Αλέξανδρος Σερμπέτης (ERGO): Οι insurtech εταιρείες ως ένα είδος εξωτερικού τμήματος R&D

συνέντευξη στον Βάιο Κρόκο

Διαβάστε επίσης: Insurtech: Αλλάζουν το status quo των ασφαλιστικών

Αφιέρωμα insurtech/start ups (μέρος β’)

Στην αρχή ενός ριζικού μετασχηματισμού βρίσκεται ο ασφαλιστικός κλάδος, ως απόρροια των τεχνολογικών εξελίξεων που έχουν ήδη αφήσει το αποτύπωμά τους σε τομείς όπως οι τράπεζες και οι τηλεπικοινωνίες.

Οι περισσότερες insurtech εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις –όπως η άντληση κεφαλαίων, η χαμηλή αναγνωρισιμότητα και η έλλειψη καταναλωτικού κοινού–, ώστε να σταθούν αυτόνομα.

Όπως εξηγεί, σε συνέντευξή του στο iw, ο κ. Αλέξανδρος Σερμπέτης, διευθυντής του Τομέα Εταιρικών Λειτουργιών & Συνένωσης της ERGO, υπό αυτό το πρίσμα, οι insurtech εταιρείες επιδιώκουν τη συνεργασία με μεγάλους ασφαλιστικούς ομίλους, ώστε να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας και να αναπτυχθούν ταχύτερα.

Την ίδια ώρα, οι ασφαλιστικές έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με startups, ως ένα είδος εξωτερικού τμήματος R&D.

Περίπου το 85% των επαφών πελάτη με τις εταιρείες στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος του 2020 αναμένεται να υλοποιείται και μέσα από chatbots.

Πρόσφατα, η ERGO λάνσαρε την εφαρμογή ERGO Drive & Win, που απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για την οδική ασφάλεια και τη βελτίωση της οδηγικής τους συμπεριφοράς. 

iw? Ποια είναι η «μεγάλη εικόνα» που δημιουργείται όσον αφορά το insurtech, κατά την άποψή σας;

απ. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο κλάδος βρίσκεται στην αρχή ενός μετασχηματισμού (transformation), που θα αλλάξει ριζικά την εικόνα του στο μέλλον. Η μετεξέλιξη αυτή ξεκινά τόσο από την πάγια ανάγκη των εταιρειών να βελτιώσουν τις διαδικασίες τους και να μειώσουν τα κόστη τους, αλλά κυρίως από τον τελικό πελάτη.

Οι πελάτες μας σήμερα είναι –και θα συνεχίσουν να γίνονται– πιο απαιτητικοί, λόγω των θετικών εμπειριών που έχουν από άλλους κλάδους. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν τα applications των εταιρειών στους κλάδους των τραπεζών και των τηλεπικοινωνιών, που χαρακτηρίζονται από την ευκολία χρήσης και την αμεσότητα εξυπηρέτησης και, επομένως, θέτουν τη βάση για τον τρόπο που οι πελάτες μας θα θέλουν, σταδιακά, να εξυπηρετούνται. Παράλληλα, υπάρχουν τεχνολογίες που, σταδιακά, «ωριμάζουν» και προσφέρουν τη δυνατότητα ουσιαστικής αλλαγής στον τρόπο λειτουργίας: ενδεικτικά, περίπου το 85% των επαφών πελάτη με τις εταιρείες στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος του 2020 αναμένεται να υλοποιείται και μέσα από chatbots, μειώνοντας έτσι το κόστος λειτουργίας, αλλά συγχρόνως βελτιώνοντας και την εμπειρία του πελάτη.

Τέλος, η ραγδαία ανάπτυξη του insurtech συμπληρώνει αυτό το νέο περιβάλλον στον χώρο των ασφαλειών. Νέες εταιρείες, με φρέσκες ιδέες, προηγμένη τεχνολογία και ευέλικτες οργανωτικές δομές, μπορούν να προσφέρουν λύσεις που είναι πλέον πιο κοντά στις νέες ανάγκες του πελάτη και τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.

Έλλειψη κεφαλαίων για insurtech εταιρείες, χαμηλή αναγνωρισιμότητα και δύσκολη πρόσβαση στο καταναλωτικό κοινό.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν σε ένα βασικό συμπέρασμα: ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την εξέλιξη του κλάδου, με μεγάλες προκλήσεις, αλλά και πολλές ευκαιρίες. Οι νέοι leaders του χώρου θα είναι οι εταιρείες εκείνες που θα προσαρμοστούν καλύτερα και γρηγορότερα στα νέα δεδομένα.

 iw? Ποια είναι η θέση της εταιρείας σας επ’ αυτού; Αποτελούν ανταγωνιστές ή ευκαιρία για καινοτόμες συνέργειες;

απ. Στην ERGO παρακολουθούμε στενά το καινούργιο οικοσύστημα που δημιουργείται, στο οποίο βλέπουμε μεγάλες προκλήσεις, αλλά και νέες ευκαιρίες. Οι περισσότερες insurtech εταιρείες αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της έλλειψης κεφαλαίων, αλλά κυρίως δεν έχουν υψηλή αναγνωρισιμότητα ή/και πρόσβαση στο καταναλωτικό κοινό, για να μπορέσουν να σταθούν ανεξάρτητες στην ασφαλιστική αγορά.

Άλλωστε, στις περισσότερες περιπτώσεις, το τελικό τους προϊόν είναι περισσότερο συμπληρωματικό στο ασφαλιστικό προϊόν (π.χ. οι εφαρμογές τηλεματικής) ή αγγίζει ένα κομμάτι του συνολικού value proposition (π.χ. μια νέα τεχνολογία που αφορά την αυτοματοποίηση του underwriting ή των αποζημιώσεων, on demand insurance κ.λπ.).

Συνεπώς, επιδιώκουν να συνεργαστούν με τις μεγάλες εταιρείες του χώρου, για να πετύχουν οικονομίες κλίμακας και να αναπτυχθούν ταχύτερα. Η νέα αυτή τάση θεωρώ ότι αποτελεί ευκαιρία για τον κλάδο, καθώς δίνει τη δυνατότητα στις ασφαλιστικές εταιρείες να αντιμετωπίσουν αυτά τα startups σαν ένα είδος εξωτερικού τμήματος R&D, ανταλλάσσοντας πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες με την ευκαιρία πρόσβασης σε μεγάλα πελατολόγια και εκθέτοντας αυτές σε τρόπους και διαδικασίες λειτουργίας που είναι απαραίτητες σε πιο μεγάλους/διεθνείς ομίλους.

iw? Τι κινήσεις έχετε κάνει ή σχεδιάζετε αναφορικά με τις νέες τάσεις της ψηφιακής οικονομίας, όπως το mobility, τα big data, οι cloud υποδομές, το AI και το blockchain;

απ. Όλα τα παραπάνω που αναφέρετε είναι στην ατζέντα των περισσότερων οργανισμών παγκοσμίως όχι μόνο της ασφαλιστικής αγοράς μας, αλλά και άλλων κλάδων. Οι δυνατότητες που δημιουργούνται είναι τεράστιες και στο επίκεντρο όλων βρίσκεται φυσικά ο πελάτης, ο οποίος θα επωφεληθεί από τις εξελίξεις αυτές, κάνοντας τη ζωή του ευκολότερη και καλύτερη.

Ειδικότερα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, όπου η στροφή των περισσότερων εταιρειών προς την ψηφιακή εποχή ξεκίνησε αρκετά πρόσφατα και με αργά βήματα, είναι σημαντικό να αξιοποιηθεί ο χρόνος και τα διαθέσιμα κεφάλαια προς την κατεύθυνση εκείνη που θα φέρει άμεσο αποτέλεσμα. Πρέπει να επωφεληθούμε από τη διεθνή εμπειρία στον κλάδο μας, αλλά και σε άλλους, επιλέγοντας τα σωστά βήματα, που θα μας βοηθήσουν να κερδίσουμε χρόνο και να αποφύγουμε άσκοπες επενδύσεις.

Η πρόκληση για εμάς είναι να καταφέρουμε να εστιάσουμε στις υποδομές και στις τεχνολογίες εκείνες που θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στη ζωή του πελάτη και του συνεργάτη μας.

Επιπλέον, παρακολουθούμε από κοντά τις διεθνείς εξελίξεις και είμαστε σε συνεχή διαδικασία ανταλλαγής τεχνογνωσίας και με τις υπόλοιπες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος ERGO, με σκοπό τον καλύτερο συντονισμό όλων των καινοτόμων έργων και την ταχύτερη κατανόηση των νέων τάσεων και συνθηκών που δημιουργούνται παγκοσμίως.

iw? Συνεργάζεστε με startup εταιρείες προς αυτήν την κατεύθυνση, υπό το πρίσμα του ψηφιακού σας μετασχηματισμού;

απ. Ενδεικτικά, είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε λανσάρει πολύ πρόσφατα μια υπηρεσία σε συνεργασία με ένα ελληνικό startup. Η εφαρμογή ERGO Drive & Win, που απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για την οδική ασφάλεια και για τη βελτίωση της οδηγικής τους συμπεριφοράς, δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες, με έναν πολύ εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο, να γίνουν καλύτεροι και ασφαλέστεροι οδηγοί και συγχρόνως να κερδίσουν εκπτώσεις, να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς ασφαλούς οδήγησης και να συνεισφέρουν στις ενέργειες κοινωνικής ευθύνης της ERGO.

Η εφαρμογή είναι δημιούργημα της OSeven, μιας πρωτοπόρου ελληνικής τεχνολογικής εταιρείας, που εξειδικεύεται σε λύσεις τηλεματικής και αναλύσεις οδηγικής συμπεριφοράς.

Οδική ασφάλεια και για τη βελτίωση της οδηγικής τους συμπεριφοράς προσφέρει η νέα εφαρμογή ERGO Drive & Win.

Η δημιουργία του ERGO Drive & Win αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη ότι η συνεργασία μιας ασφαλιστικής εταιρείας με μια νεοφυή επιχείρηση (startup) είναι μια win-win συνεργασία, και για τα δύο μέρη, που βελτιώνει την ικανοποίηση και εμπειρία του πελάτη και βοηθά τις εταιρείες να επιτύχουν τους στόχους τους.

Ειδικότερα για μια startup, η συνεργασία με ένα brand σαν την ERGO είναι σημαντική τόσο λόγω του ρυθμιστικού και κανονιστικού περιβάλλοντος της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς όσο και για τις προοπτικές που δημιουργούνται εξαιτίας της εμβέλειας του brand και εκτός των συνόρων και της έκθεσής τους σε έναν όμιλο που δραστηριοποιείται σε 30 χώρες παγκοσμίως.

Το μέλλον είναι σίγουρα συναρπαστικό και έργο μας είναι να επιδιώξουμε και να ενθαρρύνουμε ακόμα περισσότερο τέτοιου είδους συνεργασίες, βάζοντας στο επίκεντρο τον πελάτη και τον συνεργάτη της ERGO.

Αναδημοσίευση από το Insurance World

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*