Autoonline: Κυρίαρχο ρόλο στην αγορά υπολειμματικής αξίας αυτοκινήτων

Στα 22 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι ανέρχεται το συνολικό μέγεθος της αγοράς αυτοκινήτων υπολειμματικής αξίας ή ασύμφορων προς επισκευή όπως λέγονται στην ελληνική αγορά.

Κυρίαρχο ρόλο στην αγορά αυτή διαδραματίζει η εταιρία Autoonline που δημοπρατεί πάνω από 500 οχήματα το μήνα και το 2009 πραγματοποιήθηκαν 5.230 επιτυχημένες συναλλαγές πώλησης αυτοκινήτων αξίας 10,2 εκατ. ευρώ. Ποσό, που προέκυψε ως όφελος για τις ασφαλιστικές εταιρίες.

Απόστολος ΑσημακούλαςΠιο συγκεκριμένα, η Autoonline GMBH, δημιουργήθηκε το 1998 με έδρα το Neuss στη Γερμανία και σήμερα δραστηριοποιείται σε 22 χώρες στην Ευρώπη. 

Στην Ελλάδα ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της το 2006 συνεργαζόμενη με μία εταιρία (Εθνική Ασφαλιστική).

Η παρουσία της διευρύνθηκε γρήγορα και συνεργάζεται πλέον με 14 εταιρίες που το συνολικό μερίδιο αγοράς τους ανέρχεται σε 75% περίπου. 

Συνεργαζόμενες εταιρίες μεταξύ άλλων και πέραν της Εθνικής είναι: Υδρόγειος, Interamerican, ΑΤΕ Ασφαλιστική, Ιντερσαλόνικα, Victoria, Allianz και Ατλαντική Ένωση.

Η εταιρία δραστηριοποιείται στη δημοπράτηση αυτοκινήτων υπολειμματικής αξίας ή ασύμφορων προς επισκευή, διαθέτοντας γι’ αυτό τη δική της βάση δεδομένων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία. 

Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων (περίπου 95%), πρόκειται για τρακαρισμένα αυτοκίνητα, των οποίων η επισκευή κρίνεται ασύμφορη. 

Το υπόλοιπο ποσοστό αφορά αυτοκίνητα ανευρεθέντα από κλοπή που έχουν ήδη αποζημιωθεί, ατρακάριστα αυτοκίνητα από εταιρίες leasing, καθώς και οχήματα ιδιωτών που προτίθενται να πουλήσουν το όχημά τους. Οι ιδιώτες μπορούν μόνο να πουλήσουν και όχι να αγοράσουν κάτι που παρέχεται ως δυνατότητα στους επαγγελματίες.

Οι τελευταίοι αποκτούν κωδικούς πρόσβασης στο διαδικτιακό χώρο της εταιρίας, όπου ενημερώνονται για τα οχήματα υπολειμματικής αξίας που δημοπρατούνται και υποβάλλουν τις προσφορές τους.

Σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της εταιρίας κ. Απόστολο Ασημακούλα, το πρόσθετο όφελος για τις ασφαλιστικές εταιρίες λόγω της μεσολάβησης της Autoonline, ανέρχεται σε ένα επιπλέον έσοδο 20% – 50%, ανάλογα με το κατά πόσο «καλό» ήταν το δίκτυο εμπόρων αυτοκινήτων που ήδη διέθεταν.

Η Autoonline εγγυάται για όλες τις προσφορές την πώληση του αυτοκινήτου από οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας μέσα σε τρεις ημέρες, καθώς συνεργάζεται με 200 εμπόρους στη χώρα μας και 5.000 σε όλη την Ευρώπη. Αρκεί μάλιστα, ένα απλό «κλικ» στο πληκτρολόγιο για αυτόν που πραγματικά ενδιαφέρεται για το όχημα.

Κάθε αυτοκίνητο παραμένει στο on line σύστημα 72 ώρες εκτός Παρασκευής και Σαββάτου (11:00 – 24:00).  Η Autoonline εγγυάται πληρώνοντας άμεσα, τη διάθεση του οχήματος με μέγιστο όριο τα 10.000 ευρώ, ποσό που καλύπτει το 85% των οχημάτων.

Για παράδειγμα, έστω ένας έμπορος κάνει μία προσφορά 14.000 ευρώ και ο δεύτερος 10.500 ευρώ για ένα αυτοκίνητο. Αν στη συνέχεια υπαναχωρήσει ο πρώτος και το όχημα περάσει στον δεύτερο, τότε η Autoonline καταβάλλει το ποσό της διαφοράς (3.500 ευρώ) στην ασφαλιστική εταιρία.

Η μέγιστη εγγύηση είναι στα 20.000 ευρώ. Δηλαδή, αν ο πρώτος ενδιαφερόμενος έμπορος έδινε 20.000 ευρώ και ο δεύτερος έστω 10.000 ευρώ και υπαναχωρεί ο πρώτος, η ασφαλιστική θα λάβει 20.000 ευρώ (10.000 € από την δεύτερη προσφορά και άλλα τόσα η εγγύηση της Autoonline).

Η Autoonline από την έναρξη παρουσίας της στην ελληνική αγορά ήταν κερδοφόρα. Ενδεικτικό της πορείας της είναι ότι τα δημοπρατούμενα οχήματα από 1230 το 2006 ανήλθαν σε 5230 το 2009 και οι συνεργαζόμενοι έμποροι από 55 έφτασαν τους 180 στα τέλη του προηγούμενου έτους. Ειδικότερα:

Έτος    Δημοπρατούμενα οχήματα    Συνεργαζόμενοι έμποροι

2006             74.000                                                         55

2007           210.000                                                         93

2008           330.000                                                       110

2009           450.000                                                       180

Σε επίπεδο ευρωπαϊκής αγοράς, η εταιρία δημοπράτησε 710.000 οχήματα το 2007, 830.000 το 2008 και 1.200.000 το 2009 (εκ των οποίων περίπου 700.000 στη γερμανική αγορά.

Η ανάπτυξη της Autoonline πανευρωπαϊκά ήταν ταχύτατη, καθώς η παρουσία της από τρεις χώρες το 2006, επεκτάθηκε σε 22 χώρες το 2009.

Ο μεσομακροπρόθεσμος στόχος της εταιρίας για την Ελλάδα είναι να φτάσει τις 10.000 δημοπρατήσεις ασύμφορων προς επισκευή οχημάτων το χρόνο. 

Αριθμός που προκύπτει κατά περίπου 70% από αυτοκίνητα ασφαλιστικών εταιριών που καλύπτονται από μικτή και το υπόλοιπο από οχήματα ιδιωτών που δεν καλύπτονται από αντίστοιχο πρόγραμμα. Μέγεθος που αντιστοιχεί σε περίπου 50% της συνολικής αγοράς.

Ο μέσος όρος αξίας που προκύπτει από τη δημοπράτηση οχημάτων υπολειμματικής αξίας στην Ελλάδα, είναι 2.230 ευρώ. Άρα έτσι προκύπτει το συνολικό μέγεθος της αγοράς που εκτιμάται σε περίπου 22 εκατ. ευρώ.

Βασικός στόχος της Autoonline, είναι να καλύψει το 100% της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς με ορίζοντα διετίας. Εφόσον αυτό επιτευχθεί, η εταιρία σκοπεύει να επικεντρωθεί περισσότερο στη συνέχεια σε εταιρίες leasing, τράπεζες και σε ιδιώτες. Γενικά σε οποιαδήποτε μορφή πώλησης μπορεί να επιτευχθεί διαδικτιακά.

Ανταγωνισμός στην ουσία δεν υφίσταται επισημαίνει ο κ. Ασημακούλας, καθώς είναι πολύ δύσκολο να εγγυηθεί κάποιος αυτά που προσφέρει η Autoonline (μέγιστο διάστημα τριών ημερών για απάντηση, εγγύηση καταβολής του ποσού για όλες τις προσφορές, εξυπηρέτηση και τεχνική εξυπηρέτηση όλο το 24ωρο).

Βασικός επίσης λόγος επιτυχίας, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της εταιρίας, είναι το αδιάβλητο των προσφορών, καθώς όλα τα δεδομένα βρίσκονται μόνον στην κεντρική υπολογιστική μονάδα της εταιρίας στη Γερμανία, κλειδωμένα και εγγυημένα από τα γερμανικά δικαστήρια.

 

2 comments

  1. Είμαι έμπορος αυτοκινήτων-ανταλλακτικών και ενδιαφέρομαι για αγορές οχημάτων ευχαριστω.

  2. ΚΑΡΑΜΑΝΩΛΗΣ ΑΝΤΟΝΙΟΣ

    Ειμαι εμπορος αυτοκινητων και ενδιαφερομαι για αγορες οχηματων .ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*