Γ. Παπουτσάς, ERGO: Να επικοινωνήσουμε με το ανασφάλιστο 85%

του Βάιου Κρόκου

Η καινοτομία και τα σύγχρονα προϊόντα της ασφαλιστικής αγοράς είναι κάτι που απασχολεί έντονα. Ωστόσο παρά τις προσπάθειες, και σε αυτό τον τομέα, το μερίδιο της αγοράς επί του εγχώριου ΑΕΠ παραμένει για καιρό στάσιμο για καιρό ως γνωστόν.

Στο πρόσφατο 12th Insurance Conference, o κ. Γιάννης Παπουτσάς, Διευθυντής Πωλήσεων Δικτύου Εταιρικών Συνεργατών, της ERGO έθεσε το ζήτημα υπό το εξής πρίσμα:

“Το έλλειμμα στην αγορά δεν οφείλονταν μόνο στο περιορισμένο εισόδημα. Η κακή ψυχολογία απόρροια της κρίσης ήταν πραγματικά καταλυτικοί παράγοντες. Ωστόσο, σε συγκεκριμένα πολυτελή προϊόντα υπήρξε αύξηση το τελευταίο διάστημα (αυτοκίνητα, κοσμήματα, είδη υψηλής τεχνολογίας)”, σημείωσε

“Αξίζει να αναφερθεί πως την εποχή της Lehman Brothers στις ΗΠΑ, το τελευταίο πράγμα που έκαναν οι πολίτες ήταν να εξαγοράσουν μια ασφάλεια ζωής”, τόνισε χαρακτηριστικά

Να επικοινωνήσουμε με το ανασφάλιστο 85%

Σύμφωνα με τον κ. Παπουτσά, οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να βρουν τον κατάλληλο τρόπο να επικοινωνήσουν με το ανασφάλιστο κομμάτι που ανέρχεται στο 85%, ενώ το υπόλοιπο 15% θεωρείται ανεπαρκώς ασφαλισμένο, όπως σημείωσε.

Μιλώντας στο σχετικό πάνελ «Πωλήσεις και Καινοτόμα Προϊόντα – Οι Νέες Τάσεις», παρέθεσε ένα παράδειγμα μεγάλης αεροπορικής εταιρείας στην Κεντρική Ευρώπη η οποία ως απάντηση στον έντονο ανταγωνισμό από τις αεροπορικές χαμηλού κόστους.

Η εν λόγω αεροπορική απευθύνθηκε στην αγορά των ανθρώπων που δεν ταξιδεύει, γιατί φοβάται (30 -35% εκτιμάται), με ειδικά σεμινάρια σε εξομοιωτές. Μπορεί αυτού του είδους η εκπαίδευση με στόχο την εξοικείωση σε επίπεδο ασφαλειών να μην μπορεί να γίνει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, μήπως όμως χρειάζεται τελικά καλύτερη ενημέρωση;

Ο κ. Παπουτσάς επεσήμανε τα λάθη του παρελθόντος και το χαλαρό εποπτικό έλεγχο, ως το 2009 τουλάχιστον ως ένα αίτιο που η αγορά παρέμεινε στάσιμη, σημείωσε ωστόσο τις προσπάθειες που έχουν λάβει χώρα και το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές άντεξαν περισσότερο από άλλες εταιρείες του χρηματοοικονομικού τομέα.

Μιλώντας για την καινοτομία, ο ίδιος τόνισε ότι όλα πλεον αλλάζουν και έρχονται νέοι μέθοδοι με ριζοσπαστικές και ρηξικέλευθες αλλαγές στις οποίες καλούμαστε όλοι να τις υιοθετήσουμε ώστε να μπορούμε να φέρουμε την αλλαγή.

“Στη δική μας περίπτωση, την ασφαλιστική βιομηχανία έρχεται από πολλούς παράγοντες: Τεχνολογική εξέλιξη, αλλαγή νομοθεσίας, κλιματική αλλαγή, την προστασία του περιβάλλοντος και οτιδήποτε άλλο μας καλούν να προσαρμοστούμε σε άλλες συνθήκες. Όσον αφορά την τεχνολογία, μας αναγκάζει, καθώς έχουν μικρύνει οι αποστάσεις, να έχουμε καλύτερες υπηρεσίες πρόσβασης τόσο για τον πελάτη όσο και τον συνεργάτη στην πληροφόρηση. Έχουν γίνει μια σειρά από αλλαγές που αφορούν και τα προϊόντα. Έχει δημιουργήσει μια σειρά από ευκολίες στις εταιρείες όσον αφορά την ανάληψη κινδύνων των προϊόντων κλπ και έχει μειώσει και «πονοκεφάλους» σε τομείς όπως την κοστολόγηση της κυβερνοεπίθεσης ή την εξέλιξη της ιατρικής τεχνολογίας που έχει δημιουργήσει πρόσθετα κόστη στις εταιρείες” τόνισε χαρακτηριστικά.

Αλλάζουν οι καταναλωτικές συνήθειες

Στο πάνελ συμμετείχαν επίσης, ο κ. Σπύρος Γκούμας, Διευθύνων Σύμβουλος & Πρόεδρος Δ.Σ. της SQLearn, ο κ. Γιάννης Σηφάκης, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας, Marketing& Δημοσίων Σχέσεων της Εθνικής Ασφαλιστικής, ο κ. Κωνσταντίνος Νικολόπουλος, FIA, Partner,  Actuarial leader Central, Eastern and Southeastern Europe & Central Asia, EY.

Μεταξύ άλλων επισημάνθηκε πως οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν, οι οικονομικοί όροι είναι πλέον διαφορετικοί και οι νέες τεχνολογίες δημιουργούν νέα δεδομένα και φέρνουν καινοτόμα προϊόντα. Απαιτούνται περεταίρω προσπάθειες στην εξάλειψη του χρηματοοικονομικού/ασφαλιστικού αναλφαβητισμού και ενίσχυση της κουλτούρας, ώστε να γίνει η ορθή προσέγγιση προς τον ανασφάλιστο κόσμο.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*