meeting, ασφαλιστική, στατιστική

AM Best: Αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους, μειώνουν τα κόστη οι ευρωπαϊκές ασφαλιστικές

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Οι ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο σε δραστηριότητες υψηλού περιθωρίου κέρδους, δρομολογώντας παράλληλα και μέτρα περικοπής δαπανών, προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους για την απόδοση ιδίων κεφαλαίων (ROE), σύμφωνα με την AM Best.

Όπως αναφέρει σχετική έκθεση του αμερικανικού οίκου αξιολόγησης, η ανάπτυξη παραμένει πολύ σημαντική για τις ευρωπαϊκές ασφαλιστικές, παρότι προτεραιότητά τους φαίνεται να αποτελεί η δημιουργία υψηλών αποδόσεων για τους μετόχους τους και η προσέλκυση ποιοτικών δραστηριοτήτων.

Οι ασφαλιστικές εξετάζουν προσεκτικά τα χαρτοφυλάκιά τους, αναζητούν τρόπους για να χρησιμοποιήσουν όσο πιο αποδοτικά γίνεται τα κεφάλαιά τους, σταματώντας παράλληλα να αναλαμβάνουν μη κερδοφόρες δραστηριότητες. Για ορισμένες εταιρείες, οι εξαγορές και συγχωνεύσεις αποτελούν εργαλείο βελτιστοποίησης των χαρτοφυλακίων τους και εξετάζουν deals όπου μπορούν για να αποκτήσουν μεγαλύτερη κλίμακα και παρουσία στην αγορά.

«Μια κοινή πρόκληση που αντιμετωπίζουν όλες οι εταιρείες γενικών ασφαλίσεων της Ευρώπης είναι η ικανότητά τους να αναπτυχθούν, με δεδομένο τον κορεσμό των εγχώριων αγορών. Οι ασφαλιστικές διερευνούν επομένως ποικίλους τρόπους επέκτασης, μεταξύ των οποίων οι εξαγορές και συγχωνεύσεις, η ενίσχυση των καναλιών διανομής και της προϊόντικής τους γκάμας και η είσοδος σε νέες αγορές», δήλωσε ο Tim Prince, στέλεχος της AM Best.

H έκθεση αναλύει μια σειρά παραγόντων που επηρεάζουν την δραστηριότητα εξαγορών και συγχωνεύσεων. Επισημαίνει ότι οι εταιρείες που εξετάζουν deals ίσως να διερευνούν στρατηγικές επέκτασης ή τρόπους βελτίωσης της απόδοσης ιδίων κεφαλαίων τους. Άλλο ένα κίνητρο πίσω από μια εξαγορά μπορεί να είναι η επιθυμία της εταιρείας να βελτιώσει τα προϊόντα που προσφέρει στους πελάτες της, γι’ αυτό και τελευταία παρατηρείται το φαινόμενο ασφαλιστικές εταιρείες να αγοράζουν εταιρείες παροχής υπηρεσιών, ή τεχνολογία που τους επιτρέπει να βελτιώνουν τις πελατειακές τους σχέσεις.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*