Το νέο «καλούπι» της ΕΚΕ: Ποιες οι ευκαιρίες για τις ασφαλιστικές;

της Ελενας Ερμείδου

Την εμπιστοσύνη τους με τους καταναλωτές και με την κοινωνία επιχειρούν να ενισχύσουν περαιτέρω οι ασφαλιστικές, με δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

Ουσιαστικά, μέσα από το νέο κανονιστικό πλαίσιο αναφοράς των ασφαλιστικών εταιρειών που εισάγει ο νόμος 4403/2016 προσφέρονται  νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και, παράλληλα δίδεται στις ασφαλιστικές η δυνατότητα να υπογράψουν ένα νέο συμβόλαιο εμπιστοσύνης με την κοινωνία.

Ο Νόμος βάσει των Οδηγιών της ΕΕ 2013/34 και 2014/95 υποχρεώνει  τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών να υποβάλλουν κάθε χρόνο στη Γενική Συνέλευση μία έκθεση διαχείρισης των πεπραγμένων τους.  Η ετήσια έκθεση περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων περιγραφές για τις δραστηριότητες των ασφαλιστικών, τις επιδόσεις τους, την θέση της εταιρείας, του κινδύνους που εγκυμονούν στην αγορά, πληροφορίες για την κοινωνία, το περιβάλλον, την εργασία.

Ο νόμος υποχρεώνει τις μεγάλες ανώνυμες εταιρείες, που αποτελούν και τις εισηγμένες σε οργανωμένη αγορά κράτους-μέλους της ΕΕ με περισσότερους από 500 εργαζομένους, να περιλαμβάνουν στην ετήσια Έκθεση Διαχείρισης του ΔΣ και μια μη χρηματοοικονομική Κατάσταση, με πληροφορίες σχετικές με περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εργασιακά θέματα, με τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την αντιμετώπιση της διαφθοράς και της δωροδοκίας.

Οι ασφαλιστικές θα πρέπει να αποδείξουν έμπρακτα ότι θέτουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο, την κοινωνία, τον εργαζόμενο. Η τεχνογνωσία των ασφαλιστικών πάνω σε θέματα που άπτονται της κοινωνίας και της οικονομίας, σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, την υγεία, τον πολιτισμό, την υγεία, την πρόληψη, παιδεία αποτελούν εργαλεία προσέγγισης της κοινωνίας.

Αρκετές ασφαλιστικές έχουν θέσει στον άξονα δράσης τους τα επίκαιρα θέματα  ήδη παρουσιάζουν έργο σοβαρό. Ποιες, όμως θα καταφέρουν να παρουσιάσουν μία ολιστική προσέγγιση απέναντι στην κοινωνία; τι έχουν κάνει μέχρι σήμερα, ποια τα σχέδια τους για το μέλλον;

Αυτές, που θα το καταφέρουν, θα επιτύχουν να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, να αποκτήσουν πιστούς πελάτες, αλλά και θα συνεισφέρουν στην οικονομία.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*