Eπικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτου: Εγγυητικό Κεφάλαιο, Run off, ακίνητη περιουσία οι 3 άξονες δράσης

του Νίκου Σακελλαρίου

Η προετοιμασία του νόμου και η διαδικασία διαβούλευσης για το Επικουρικό Κεφάλαιο βρίσκεται εν εξελίξει  με μεγαλύτερο πρόβλημα τον καθορισμό των εισφορών των εταιρειών όπου φαίνεται ότι υπάρχουν διαφωνίες τόσο μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών όσο και μεταξύ του υπουργείου οικονομικών και των εταιρειών.

Το Επικουρικό Κεφάλαιο δρομολογεί δράσεις σε 3 άξονες για την σωτηρία και την εξυγίανσή του. Ο πρώτος άξονας είναι η δημιουργία ενός υγιούς Εγγυητικού Κεφαλαίου, το οποίο θα εγγυάται τις μελλοντικές πληρωμές αποζημιώσεων σε περιπτώσεις κλεισίματος εταιρειών ή αδυναμίας πληρωμών. Το Εγγυητικό Κεφάλαιο θα συγχρηματοδοτείται και από τις εταιρείες και από τους ασφαλισμένους και από το Κράτος.

Ο δεύτερος άξονας που μπορεί να δώσει άμεση λύση σε προβλήματα είναι η επιλογή των Run Off, δηλαδή της διαδικασίας τιτλοποίησης και πώλησης απαιτήσεων. Η διαδικασία αυτή θα έχει ως στόχο την προσέλκυση ξένων funds που ήδη ενδιαφέρονται για  αγορά τέτοιων τίτλων. Μάλιστα τα τελευταία 2-3 χρόνια έχουν κάνει κρούσεις και σε εταιρείες και στη διοίκηση του Επικουρικού αλλά και σε παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς προκειμένου να δουν εάν υπάρχει κάποια εξέλιξη ιδιαίτερα ως προς το θεσμικό ζήτημα.

Τέλος, η διοίκηση του Επικουρικού Κεφαλαίου θέλει να αξιοποιήσει με τον αποδοτικότερο τρόπο την ακίνητη περιουσία του Ταμείου προκειμένου με τα έσοδά του να καλύψει μέρος των υποχρεώσεών του.

Αναγκαία η  έμμεση κρατική χρηματοδότηση

Παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς θεωρούν ότι μέσα στο επόμενο  δίμηνο (μέχρι το τέλος του έτους) θα υπάρχουν άμεσες εξελίξεις που θα βοηθήσουν να μπεί τέλος  στο χρόνιο και δυσεπίλυτο πρόβλημα. Αυτό που χρειάζεται να αλλάξει είναι να προχωρήσει το ίδιο το κράτος στη διαδικασία της έμμεσης χρηματοδότησης του, δεδομένου ότι το  έλλειμμα του Επικουρικού Κεφαλαίου υπολογίζεται μέσα στον δημόσιο προυπολογισμό και αφετέρου να δημιουργηθούν οι θεσμικές προοπτικές για να ενδιαφερθούν ουσιαστικότερα ξένα κεφάλαια .

Βοηθά η μείωση των ζημιών

Απ’ την πλευρά των εταιρειών θεωρείται η παρούσα συγκυρία ιδανική για την επίτευξη κάποιας λύσης αφού οι ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου είχαν μειωθεί θεαματικά τα τελευταία 3 χρόνια, τάση που εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί.  Ενδεικτικά, σύμφωνα με τους πίνακες που δημοσιοποίησε το Επικουρικό Κεφάλαιο για το εξάμηνο 2017, οι αναγγελθείσες ζημιές από ανασφάλιστα ανέρχονται σε 1.259, έναντι 1.659 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σημειώνοντας μείωση 24%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*