«Το μέσο ασφάλιστρο στην Ελλάδα υπολείπεται τουλάχιστον κατά 40% του μέσου ευρωπαϊκού»

Πάντως, ο κ. Μπερτσιάς σε συνέντευξή του στο IW τοποθετείται υπέρ της επίμαχης ρύθμισης, επισημαίνει ότι η ασφαλιστική αγορά έχει «αισθανθεί» τις πρωτοβουλίες που παίρνει η Εποπτική Αρχή για την εξυγίανση του κλάδου, ενώ εκτιμά ότι το μέσο ασφάλιστρο στην Ελλάδα υπολείπεται τουλάχιστον κατά 40% του μέσου ευρωπαϊκού, περιγράφοντας έτσι τις μελλοντικές αυξήσεις στην Αστική Ευθύνη Οχημάτων.

Όσο για τις πολυεθνικές ασφαλιστικές εταιρείες, τονίζει πως «η εθνικότητα μιας επιχείρησης καμιά σημασία δεν έχει στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον». Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Κ. Μπερτσιά στο IW:

 Ποια είναι η στρατηγική της νέας διοίκησης της Ένωσης για τις Ασφαλίσεις Αυτοκινήτων;

H νέα διοίκηση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας, έχει θέσει σε υψηλή προτεραιότητα την επίλυση διαφόρων θεμάτων που αφορούν στην ασφάλιση αυτοκινήτου. Μετά, μάλιστα, από τις εξελίξεις που ήδη έχουν δρομολογηθεί για τα κατώτερα όρια ασφάλισης, είναι ανάγκη να γίνουν και πολλά και πολύ σύντομα. 

Οι άξονες των δράσεών μας, θα επικεντρωθούν την επόμενη διετία σε μια σειρά από επιμέρους δραστηριότητες, που έχουν ήδη προσδιοριστεί και σταδιακά αρχίζει η υλοποίησή τους. Συγκεκριμένα αναφέρω ότι, θα δρομολογηθούν πρωτοβουλίες για την μείωση του φαινομένου των ανασφαλίστων οχημάτων, που είναι αρκετά υψηλό στη χώρα μας και που επιβαρύνει μέσο του Επικουρικού τις ζημιές που προκαλούν αυτά τα οχήματα. 

Θα δοθεί επίσης ιδιαίτερο βάρος στη δόμηση ενός μοντέλου διαχείρισης των ζημιών και κυρίως των αποζημιώσεων για ψυχικές οδύνες και ηθικές βλάβες βασισμένο σε αντικειμενικά κριτήρια. Ακόμη, θα εντείνουμε τις δράσεις μας σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, που δυστυχώς έχει τους χειρότερους δείκτες σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. 

Για την μείωση του κόστους των αποζημιώσεων, θα σχεδιάσουμε συστήματα ευκολότερου εντοπισμού περιπτώσεων ασφαλιστικής απάτης, για τις οποίες εκτιμούμε ότι επιβαρύνουν υπέρμετρα το σύνολο των αποζημιώσεων. Και, τέλος, για την περαιτέρω μείωση του χρόνου αποζημίωσης, θα κινηθούμε αρκετά δυναμικά, ώστε να γίνεται μεγαλύτερη χρήση του Φιλικού Διακανονισμού, που οδηγεί σε γρήγορες και σωστές αποζημιώσεις. 

Θεωρείτε ότι οι ρυθμοί με τους οποίους κινείται ο Επόπτης για την εξυγίανση του κλάδου ανταποκρίνονται στις προσδοκίες της αγοράς; 

Πιστεύω ότι όλη η Αγορά, έχει «αισθανθεί» τις πρωτοβουλίες που παίρνει η Εποπτική Αρχή για την εξυγίανση του κλάδου. Νομίζω ότι η Εποπτική Αρχή λειτουργεί και κινείται σωστά και κυρίως οι πρωτοβουλίες της, μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε βάσιμα, ότι πολύ γρήγορα ο προληπτικός της ρόλος θα είναι το κυρίαρχο στοιχείο, ώστε να εκλείψει το απαράδεκτο φαινόμενο των ανακλήσεων αδειών ασφαλιστικών εταιριών, που τελικά επιβαρύνει όλη την Αγορά.

Πως σχολιάζετε τις τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις του υπουργείου Οικονομίας; 

Θεωρώ ότι το Υπουργείο Οικονομικών έχει μια ευρύτερη γνώση για τα τεκταινόμενα και στο δικό μας χώρο, αλλά και γενικότερα σε όλο το φάσμα της οικονομικής μας ζωής και επομένως οι νομοθετικές αυτές παρεμβάσεις, μάλλον είναι αναγκαίες.

Εκτιμάτε ότι η κατά παρέκκλιση του νόμου παρέμβαση του Επόπτη για ζητήματα που αφορούν στα περιουσιακά των ασφαλιστικών εταιρειών, μπορεί να ανοίξει την «όρεξη» σε… ορισμένους για ειδικού τύπου ρυθμίσεις;

Πιστεύω ότι αυτό που ονομάσατε κατά παρέκκλιση του νόμου, γίνεται με τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές που νόμος ορίζει. Βέβαια στην Ελλάδα ζούμε και ελπίζω να έχουν γνώση οι φύλακες.

Πολλά λέγονται και γράφονται για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων. Θα μπορούσαμε να ακούσουμε από επίσημα χείλη της Ένωσης σε τι επίπεδα πρέπει να αυξηθούν τα τιμολόγια του κλάδου ώστε να επιτρέψουν στις εταιρείες να αντιμετωπίσουν τα νέα όρια ασφάλισης, αλλά και τις αυξημένες απαιτήσεις του επόπτη για αποθέματα;

Είναι γεγονός ότι στη χώρα μας, για πολλά χρόνια, είχαμε καταφέρει το ακατόρθωτο. Να έχουμε αποζημιώσεις Βρυξελών και ασφάλιστρα Ελληνικά. Το πώς τα καταφέρναμε και αυτό επίσης είναι γνωστό. Είναι επίσης αυτονόητο, ότι θα πρέπει να εισπράξουν οι ασφαλιστικές εταιρίες το σωστό ασφάλιστρο, για να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Έχοντας υπόψη ποιο είναι το μέσο ασφάλιστρο στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση, νομίζω ότι το σημερινό ελληνικό ασφάλιστρο υπολείπεται τουλάχιστον κατά 40%.

Πιστεύετε ότι ο Έλληνας καταναλωτής θα σταματήσει να δίνει τόση έμφαση στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων; Ότι δηλαδή θα αρχίσει να προσέχει και τον παράγοντα υπηρεσία;

Ο Έλληνας καταναλωτής εκτιμά και επιζητά τις καλές και σωστές υπηρεσίες, το διαθέσιμο εισόδημά του όμως, τον αναγκάζει αρκετές φορές να συμβιβάζεται και να «αποδέχεται» μια πραγματικότητα όχι ευχάριστη. Το θετικό είναι ότι τα τελευταία χρόνια, το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, βάζει το επίπεδο υπηρεσιών σε πρώτη προτεραιότητα κατά την επιλογή του.

Πως αντιμετωπίζει η Ένωση την πρόταση του Επόπτη για το διακανονισμό των Ζημιών από τροχαία ατυχήματα;

Πάρα πολύ θετικά και να σας θυμίσω εδώ, ότι και η Ένωσή μας πριν μερικά χρόνια, είχε επεξεργαστεί ένα κώδικα δεοντολογίας, με στόχο την συντόμευση του χρόνου των αποζημιώσεων, που τελικά για διάφορους λόγους δεν εφαρμόσθηκε. Ο φιλικός διακανονισμός, μέσο του οποίου σήμερα διεκπεραιώνεται το 50% του συνόλου των ζημιών, είναι ένα σύστημα που πράγματι έχει βοηθήσει και έχει ορίσει στη πράξη κανόνες και διαδικασίες, που οδηγούν στην έγκαιρη και σωστή εξόφληση των ζημιών. 

Πόσο θα ενταθεί η τάση συγκέντρωσης του κλάδου λόγω της κρίσης, αλλά και των γενικότερων πιέσεων για «συμμάζεμα» στα οικονομικά των ασφαλιστικών εταιρειών;

Υπάρχει μια τέτοια τάση, που κυρίως προέρχεται από τις πιέσεις για την εξυγίανση του χώρου, αλλά εξετάζοντας και την ευρωπαϊκή εμπειρία, νομίζω πως δεν θα είναι τόσο έντονη.

Εκτιμάτε ότι η ουσία των εξελίξεων βρίσκεται στη στάση των πολυεθνικών και τα όσα λέγονται περί κόντρας με τα μικρά ελληνικά ασφαλιστικά σχήματα;

Στη χώρα μας υπάρχει μια τάση υπερβολής και όλα τα δεινά να τα φορτώνουμε σε κάποιους ξένους. Στην ουσία υπάρχουν δύο πλευρές, οι σωστές και νοικοκυρεμένες επιχειρήσεις που φροντίζουν για το παρόν και προνοούν έγκαιρα για το μέλλον και οι άλλες επιχειρήσεις που δυσκολεύονται να κατανοήσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον και τις εξελίξεις που έρχονται. Η εθνικότητα μιας επιχείρησης, κατά την προσωπική μου άποψη, καμιά σημασία δεν έχει στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*