LinkedIn: Πώς να χτίσεις το ιδανικό επαγγελματικό προφίλ!

Είναι αλήθεια ότι το LinkedIn δεν έχει το fun του Facebook ή του Instagram. Είναι επίσης αλήθεια πως πλασάρεται στο χρήστη ως πλήρως επαγγελματικό & σοβαρό.

Μη ξεχνάς όμως πως είναι ένα ακόμα social network & όπως όλα τα social, θέλει τον social τρόπο του.

Δεν αρκεί να έχεις απλά ένα προφίλ. Πρέπει να είσαι συνειδητοποιημένος γιατί είσαι στο LinkedIn.

Κι αν αποφασίσεις να είσαι, σου παραθέτω το αγαπημένο μου quote.

Κάντο σωστά ή μην το κάνεις καθόλου!

Γιατί παραθέτεις online όλο το βιογραφικό σου;

Γιατί προσπαθείς να αναπτύξεις τον κύκλο των γνωριμιών και των επαφών σου;

Γιατί πρέπει να είσαι ενεργός στο περιεχόμενο σου, όπως ακριβώς είσαι στο Facebook ή στο Twitter;

Η απάντηση για μένα είναι προφανής.

Είτε είσαι άνεργος, είτε freelancer, είτε επιχειρηματίας, είτε σε part-time ή full job, το LinkedIn είναι η ιδανική πλατφόρμα για σένα για να είσαι updated με τον business κόσμο, τους συνεργάτες σου, τις δράσεις των εταιριών, τις αγγελίες εργασίας & τα δρώμενα που λαμβάνουν χώρα δίπλα σου.

Το LinkedIn δε, είναι από τις ακριβότερες πλατφόρμες για διαφήμιση, αλλά αν έχεις budget να διαθέσεις, θα σου φέρει πίσω μέχρι και το τελευταίο ευρώ.

Ιδού 5 tips από το Ifaacademy.eu για να μπορέσεις να έχεις professional presence that rocks!

#1 Δεν αρκεί να συμπληρώσεις το προφίλ σου. Πρέπει να το συμπληρώσεις αναλυτικά, μεθοδικά, συγκεκριμένα και με πολλές πολλές λεπτομέρειες. Καταχώρησε όλη την εργασιακή σου εμπειρία, τι έκανες στην κάθε δουλειά, τι θέση και τι αρμοδιότητες είχες και σε τι projects εμπλεκόσουν. Γράψε όλα τα skills σου, την εκπαίδευσή σου (πού, πότε, διάρκεια, τίτλοι σπουδών), τις γλώσσες σου, τα ενδιαφέροντά σου & ζήτα από συνεργάτες, συναδέλφους και αφεντικά να σου γράψουν recommendations. Να ξέρεις πως μετράνε τόσο πολύ όσο τα ratings & τα comments που μπαίνεις και βλέπεις κάθε φορά που θες να κάνεις μια online αγορά ή να κλείσεις ένα ξενοδοχείο. Κάθε ένας που μπαίνει να δει το προφιλ σου, να ξέρεις πως χωρίς να σε ξέρει, αποκτά αυτόματα άποψη για σένα. Αν είσαι τυχερός, μέσω LinkedIn θα κάνεις και πολύ καλές γνωριμίες, θα κλείσεις και καλά deals.

#2 Ανέπτυξε τον κύκλο σου μεθοδικά και στρατηγικά. Τα connections σου στο LinkedIn δεν είναι όπως οι virtual φίλοι σου στο Facebook. Είναι επαγγελματίες, γράφουν σοβαρό περιεχόμενο, δεν ανεβάζουν φωτογραφίες με μαγιώ, ούτε κάνουν εύκολα like. Βλέπουν τα πάντα, αλλά επιλέγουν πού θα δώσουν το like τους, πού θα σχολιάσουν και γενικώς πού θέλουν να φανεί το όνομά τους. Επιλέγουν να είναι άκρως επικοινωνιακοί, διπλωμάτες & γνωρίζουν ότι οι σχέσεις εκεί μέσα είναι win to win. Ένα δούναι και λαβείν που δεν αγοράζεται, αλλά χτίζεται μήνα με το μήνα. Επίλεξε σε ποιους στέλνεις πρόσκληση…βάλε κάτω με χαρτί και μολύβι τους στόχους, την εξειδίκευσή σου, τους τομείς δραστηριότητάς σου και δράσε ανάλογα. Πάντα να έχεις κατα νου ότι χρειάζεσαι τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση τη σωστή στιγμή. Οπότε προνόησε και χτίσε σταδιακά την εικόνα σου.

#3 Περιεχόμενο, περιεχόμενο, περιεχόμενο. Όταν μιλάμε για περιεχόμενο, εννοούμε κείμενο, φωτογραφίες, videos, παρουσιάσεις και ο,τιδήποτε άλλο κάνεις upload στο προφίλ σου. Το περιεχόμενό σου πρέπει να είναι σχετικό με το job description σου, με το ύφος της προσωπικότητας και της δουλειάς σου και να δίνει προστιθέμενη αξία στην εικόνα σου. Κι επειδή μια εικόνα είναι 1000 λέξεις, επίλεξε φωτογραφίες για να πεις αυτό που θες & έξυπνο κείμενο πλην όμως μικρό, εύστοχο & interesting. Δημοσίευσε φωτογραφίες με συνεργάτες σου από τη δουλειά, από σεμινάρια, συνέδρια, από ευχάριστες στιγμές. Το human προφίλ είναι engaging περισσότερο από κάθετί. Κι επίσης ο τρόπος που γράφεις δείχνει πολλά συνολικά για την προσωπικότητά σου και επιβεβαιώνει ή ακυρώνει το προφίλ σου. Αν είσαι πχ φιλόλογος και κάνεις ορθογραφικά λάθη, κατανοείς πως καταρρίπτεται η θετική εικόνα σου. Το ίδιο συμβαίνει με κάθε ειδικότητα και σημασία δεν έχει απλά να χτίσεις μια καλή εικόνα. Η δυσκολία είναι να τη διατηρήσεις και να καθιερωθείς. Απλό; Όχι βέβαια. Αλλά κανείς δεν άρχισε γνωρίζοντάς τα όλα.

#4 Τα στατιστικά (%) “πουλάνε” όσο και οι εικόνες. Αν θες κάτι να πεις, πες το με statistics. Να ξέρεις πως τραβούν την προσοχή, είναι πολύ ενδιαφέροντα και δίνουν γνώση σε μικρές κι εύστοχες αναρτήσεις. Στο LinkedIn τα μακροσκελή κείμενα, τα δύσκολα γραφικά, οι μπερδεμένες εικόνες και πληροφορίες δεν έχουν κανένα reach. Κι επειδή ο χρόνος που περνά το μήνα ο μέσος χρήστης στο LinkedIn βάσει έρευνας είναι 17 λεπτά, φαντάσου πόσο καλός κι εύστοχος πρέπει να είσαι. Όταν σκανάρει την πληροφορία στο Home newsfeed του, πρέπει να είσαι εσύ που θα του κινήσεις την προσοχή.

#5 Personal branding. Αν υπάρχει μια πλατφόρμα για να κάνεις αξιοπρεπές και σωστό personal branding, αυτή είναι σίγουρα το LinkedIn. Εδώ, με το σωστό τρόπο και στρατηγική μπορείς να “πουλάς” τον εαυτό σου τόσο καλά, που να σου αποφέρει σε βάθος χρόνο θετική εικόνα, φήμη και αναγνωρισιμότητα. Φαντάσου απλά ότι συναναστρέφεσαι σε ένα vip club μελών με άτομα ίδιου επαγγέλματος, ενδιαφερόντων και μόρφωσης. Μπες σε groups και πες την άποψή σου. Απάντησε σε ο,τιδήποτε ενδιαφέρον βρίσκεις ως ανάρτηση ακόμα κι αν δε γνωρίζεις τα άτομα. Και κυρίως όσα θέλεις να κάνουν σε σένα (recommendations, skills endorsements etc) να τα κάνεις κι εσύ στους άλλους. Στο LinkedIn δεν ενδιαφέρει απλά σε ποια εταιρία είσαι και για ποιον δουλεύεις, αλλά τι άνθρωπος είσαι. H human πλευρά σου φαίνεται από πολλά στοιχεία μέσα στο προφίλ σου και το έμπειρο μάτι μπορεί να τα διακρίνει. Πρόσθεσε εξωτερικά profiles, personal websites & personal infos και δώσε μια πιο προσωπική χροιά στην όλη εικόνα σου. Σίγουρα μην ξεχάσεις μια μινι περιγραφή στην αρχή για το τι είσαι, ποιος είσαι, τι κάνεις και τι ψάχνεις ώστε ο επισκέπτης στο προφίλ σου να παίρνει εξαρχής μια γεύση πριν διαβάσει όλη τη σελίδα σου. Last but not least, επίλεξε μια φωτογραφία πορτραίτου σε καλή ανάλυση (ούτε ταυτότητας, ούτε παραλίας) που να δείχνει το πρόσωπό σου και να είναι με χαμόγελο! Κανείς δε θέλει connection, φίλο, υπάλληλο ή συνεργάτη με κατεβασμένα μούτρα.

Το’χεις;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*