Γ. Καντώρος: Συνεχώς κερδοφόρα η Interamerican σε επαναλαμβανόμενη βάση

της Ελενας Ερμείδου

Για την θέση της Interamerican, το δρόμο που σχεδιάζει να  χαράξει, τις προοπτικές της, και το τι πιστεύει για την ασφαλιστική αγορά μίλησε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου για τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican Γιάννης Καντώρος.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της Interamerican του σήμερα είναι: Η συνεχής κερδοφορία σε επαναλαμβανόμενη βάση. Η απόδοση μερίσματος στον Μέτοχο. Η ψηλή Φερεγγυότητα (κατά Solvency IΙ). Ο υγιής και ισχυρός Ισολογισμός. Ο εξορθολογισμός Λειτουργικών Εξόδων των ασφαλιστικών εταιρειών του Ομίλου. Η αύξηση μεριδίου Αγοράς. Η αναγνωρισιμότητα (Brand Awareness) που αγγίζει το για την INTERAMERICAN: 98% και  Anytime: 97%. Η Ικανοποίηση Πελατών. Οι αναπτυξιακές επενδύσεις ήτοι το νέο Medifirst στο Μαρούσι, και έναρξη εργασιών Anytime στην Κύπρο. Η καινοτομία σε προϊόντα, υπηρεσίες/υποδομές, τρόπο εργασίας. Οι νέες θέσεις εργασίας: 21 νέοι Εργαζόμενοι, 366 νέοι πιστοποιημένοι Συνεργάτες.

Η Interamerican & anytime δύο ηγετικά brands στην ελληνική αγορά κατά το 2017 κατέγραψε, διαδοχικά για έκτη χρονιά, σημαντικά επαναλαμβανόμενα (λειτουργικά) κέρδη που έφθασαν, προ φόρων, στα 27,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 49,2% έναντι των αντιστοίχων κερδών κατά το 2016 (18,7 εκατ.). Τα συνολικά κέρδη προ φόρων της INTERAMERICAN πέρυσι ανήλθαν στα 31 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της θετικής επίδρασης από τη μεταβολή του αποθέματος Ζωής και Υγείας του ελέγχου κεφαλαιακής επάρκειας (LAT), λόγω των υψηλότερων επιτοκίων κατά το έτος. Ταυτόχρονα, οι τρεις εταιρείες του ομίλου ξεπέρασαν τον εσωτερικό στόχο φερεγγυότητας 120% (κατά Solvency II), φθάνοντας η εταιρεία Ζωής στο 185%, η εταιρεία Γενικών στο 173% και η εταιρεία Βοήθειας στο 124%.

Όσον αφορά στην παραγωγή ασφαλίστρων, η ΙΝTERAMERICAN σημείωσε συνολικά μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα 347,2 εκατ. ευρώ, έναντι 329,3 εκατ. κατά το 2016 (αύξηση 5,4%). κατά το 2017, επιτεύχθηκε αύξηση σε όλες τις προϊοντικές γραμμές, με τα μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα των γενικών ασφαλίσεων να φθάνουν στα 187,3 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 0,7% έναντι του 2016, των ασφαλίσεων υγείας στα 88,6 εκατ. αυξημένα κατά 5,1% και των ασφαλίσεων ζωής στα 71,3 εκατ. αυξημένα κατά 21,1%. Σημειώνεται ότι η ασφαλιστική αγορά είχε συνολική παραγωγή πέρυσι στα 3,78 δισ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το 2016. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας έχει, επίσης, αυξηθεί σημαντικά και εκτιμάται σε 12% στις ασφαλίσεις κατά ζημιών και σε 5,9% στις ασφαλίσεις ζωής, με βάση τα προσωρινά στοιχεία της ΕΑΕΕ.

Βελτιωμένος είναι και ο δείκτης ζημιών (loss ratio) της INTERAMERICAN, τόσο στις γενικές ασφαλίσεις όπου έφθασε στο 42% από 50% κατά το 2016, λόγω αποτελεσματικής διαχείρισης ζημιών, παραμετρικής τιμολόγησης και underwriting όσο και στις ασφαλίσεις υγείας με 68% έναντι 73% κατά το 2016, κυρίως λόγω λιγότερων αποζημιώσεων για σοβαρές ασθένειες.

Η εστίαση της εταιρείας στον πελάτη υπογραμμίστηκε πέρυσι από πληρωμές και αποζημιώσεις που έφθασαν στα 213,8 εκατ. ευρώ, με καλύτερο χρόνο απόδοσης εξ αιτίας της απλοποίησης διαδικασιών και της καθετοποίησης, ενώ το ποσοστό παραπόνων θεωρείται αμελητέο (ενδεικτικά: 1 παράπονο ανά 1.255 περιπτώσεις στον κλάδο αυτοκινήτου). Οι καταβολές ποσών, σε συνδυασμό με το πλήθος περιστατικών (439.844) που διαχειρίστηκε η INTERAMERICAN με την οδική και άμεση ιατρική βοήθεια, μεταφράζονται σε 2,3 χιλιάδες πελάτες να εξυπηρετούνται καθημερινά, κατά μέσο όρο. Η σχεδόν απόλυτη αναγνωρισιμότητα των brands INTERAMERICAN (98%) και Anytime (97%), η ικανοποίηση των πελατών –88% και 90% αντιστοίχως- και η υψηλή διατηρησιμότητα στις ασφαλίσεις υγείας και αυτοκινήτου καταδεικνύουν εξαιρετικό βαθμό εμπιστοσύνης και προτίμησης για την εταιρεία.

Παρά την κρίση, κατά το 2017 η INTERAMERICAN διατήρησε τη βάση του πελατολογίου της και βελτίωσε σημαντικά τον σύνθετο δείκτη ΝPS (62), που παρακολουθεί συστηματικά από το 2014 με online έρευνα αγοράς σε πελάτες οι οποίοι έχουν εξυπηρετηθεί, διατηρώντας συνεχώς επίκαιρη την εικόνα ικανοποίησης, πιστότητας και διάθεσης σύστασης της εταιρείας σε τρίτους.

Η INTERAMERICAN, ακολουθώντας σταθερά πολιτική διανομής με κάθε τρόπο που θα ήθελε να αγοράσει ο πελάτης, ενισχύει την ανάπτυξη όλων των δικτύων της, εξελίσσοντας τους συνεργάτες του εταιρικού δικτύου Agency από πωλητές σε συμβούλους, κερδίζοντας προτίμηση και πιο ισορροπημένο ασφαλιστικό χαρτοφυλάκιο από το δίκτυο συνεργαζομένων πρακτόρων και μεσιτών και ανασχεδιάζοντας την Anytime με γνώμονα μια μοναδική ψηφιακή εμπειρία για τον πελάτη και τις καινοτόμες εφαρμογές τηλεματικής, που αλλάζουν την ασφάλιση αυτοκινήτου. Πέρυσι, η κατανομή της παραγωγής των δικτύων ήταν: 38% από το εταιρικό Agency, 32% από το πρακτορειακό, 20% από τις απευθείας και Anytime πωλήσεις και 10% από λοιπά δίκτυα.

Πρωτοπορεί σε κάθε τομέα και αλλάζει το επιχειρηματικό της μοντέλο τόνισε ο Γιάννης Καντώρος, θωρακίζοντας την αξιοπιστία της και εστιάζοντας στα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν ασφαλιστικά τους πολίτες σήμερα ήτοι την υγεία, τη σύνταξη, την περιουσία. Είναι αξιοσημείωτο ότι η εταιρεία λειτούργησε πέρυσι και δεύτερο πολυϊατρείο MEDIFIRST στην Αθήνα (βόρεια προάστια), που αποτελεί επένδυση της τάξεως των 2,5 εκατ. ευρώ. Όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος, στον σχεδιασμό της εταιρείας περιλαμβάνεται η δημιουργία και άλλων μονάδων πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας, σε περιοχές ικανοποιητικής πελατειακής βάσης για την εταιρεία στην ασφάλιση υγείας. Αναπτυξιακού χαρακτήρα επένδυση ήταν και η εξαγωγή του επιτυχημένου μοντέλου της Anytime στην Κύπρο, όπου δραστηριοποιήθηκε πέρυσι κατά το β’ εξάμηνο.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*