Τι κρύβει ο “ξαφνικός έρωτας” των αντασφαλιστικών για τις fintechs

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Οταν ο  Micah Carr-Hill αποφάσισε να ασφαλίσει τον Chief, τον σκύλο που βοηθά στη θεραπεία του αυτιστικού γιου του, βρήκε έναν σύμμαχο στη μεγαλύτερη αντασφαλιστική εταιρεία του κόσμου,  Munich Re. Ο γερμανικός κολοσσός είχε μόλις συνάψει συμμαχία με μια ιντερνετική start-up από τη Μ. Βρετανία, η οποία παρείχε ασφαλιστική κάλυψη για κατοικίδια ζώα, με το εύρος και τις προϋποθέσεις που χρειαζόταν ο κ.  Carr-Hill  Η επένδυση της Munich Re στην Bought By Many με έδρα το Λονδίνο που βοηθά τους πελάτες της να ασφαλίσουν ο,τιδήποτε, από κτίρια μέχρι συσκευές Kindle (ηλεκτρονικό βιβλίο) είναι ένα παράδειγμα του πώς οι ασφαλιστικές τοποθετούνται σε εξειδικευμένους παρόχους fintech για να τονώσουν την κερδοφορία τους.

“Μεταξύ των χιλιάδων start-ups εκεί έξω, ορισμένες πραγματικά καλές θα ξεχωρίσουν”, υπογραμμίζει ο Torsten Jeworrek, μέλος του ΔΣ της Munich Re.  “Θέλουμε να βρισκόμαστε στην εμπροσθοφυλακή της τάσης αυτής”. Ο γερμανικός όμιλος έχει επενδύσει σε πάνω από μισή δωδεκάδα fintech, συμπεριλαμβανομένης της So Sure,  βρετανικής εταιρείας ασφάλισης κινητών τηλεφώνων και της αμερικανικής Lemonade. Οι τοποθετήσεις σε τέτοιου είδους νεοφυείς εταιρείες προσφέρουν στις αντασφαλιστικές νέες πηγές εσόδων, αμβλύνοντας παράλληλα τις παρενέργειες των εξαιρετικά χαμηλών επιτοκίων και των κάτω του ιστορικού μέσου όρου ζημιών από φυσικές καταστροφές, δυο παράγοντες που μειώνουν την ζήτηση για τις υπηρεσίες που παρέχουν.

Η Swiss Re εγκαινίασε πέρυσι ειδικό πρόγραμμα καθοδήγησης (mentoring) νεοφυών ασφαλιστικών εταιρειών που “διαταράσσουν” τον κλάδο, ενώ η Allianz, η AXA και η  XL Group έχουν συστήσει ειδικά ταμεία επιχειρηματικών συμμετοχών (venture capital funds) για να επενδύσουν στη βιομηχανία fintech. H Hannover Re επένδυσε πρόσφατα στη  FinLeap, παρότι ο οικονομικός της διευθυντής δήλωσε ότι αντιμετωπίζει με καχυποψία τις fintechs. “Για τις fintechs, τα κεφάλαια των αντασφαλιστικών είναι μια εξαιρετική εναλλακτική για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξής τους”, σημείωσε ο Roland Vogel. “Εμείς αντιμετωπίζουμε πολύ επιφυλακτικά αυτόν τον αγώνα δρόμου για επενδύσεις σε startups…Μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να “κάψει” πολλά χρήματα…”

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Munich Re Joachim Wenning δήλωσε πρόσφατα ότι αναζητά τρόπους αύξησης των εσόδων καθώς η εταιρεία του οδεύει προς υποχώρηση της κερδοφορίας της για τέταρτο συνεχόμενο έτος. Ανταγωνιστές όπως η Swiss Re και η Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ είδαν και αυτές τα κέρδη τους να πλήττονται από τα κόστη που συνδέονται με τις φυσικές καταστροφές και την συνεχή πίεση στα αντασφάλιστρα. Η Munich Re έχει επενδύσει και πρωτασφαλίσει startups όπως την Trov (εταιρεία παροχής ασφάλισης on demand), την γερμανική Simpleinsurance (που ασφαλίζει δραστηριότητες e-commerce), την Slice Labs (που ασφαλίζει τους οδηγούς της Uber) και την Next Insurance που επικεντρώνεται στην ασφαλιστική κάλυψη των επαγγελματιών φωτογράφων.

Η γερμανική εταιρεία άρχισε να επενδύει στην Bought by Many το  2016. Οι πωλήσεις της startup που μετρά πέντε χρόνια ζωής διπλασιάστηκαν κατά το φετινό οικονομικό έτος, φτάνοντας τα 10 εκατ. λιρες. Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της  Bought By Many Steven Mendel εκτιμά ότι ο ρυθμός αύξησης των κερδών θα διατηρηθεί τώρα που η εταιρεία αναλαμβάνει η ιδια κινδύνους, αντί να λειτουργεί ως διαμεσολαβών και η Munich Re αναμένει να αποκομίσει τα οφέλη που της αναλογούν.
“Τα ασφάλιστρα που παράγουμε από τις startups δεν υπερβαίνουν τα 10 εκατ. ευρώ”, αποκάλυψε ο κ. Jeworrek της Munich Re. “Οι κίνδυνοι σε κλάδους όπως η ασφάλιση κατοικιδίων ζώων είναι πολύ πιο περιορισμένοι σε σύγκριση π.χ. με την ασφάλιση των ζημιών από τυφώνες…Είμαστε ίσως λίγο πιο τολμηροί σε σχέση με άλλες αντασφαλιστικές”.

Η  Μunich Re συνεργάζεται τώρα με την Bought by Many για την ανάπτυξη του επόμενου προϊόντος της, που θα αφορά στην ταξιδιωτική ασφάλιση ατόμων με προβλήματα υγείας. “Η πρώτη ταξιδιωτική ασφάλιση στη Μ. Βρετανία χωρίς….ιατρικές υποσημειώσεις” αναμένεται να λανσαριστεί τον Οκτώβριο. Ο κ. Mendel σκέφτεται επίσης πώς να προσφέρει πιο στοχευμένη ασφαλιστική κάλυψη σε μουσικούς, ένα παράδειγμα το πώς τα στοιχεία που η εταιρεία του συλλέγει από πελάτες μπορούν να οδηγήσουν σε πιο εξειδικευμένες καλύψεις. “Αυτή τη στιγμή, ο ροκ τραγουδιστής που επιστρέφει οδηγώντας μεθυσμένος μετά από μια συναυλία πληρώνει τα ίδια με το μέλος μιας ορχήστρας δωματίου που κατευθύνεται προς το απογευματινό του κονσέρτο. Θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε χαμηλότερο ασφάλιστρο για τον δεύτερο μουσικό…”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*