτου, πάνω από την ασφάλιση και τα τέλη κυκλοφορίας, και πολύς κόσμος, ιδιαίτερα τα προηγούμενα χρόνια, την είχε διακόψει.

Ωστόσο, οι κλήσεις στην Οδική Βοήθεια έχουν αλλάξει και τα μηχανικά προβλήματα έχουν γίνει βασική αιτία κλήσης σε σχέση με άλλους λόγους.

Άξιο αναφοράς επίσης είναι το γεγονός πως η Οδική Βοήθεια στην Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει τη δυσκολία προσβασιμότητας στο σημείο που απαιτείται έγκαιρα. Σε γενικές γραμμές, η εξυπηρέτηση της λεγόμενης «πρώτης ώρας» τηρείται από την πλειοψηφία των παρόχων οδικής βοήθειας, πλην περιπτώσεων ανωτέρας βίας.

*αναδημοσίευση από το περιοδικό Insurance World

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*