Έρευνα: Πόση εμπιστοσύνη έχουν οι πελάτες στον ασφαλιστή τους;

Σχεδόν έξι στους δέκα καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να μοιράζονται σημαντικές προσωπικές πληροφορίες, όπως στοιχεία τοποθεσίας και δεδομένα για τον τρόπο ζωής τους με τον ασφαλιστή ή την τράπεζά τους, με αντάλλαγμα χαμηλότερη τιμολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με νέα έκθεση της Accenture.

Η παγκόσμια μελέτη της Accenture, που διεξήχθη ανάμεσα σε 47.000 καταναλωτές και σε 28 συνολικά αγορές, κατέδειξε πως περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές θα μοιράζονταν τα στοιχεία τους με στόχο επιπλέον παροχές, όπως πιο γρήγορες εγκρίσεις δανείων, εκπτώσεις για συμμετοχές στο γυμναστήριο και εξατομικευμένες προσφορές

Την ίδια ώρα ωστόσο, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι η ιδιωτικότητα είναι πρωταρχικής σημασίας, με τα τρία τέταρτα (75%) των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι είναι πολύ επιφυλακτικοί όσον αφορά στην προστασία της ιδιωτικής τους ζωής και την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων. Ουσιαστικά η παραβίαση της ασφάλειας των προσωπικών τους δεδομένων αποτελούν, βάσει της έρευνας, τη δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία για τους καταναλωτές. Στην ερώτηση τι θα τους έκανε να εγκαταλείψουν την τράπεζά τους ή τον ασφαλιστή τους, οι ερωτηθέντες έθεσαν ως πρωταρχικό λόγο το αυξανόμενο κόστος.

«Οι καταναλωτές μοιράζονται προσωπικά τους δεδομένα προκειμένου να κάνουν τη ζωή τους ευκολότερη ή πιο “διασυνδεδεμένη” γεγονός που έχει προεκτάσεις και στον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τα οικονομικά μας» δήλωσε ο Piercarlo Gera, senior managing director για τις πρακτικές της Accenture Financial Services.

Οι καταναλωτές επέδειξαν ισχυρή προτίμηση σε εξατομικευμένα ασφάλιστρα, ενώ το 64% ενδιαφέρεται να λάβει προσαρμοσμένα ασφάλιστρα αυτοκινήτου με βάση την ασφάλεια στην οδήγηση. Ταυτοχρόνως το 52%,σύμφωνα με τη μελέτη, επιζητούν ασφάλιστρα ζωής που να συνδέονται με έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Τέσσερις στους πέντε καταναλωτές (79%) προτίθενται να παράσχουν πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα, συμπεριλαμβανομένου και του εισοδήματος, της τοποθεσίας και του τρόπου ζωή στον ασφαλιστή τους εάν πιστεύουν ότι θα βοηθούσε στη μείωση της πιθανότητας κάποιου τραυματισμού ή απώλειας.

«Παρόλο που οι καταναλωτές επιθυμούν οι τράπεζες και οι ασφαλιστές να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα τους έτσι ώστε να συνδράμουν καταλυτικά στη βελτίωση της ζωής τους, οι εταιρείες οφείλουν να ακολουθήσουν με προσοχή αυτή τη νόρμα, εξασφαλίζοντας ότι κατανοούν πλήρως τους πελάτες τους παρέχοντας σχετικές προσφορές, ενώ παράλληλα συνεχίζουν να προστατεύουν τα δεδομένα τους. Πρέπει να αντιμετωπίζουν τους πελάτες τους ως άτομα που έχουν ανάγκες, πέραν των τραπεζικών λογαριασμών και των ασφαλίστρων», σχολίασε ο Gera, αναφέρει το insurancenewsnet.com.

Διαφορετικές προτιμήσεις ανά χώρα 

Η αποδοχή στην ανταλλαγή σημαντικών πληροφοριών ήταν υψηλότερη στην Κίνα, με το 67% των καταναλωτών να είναι πρόθυμοι να μοιραστούν περισσότερα δεδομένα για εξατομικευμένες υπηρεσίες. Το ήμισυ (50%) των καταναλωτών στις Η.Π.Α. δήλωσε ότι ήταν διατεθειμένο να μοιραστεί περισσότερα δεδομένα για εξατομικευμένες υπηρεσίες, ενώ στην Ευρώπη – όπου τέθηκε σε ισχύ ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων τον Μάιο – οι καταναλωτές ήταν πιο σκεπτικοί. Για παράδειγμα, μόνο το 40% των καταναλωτών τόσο στη Βρετανία όσο και στη Γερμανία δήλωσαν ότι θα ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν περισσότερα στοιχεία με τράπεζες και ασφαλιστές έναντι εξατομικευμένων υπηρεσιών.

Μπορείτε εδώ να κατεβάσετε τη μελέτη της Accenture

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*