σημαία ΕΕ

H Oδηγία IDD ‘φάρμακο δια πάσαν νόσον’ της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Πολύς θόρυβος για την γραφειοκρατική προσέγγιση που απαιτείται από την οδηγία IDD, γίνεται στην ασφαλιστική αγορά.

Θόρυβος μάλλον αδικαιολόγητος αν σκεφτεί κάποιος ότι πλέον ακόμη και για μία απλή κατάθεση στις Τράπεζες απαιτούνται πολλά δικαιολογητικά και συχνά άχρηστα και μάλλον υποκριτικά.

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές πρέπει να δουν την οδηγία ως ευκαιρία και όχι ως χαμένο χρόνο. Μία ευκαιρία που θα τους βοηθήσει αφ’ ενός να αναδειχθούν ως πραγματικοί χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι και όχι ως απλοί πωλητές. Μία ευκαιρία που θα τους βοηθήσει να προστατέψουν τα χαρτοφυλάκιά τους από τις αρπακτικές διαθέσει των ασφαλιστικών εταιρειών  και των  άλλων ανταγωνιστών.

Ξέρω ότι θα δυσκολευτείτε να πειστείτε. Ωστόσο θα πρέπει να δείτε ότι  σε όλο τον αναπτυγμένο κόσμο, υπάρχουν πλέον κανόνες όχι για να τους δυσκολεύουν όσο για να τους προστατεύουν.  Γιατί πως αλλιώς μπορείτε να αντιδράσετε εάν ένας μεγάλος πελάτης σας  σύρει  στα δικαστήρια γιατί το προιόν που του πουλήσατε δεν τον καλύπτει;  Ή ένας πελάτης σας καταγγείλει ότι τον εξαπατήσατε ;  Θα επικαλεστείτε τις συμβάσεις που είχαν υπογράψει και την ανάλυση προιόντος/ανάγκης στην οποία συναίνεσε.

Πως θα αντιδράσετε απέναντι στην ασφαλιστική εταιρεία  που θέλει να σας πάρει το χαρτοφυλάκιο;  Μα θα επικαλεστείτε τα έγγραφα που προβλέπει η  Οδηγία και που ουσιαστικά θα δείχνουν ότι το χαρτοφυλάκιο είναι δικό σας.

Ναι,  το ξέρουμε ότι  η ‘χαρτούρα’ είναι τεράστια.

Όμως δείτε το όπως πρέπει να βλέπει ένας ασθενής το πικρό φάρμακο.  Το παίρνει για την πρόληψη και την θεραπεία και όχι για του αρέσει.

Από την στήλη Αιρετικός του περιοδικού Insurance World

One comment

  1. Θα έλεγα πως ο θόρυβος που προκαλεί η Οδηγία IDD μάλλον είναι διακιολογημένος. Γιατί, με γνώμονα τη διασφάλιση των συμφερόντων του Καταναλωτή, η Οδηγίαεπιβάλλει μια νέα κατάσταση για την οποία πρέπει να οργανωθούν όχι μόνο οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές αλλά και οι Ασφαλιστικές Εταιρείς.
    Οι Ασφαλιστικές θα πρέπει να κωδικοποιήσουν πλήρως τα τυποποιημένα προϊόντα τους ώστε να μπορούν να “διανέμονται” από τα ασφαλιστικά κανάλια διανομής (περιλαμβάνονται οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές).
    Είναι προφανές πως στα τυποποιημένα ασφαλιστικά & χρηματοοικονομικά προϊόντα οι Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητές θα λειτουργούν ως κλασικοί Πωλητές σε ανταγωνισμό με τραπεζικά καταστήματα και παρόμοια δίκτυα, ενώ στα άλλα μη τυποποιημένα προϊόντα αναγκαστικά θα πρέπει να προσφέρουν υπηρεσίες Συμβούλου “με πρόσθετη αξία”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*