Ανασφάλιστα και Επικουρικό απασχολούν Ασφαλιστικές – ΤτΕ – Δημόσιο

του Νίκου Σακελλαρίου

Βασικό  θέμα στις συζητήσεις  μεταξύ της Τράπεζας Ελλάδος , της ΕΑΕΕ , του υπουργείου Μεταφορών και του Επικουρικού Κεφαλαίου αποτελούν  οι εξελίξεις σχετικά με τα ανασφάλιστα οχήματα.  Οι φόβοι ότι λόγω της έλλειψης ρευστότητας και της οικονομικής κρίσης τα ανασφάλιστα θα αυξηθούν στο επόμενο διάστημα , πιέζοντας περισσότερο το Επικουρικό Ταμείο.

Το ζήτημα που θέλουν και η Τράπεζα της Ελλάδος και οι φορείς του Δημοσίου να αντιμετωπίσουν είναι να περιοριστεί το κύμα των νέων ανασφάλιστων στο ελάχιστο και να διευρυνθεί η  ασφαλιστική βάση ώστε να αυξηθούν και οι εισπραχθέντες φόροι.

Υπολογίζεται σήμερα ότι από τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα το κράτος χάνει πάνω από 30 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ διευρύνεται δυσανάλογα και το έλλειμμα στο Επικουρικό Κεφάλαιο.  Επισήμως το υπουργείο Οικονομικών έχει αποκλείσει την χρηματοδότηση του Ε.Κ. ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες τους ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του “I.W”  εξετάζονται και εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης του Ε.Κ  .

Ανάμεσα στις προτάσεις που κατατέθηκαν στο τραπέζι είναι η έκδοση ομολογιών  και  η τιτλοποίηση του χρέους κατά τα τραπεζικά πρότυπα.  Λύσεις όμως δεν διαφαίνονται στον ορίζοντα  αφού το θεσμικό πλαίσιο είναι ασαφές για να προχωρήσουν τέτοιες επιλογές.  Επίσης , οι ασφαλιστικές φέρονται ότι δεν θέλουν με κανένα τρόπο να δεχθούν περαιτέρω αύξηση εισφορών  για την χρηματοδότηση του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων.

Μία άποψη που έχει κατατεθεί από φορείς του υπουργείου οικονομικών και φαίνεται ότι τυγχάνει και έγκριση από τεχνικά κλιμάκια των θεσμών είναι να προσληφθεί κάποιος ξένος οίκος ο οποίος θα κάνει κάποια μελέτη σχετικά με την δυνατότητα σταδιακής μείωσης του ελλείματος του  Επικουρικού Κεφαλαίου προτείνοντας και λύσεις.  Να σημειωθεί ότι και παλαιότερα η ΕΑΕΕ είχε κάνει αντίστοιχες κινήσεις και προτάσεις οι οποίες εάν είχαν εισακουσθεί σήμερα το πρόβλημα θα ήταν κατά πολύ μικρότερο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*