[ File # csp5095840, License # 1674641 ] Licensed through http://www.canstockphoto.com in accordance with the End User License Agreement (http://www.canstockphoto.com/legal.php) (c) Can Stock Photo Inc. / iqoncept

Ασφαλιστές: Το ένα μέγεθος δεν πουλά σε όλους

της Ελενας Ερμείδου

«Οι πρόσφατες εξελίξεις επιτρέπουν αισιοδοξία στην ανάπτυξη ασφαλιστικών εργασιών» τόνισε ο Υποδιοικητής της ΤτΕ κος Θεόδωρος Μητράκος στο 11ο Ασφαλιστικό Συνέδριο.

Τρεις είναι οι τομείς που χρήζουν την προσοχή του κλάδου και υπόσχονται ανάπτυξη: η υγεία, οι καταστροφές και οι συντάξεις. Εμφαση, επίσης έχει αρχίσει σταδικά να δίνεται  στο Πανευρωπαϊκό Συνταξιοδοτικό Προϊόν του οποίου τα χαρακτηριστικά μελετώνται, και η εφαρμογή του θα έρθει στα επόμενα χρόνια με στόχο την ανάπτυξη της αποταμίευσης και την ενίσχυση των ιδιωτικών συντάξεων. Η ΕΕ έχει ανάψει ήδη το πράσινο φως για την μελλοντική εφαρμογή του με την προσαρμογή των εθνικών νομοθεσιών των κρατών μελών.

Ωστόσο, η συνταγή της ανάπτυξης για την ασφαλιστική αγορά  δεν είναι μπορεί να είναι ίδια για όλους. Ο κος Μητράκος συνέστησε προς τους ασφαλιστές την κατηγοριοποίηση των πελατών τους, δηλώνοντας ότι «δεν κάνουν όλα τα προϊόντα για όλους τους πελάτες». Και αυτό διότι ο κάθε πελάτης έχει διαφορετικές ανάγκες, επίσης δύνανται να τις καλύψεις μέσα από διαφορετικά κανάλια διανομής.

Το θεσμικό και εποπτικό περιβάλλον ενισχύουν την εικόνα του κλάδου και την εμπιστοσύνη του καταναλωτη. Ο ίδιος πληροφόρησε ότι η Τράπεζα της Ελλάδος εργάζεται πάνω σε τρεις άξονες: στην ενίσχυση της φερεγγυότητας, στην πληροφόρηση, και στο δίκτυο διανομής. Ωστόσο, διευρκίνισε ότι δεν χρειάζεται η υπέρ-πληροφόρηση. Σημασία συγκεκριμένα είπε «δεν έχει το μέγεθος της πληροφόρησης αλλά η ποιότητα της πληροφόρησης».

Υπενυθμίζεται ότι  και η KPMG στην τελευταία της μελέτη για το κλάδο των ασφαλειών έχει τονίσει και εξηγήσει με πολύ αναλυτικό τρόπο τους λόγους που  όγκος της πληροφόρησης δεν είναι χρήσιμος. Αφ’ ενός οι ασφαλιστικές θα πρέπει να δώσουν σημασία στην πιο ουσιαστική πληροφόρηση και την σύντομη και αφ’ ετέρου ο καταναλωτής δεν χρειάζεται πληροφόρηση που δεν κατανοεί.

Στην ανάπτυξη, τέλος και στο ξεκαθάρισμα της εικόνας του κλάδου θα βοηθήσει η εύρεση λύσης για του Επικουρικό Αυτοκινήτου και επίλυση του ζητήματος του Ομίλου Ασπίς.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*