Αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες γίνουν ασφαλιστές …

της Ελενας Ερμείδου

Αλλαγές μεγάλες δρομολογούν οι κολοσσιαίες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών πάνω στην νέα τεχνολογία, όπως είναι η ρομποτική, η τεχνητή νοημοσύνη. Tesla, VW, BMW ρίχνουν χρήμα να βγουν μπροστά για να κερδίσουν νέα μερίδια στην αγορά, αλλά  να γίνουν και ασφαλιστές.

Τι θα γίνει όμως αν οι αυτοκινητοβιομηχάνοι μπουν δραστικά και στις ασφάλειες;

Στην Ελλάδα ο κλάδος αυτοκινήτου κατέχει το 45% – 50% της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων που σημαίνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό προμηθειών, ή μέρος αυτού που εισπράττει η ασφαλιστική διαμεσολάβηση θα χαθεί, πιθανά.

Στην Ελλάδα οι προμήθειες για το αυτοκίνητο φτάνουν σύμφωνα στελέχη ασφαλιστικής και το 50%, όταν στο εξωτερικό μόλις το 8% με 10%.

Ενα ακόμα μεγάλο ζήτημα για τις ασφαλιστικές είναι τα τιμολόγια αυτοκινήτου.  Τα τελευταία χρόνια, οι ασφαλιστικές ελληνικών συμφρόντων και ξένες, επιχειρώντας μεταξύ άλλων να ανταγωνιστούν τις ΕΠΥ  έκαναν μειώσεις τιμολογίων που έφτασαν στο 40%. Ωστόσο,  το ποσοστό ζημιών σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Αυτοκινήτου της ΕΑΕΕ φτάνει  στο 66% που σημαίνει ότι ο κλάδος είναι πολύ εύκολα να γυρίσει από το πορτοκαλί στο κόκκινο.

 

 

 

 

One comment

  1. Καλησπέρα σας. Εάν μου επιτρέπεται μία διευκρίνηση. Οι προμηθειες των ”μικρομεσαίων” ασφαλιστικών πρακτορείων κυμαίνονται στο 17-22% και των ”μεγάλων” πρακτορείων έως 30-32%. Επίσης η προμήθεια υπολογίζεται στα 2/3 του συνολικού ασφαλίστρου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*