Δουλειές στις ασφαλιστικές ανοίγουν οι αεροπορικές

Πάνω από τέσσερα εκατομμύρια επιβάτες θα αξιώσουν αποζημιώσεις από τις αεροπορικές το καλοκαίρι του 2019, ίσως και περισσότεροι από τις ασφαλιστικές ανάλογα με τις καλύψεις που έχουν υπογράψει.

της Ελενας Ερμείδου

 2,5 εκατομμύρια επιβάτες καθημερινά θα αντιμετωπίσουν διαταραχές και προβλήματα στις πτήσεις τους το καλοκαίρι του 2019, πάνω από 700.000 διαταραχές σε πτήσεις θα συμβούν και πάνω από 4 εκατομμύρια επιβάτες θα ζητήσουν αποζημιώσεις  βάσει του Ευρωπαϊκού κώδικα για τα δικαιώματα των επιβατών των αεροπορικών αερογραμμών, σύμφωνα με το νόμο EC 261 σύμφωνα με την εταιρεία προστασίας δικαιωμάτων επιβατών Air Help. Η τάση αυτή δημιουργεί νέα δεδομένα για τις ασφαλιστικές ταξιδιωτικών καλύψεων και ευκαιρίες για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση καθώς και οι ασφαλιστικές νομικής προστασίας.

Αιτίες των καθυστερήσεων των αεροπορικών σύμφωνα με το ρεπορτάζ είναι κυρίως η εναέρια κυκλοφορία στους αιθέρες, φαινόμενο που συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη και αν η αεροπορική έρχεται μέσω νησιών όπου η κυκλοφορία διεξάγεται κάποιες φορές δύσκολα. Ενας άλλος λόγος είναι ότι οι συνήθως οι αεροπορικές χαμηλού κόστους συνδέουν πολλούς διαφορετικούς προορισμούς με αποτέλεσμα κατά την μετάβαση να γίνονται καθυστερήσεις. Από την έρευνα της Air Help σύνολο 72 παγκοσμίων αεροπορικών, η Olympic Air βρίσκεται στην δεύτερη θέση (αναχώρηση και/ή προσγείωση εντός 15 λεπτών από την προγραμματισμένη ώρα), η μόνη εταιρεία της Ευρώπης με ποσοστό ακριβείας 90%. Πολύ υψηλά σκοράρει και η Aegean Airlines.

Πότε καταβάλλεται η αποζημίωση

Οι επιβάτες σε περίπτωση καθυστέρησης, αναβολής ή ακύρωσης δικαιούνται αποζημιώσεις ως ορίζει ο νόμος EC 261 αλλά και αποζημιώσεις βάσει των ταξιδιωτικών ασφαλιστηρίων που έχουν υπογράψει, οι οποίες μπορεί να είναι υψηλότερες, και πολλαπλές περιπτώσεις. Όπως επίσης να διεκδικήσουν το δίκαιο τους σε περιπτώσεις διαφωνιών. Σημειώνεται ότι οι πτήσεις που αντιμετωπίζουν διαταραχές εκτός υπαιτιότητας των αεροπορικών βάσει του Ευρωπαϊκού νόμου δεν αποζημιώνονται, ωστόσο αυτό δεν περιλαμβάνει περιστατικά όπως εσωτερικές απεργίες ή ζητήματα συντήρησης.

Σύμφωνα με τον νόμο EC 261, εάν η πτήση καθυστερήσει πάνω από τρεις ώρες, ή εάν δεν έγινε η επιβίβαση, ο επιβάτης δικαιούνται αποζημίωση έως 600 ευρώ. Οι επιβάτες που πετούν εκτός Ευρωπαϊκής επικράτειας δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση που επέλθει το συμβάν αν η πτήση τους εκτελείται με Ευρωπαϊκή αεροπορική.

Οι επιβάτες έχουν χρόνο μέχρι και τρία χρόνια να αιτηθούν για οικονομική αποζημίωση ως αποτέλεσμα μιας προβληματικής πτήσης.

Εάν η πτήση καθυστερεί σε ένα αεροδρόμιο για περισσότερες από δύο ώρες, η αεροπορική υποχρεούνται να παρέχει στους επιβάτες γεύματα, ποτά, πρόσβαση στην επικοινωνία και στέγαση όταν χρειάζεται.

Τι γίνεται με τον κακό καιρό;

Ο κακός καιρός θεωρείται ανωτέρα βία ή έκτακτη κατάσταση και θεωρείται ότι βρίσκεται εκτός του ελέγχου των αεροπορικών εταιρειών, πράγμα που σημαίνει ότι στην περίπτωση αυτή δεν είναι υποχρεωμένες να δώσουν αποζημίωση.

Διαφορετικές είναι οι συνθήκες αποζημίωσης για όσους επιβάτες διαθέτουν στις αποσκευές τους ταξιδιωτική ασφάλιση. Στην περίπτωση αυτή ο επιβάτης δικαιούνται να αποζημιωθεί βάσει των καλύψεων που έχει υπογράψει.

 

 

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*