OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ιδού η Ιερά Βίβλος των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών

της Ελενας Ερμείδου

Τα πράγματα για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση αλλάζουν άρδην. Ο κλάδος βελτιώνεται, ανανεώνεται και αποκτά ισχύ. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν θα είναι αυτός που γνώριζε η αγορά πριν λίγα χρόνια. Καλείται να εκσυγχρονιστεί και αλλάξει πλήρως την εικόνα του  με το νέο σχέδιο νόμο για την διανομή ασφαλιστικών προϊόντων. Θα πρέπει να κάνει ευαγγέλιο τις διατάξεις του νόμου και φυσικά με την ορθή υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας να βγει μπροστά στην αγορά.

Τι υπαγορεύει ο Νόμος για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές σε σχέση με τους πελάτες τους.

Οι διανομείς (αντ)ασφαλιστικών προϊόντων θα πρέπει να ενεργούν πάντοτε με έντιμο, αμερόληπτο και επαγγελματικό τρόπο και με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη.

Οι διανομείς των ασφαλιστικών προϊόντων θα πρέπει να επεξηγούν στον πελάτη τους όρους των ασφαλιστικών συμβάσεων που προτείνουν, τα δικαιώματα, και τις υποχρεώσεις του και να διασφαλίζουν ότι η πληροφόρηση που λαμβάνει ο πελάτης είναι έγκαιρη, πλήρης, ορθή, επαρκής και κατάλληλη.

Να επισημαίνουν στον πελάτη τις συνέπειες της πρόωρης διακοπής ή ακύρωσης ή εξαγοράς του ασφαλιστηρίου συμβολαίου του καθώς και κάθε εξαίρεση από την ασφαλιστική κάλυψη και να τον ενημερώνουν για την υποχρέωση του να προκαταβάλλει το ασφάλιστρο και τις συνέπειες της μην έγκαιρης καταβολής του οφειλόμενου ασφαλίστρου.

Να ενημερώνουν τον πελάτη για τα δικαιώματα εναντίωσης, υπαναχώρησης και καταγγελίας του συμβολαίου του, και να του χορηγούν τα σχετικά έντυπα με απόδειξη παραλαβής.

Να ενημερώνουν τον πελάτη σε περίπτωση που παύσουν να ασκούν την δραστηριότητα ασφαλιστικής διανομής και να προωθούν μόνο προϊόντα ασφαλιστικών που δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα.

Να μην χρησιμοποιούν μεθόδους αθέμιτου ανταγωνισμού, αθέμιτες, παράνομες ή παραπλανητικές πράξεις και πρακτικές, όπως να παρουσιάζουν παραπλανητικά ασφαλιστήρια συμβόλαιο ως προς το ισχύον τιμολόγιο τους, να υπόσχονται στον πελάτη καλύψεις που δεν περιλαμβάνονται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, να δημιουργούν ή να αναπαράγουν δηλώσεις και φήμες που δεν στηρίζονται σε επίσημα στοιχεία, να διαφημίζουν εκπτώσεις με στόχο την σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου, να διακρίνουν μεταξύ πελατών που έχουν τις ίδιες προϋποθέσεις ασφάλισης, να παραποιούν, αλλοιώνουν την μορφή ή το περιεχόμενο εγγράφων που αφορούν την ασφαλιστική σύμβαση, όπως αιτήσεων, ασφαλιστηρίων, και αποδείξεων είσπραξης ασφαλίστρου, να παραδίδουν στον πελάτη μη γνήσιο ασφαλιστήριο.

Και αυτά είναι μόνο η αρχή.

One comment

  1. Δηλαδή τα βασικά και αυτονόητα. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι είδηση αυτό.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*