πλοία στο λιμάνι

Στο 2% η αύξηση στα ασφάλιστρα των ναυτασφαλίσεων το 2016

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Αύξηση 2% κατά μέσο όρο θα επιχειρήσουν να επιβάλουν στις ναυτασφαλίσεις τα κλαμπ αμοιβαίας προστασίας και αποζημίωσης (P&Ι Clubs), όμως οι εφοπλιστές με καλό μητρώο μπορούν να προσβλέπουν σε μείωση των ασφαλίστρων κατά την περίοδο της ανανέωσης των συμβολαίων τον Ιανουάριο του 2016.  Αυτό υποστηρίζει η Willis Group Holding στην ετήσια έκθεσή της για την αγορά ναυτασφαλίσεων, όπου επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι “Η αγορά International Group (ΙG), δηλαδή η διεθνής “ομπρέλα” των P&Ι clubs ανά τον κόσμο ανακοίνωσε μέση γενική αύξηση 2% για τα ασφάλιστρα.Είναι όμως βέβαιο ότι οι δυνάμεις της αγοράς θα επικρατήσουν και τα πραγματικά ασφάλιστρα μάλλον θα υποχωρήσουν το 2016.Με δεδομένες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή αγορά, θεωρούμε ότι οι εφοπλιστές θα πιέσουν για μειώσεις και σε μεγάλο βαθμό θα τις επιτύχουν..”

Η έκθεση της Willis σκιαγραφεί μια γενικά θετική εικόνα για τα Ρ&Ι Clubs, σημειώνοντας οτι το International Group βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση εδώ και πολλά χρόνια. Οι αιτήσεις για αποζημίωση παρουσιάζουν υψηλό βαθμό μεταβλητότητας και οι επενδυτικές αποδόσεις παραμένουν εύθραυστες, πλην όμως η μείωση του αριθμού των αιτήσεων για υψηλές αποζημιώσεις επέτρεψε στην αγορά IG να καταγράψει το πρώτο συνολικό πλεόνασμα underwriting από το 2010. Σε αυτό συνέβαλε η αύξηση κατά 4% των συνολικών ασφαλίστρων της ναυλαγοράς και η μείωση 4% των καθαρών αιτήσεων για αποζημίωση που έγιναν αποδεκτές.

H Willis υπογραμμίζει επίσης ότι πιέζει εδώ και καιρό για μείωση των λεγόμενων release calls, δηλαδή της εφάπαξ δαπάνης που καταβάλλουν οι εφοπλιστές που θέλουν να αποχωρήσουν από το εκάστοτε P&Ι Club στο οποίο ανήκουν. Στο πλαίσιο αυτό, καλωσορίζει την μείωση στα μέσα επίπεδα των release calls από 10% των συνολικών ετήσιων ασφάλιστρων το 2012 στο 6,8%  περίπου σήμερα. “Βλέπουμε ότι η αγορά Ρ&Ι ανακάμπτει, καταγράφοντας το πρώτο πλεόνασμα από την περίοδο 2010-2011, ενώ εννέα από τα 13  club εμφανίζουν αύξηση στα αποτελέσματα underwriting”, σχολίασε ο Ben Abraham, επικεφαλής του βραχίονα ναυτασφαλίσεων της Willis. “Παρόλα αυτά, η βιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις: Οι αποδόσεις των επενδύσεων μειώθηκαν στο 2,9% από 3,7% τη χρήση του 2014 και οι αιτήσεις για αποζημίωση είναι ασταθείς. Η περίοδος ανανεώσεων του 2016 προμηνύεται “θερμή”, καθώς οι γενικές αυξήσεις των ασφαλίστρων που έχουν προαναγγελθεί θα αμφισβητηθούν εν τοις πράγμασι από τους εφοπλιστές που επιδιώκουν μείωση του κόστους στις ναυλαγορές, ενώ σημαντικός αριθμός underwriters στηρίζεται από υγιή πλεονάσματα.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*