parked cars, παρκαρισμένα αυτοκίνητα, οχήματα

Αγορά αυτοκινήτου: Η καθυστερημένη παράταση της απόσυρσης ανέκοψε τη δυναμική του 2015

To 2015 ήταν γενικότερα χρονιά ανάκαμψης για τον κλάδο του αυτοκινήτου, με την πλειοψηφία των μεγάλων «παικτών» να εμφανίζουν βελτίωση στα θεμελιώδη μεγέθη των ισολογισμών τους. Η θετική αυτή πορεία όμως που διαφαινόταν διακόπηκε απότομα στο πρώτο τρίμηνο τους τρέχοντος έτους, κυρίως λόγω της απόφασης να ανασταλεί το μέτρο της απόσυρσης στο τέλος του 2015. Τελικά μέσα στον Μάρτιο ψηφίστηκε η τροπολογία για την παράταση της απόσυρσης μέχρι το τέλος Μαΐου, αλλά η ζημιά για τον κλάδο, που ύστερα από πολλά χρόνια πήγε να σηκώσει κεφάλι, έχει ήδη γίνει.

Έτσι, με βάση τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία, η αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσε σημαντική πτώση -32,4% τον Φεβρουάριο του 2016 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Στους δύο πρώτους μήνες του έτους ταξινομήθηκαν συνολικά 9.010 επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 10.742 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σημειώνοντας πτώση -16,1%.

Η κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου είναι κατά πολύ χειρότερη, καθώς πολλές από τις ταξινομήσεις του πρώτου διμήνου αφορούσαν αυτοκίνητα που είχαν τελωνιστεί στα τέλη του 2015. Η συνεχιζόμενη καθυστέρηση που υπήρξε στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης, παρά και τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Οικονομικών, είχε οδηγήσει σε αδιέξοδο τουλάχιστον 8.000 υποψήφιους αγοραστές. Πρόκειται για πελάτες που, ενώ απέκτησαν εμπρόθεσμα δικαίωμα έκπτωσης απόσυρσης, δεν κατέστη εφικτό να εξαργυρώσουν αυτήν την απαλλαγή ως την 31η Δεκεμβρίου 2015, καθώς τα αυτοκίνητα που παρήγγειλαν αφίχθησαν στην Ελλάδα μετά την 1η Ιανουαρίου.

Ανάλογες συνέπειες έχουν προκύψει και στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα, καθώς εκτιμάται ότι ήδη κατά το πρώτο δίμηνο του έτους η υστέρηση των εσόδων από τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ των καινούριων αυτοκινήτων υπερβαίνει τα 25 εκατ. ευρώ.

Τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα συνεχίζουν τους τελευταίους 35 μήνες να αποτελούν σταθερά την πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών έναντι των βενζινοκίνητων. Τον περασμένο μήνα σχεδόν 6 στα 10 (58,3%) καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν πετρελαιοκίνητα.

Αναλυτικότερα, ταξινομήθηκαν 3.310 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 4.894 τον Φεβρουάριο του 2015. Εκ των 3.310 επιβατικών αυτοκινήτων, 1.929 ήταν πετρελαιοκίνητα (58,3%), 1.301 βενζινοκίνητα (39,3%), 56 υβριδικά (1,7%), 14 διπλού καυσίμου (0,4%), 7 φυσικού αερίου (0,2%) και 3 ηλεκτρικά (0,1%). Τέλος, 9 στα 10 (94,5%) επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το Φεβρουάριο είχαν κινητήρα ως 1.600 κυβικά εκατοστά, ενώ τα μικρά αυτοκίνητα (κατηγορία/segment Β) συνεχίζουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών με μερίδιο αγοράς 34,1%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*