Ποιος μπορεί να κλείσει μαγαζιά ασφαλιστών;

Η αγορά βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο έχει δηλώσει ο Πρόεδρος της ΕΑΕΕ Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου φέρνοντας στο τραπέζι προς συζήτηση θέματα τεχνολογίας, εποπτείας, θέματα νομικού περιεχομένου, θέματα σχεδιασμού υπηρεσιών και αναμόρφωσης της αγοράς.

της Ελενας Ερμείδου

Η αγορά μετασχηματίζεται, αλλάζει, γίνεται πιο φερέγγυα, η εμπιστοσύνη του κόσμου προς τις ασφαλιστικές ενισχύεται, οι ευκαιρίες αυξάνονται αλλά η πίτα μικραίνει.  Λίγοι θα μείνουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες.

Το σημερινό ρεπορτάζ του IW.gr για τις προκλήσεις και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η αγορά αναδεικνύει το θέμα του GDPR και της εποπτείας.  Στελέχη από την αγορά τονίζουν ότι αρκετά ασφαλιστικά μαγαζιά που  δεν εφαρμόζουν τον νέο Κανονισμό για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων είτε λόγω αμέλειας, είτε λόγω κόστους συμμόρφωσης κινδυνεύουν να κλείσουν. Υπό την προϋπόθεση αυτό, ότι η εποπτεία θα κάνει την δουλειά της, θα εφαρμόσει κατά γράμμα τις διατάξεις της νέας νομοθεσίας και θα πάρει αποφάσεις βάσει των αποτελεσμάτων. Τα ίδια στελέχη τονίζουν ότι η συμμόρφωση με τους κανονισμούς ανεβάζει τα κόστη λειτουργίας στις μικρές επιχειρήσεις με χαμηλούς τζίρους, ωθώντας τες στην έξοδο από την αγορά ή στο να λειτουργήσου κάτω μεγάλα μαγαζιά και να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας.

Ένα άλλο θέμα που θέτει σήμερα το ρεπορτάζ είναι το θέματα της εφαρμογής των νόμων. Το θέμα αυτό δεν αφορά την ασφαλιστική αγορά.  Οι νόμοι υπάρχουν, δεν εφαρμόζονται, επίσης κάποιοι νόμοι χρειάζονται βελτιώσεις ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει η αγορά ομαλά.

Τέλος και το θέμα της IDD όπου υποχρεώνει κάποια μαγαζιά να ανοίξουν πρακτορειακές για να λειτουργήσουν καθώς πλέον δεν επιτρέπεται η συνεργασία μεταξύ πρακτόρων και μεσιτών. Τα μαγαζιά με αναιμικούς τζίρους θα δυσκολευτούν να αντεπεξέλθουν.

Κατά τα άλλα η αγορά θέλει ρετουσάρισμα τονίζουν τα ίδια στελέχη, νέα πρωτοποριακά προϊόντα που έχουν μία συνολική προσέγγιση των αναγκών του πελάτη. Η δε τεχνολογία δηλώνουν πρέπει να χρησιμοποιηθεί με μέτρο και εκεί που πράγματι χρειάζεται και μπορεί να φέρει αποτελέσματα,  καθώς μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα. Το κόστος υιοθέτησης της νέας ψηφιακής τεχνολογίας μπορεί να είναι απαγορευτικό για κάποια μαγαζιά οδηγώντας τα σε οικονομική ασφυξία.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*