Με πλαστή υπογραφή ελεγκτή το 20% των δελτίων στα ΚΤΕΟ

Πλαστή υπογραφή ελεγκτή έχει το 20% των οχημάτων που περνούν από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ για τον προβλεπόμενο από το νόμο έλεγχο.
Αυτό καταγγέλλεται ναπό το Σωματείο των εργαζομένων που αναφέρει ότι περίπου το 1/5 των οχημάτων που ελέγχονται σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ, λαμβάνουν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου με πλαστή υπογραφή ελεγκτή. Οι εργαζόμενοι στα ΙΚΤΕΟ υποχρεώνονται από τους εργοδότες τους, να “υπογράφουν”, χρησιμοποιώντας την υπογραφή άλλων συναδέλφων τους που είτε απουσιάζουν εκείνη την ώρα, επειδή εργάζονται σε άλλη βάρδια ή βρίσκονται σε άδεια, είτε επειδή εκείνη την ώρα εργάζονται λόγω αυξημένου φόρτου στη γραμματεία.

Δείτε την επιστολή του Σωματείου προς το Υπουργείο Οικονομίας:

Προς: Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού
Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας
Εργατικό Κέντρο Αθήνας
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Ενημερώνουμε οτι την καλοκαιρινή περίοδο, εκτός από την αύξηση των ελεγχόμενων οχημάτων στα ΚΤΕΟ, αυξάνεται κατακόρυφα η παραβίαση εργατικών δικαιωμάτων, στοιχειωδών όρων τεχνικού ελέγχου και προϋποθέσεων λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Συγκεκριμένα, περίπου το 1/5 των οχημάτων που ελέγχονται σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ, λαμβάνουν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου με πλαστή υπογραφή ελεγκτή. Οι εργαζόμενοι στα ΙΚΤΕΟ υποχρεώνονται από τους εργοδότες τους, να “υπογράφουν”, χρησιμοποιώντας την υπογραφή άλλων συναδέλφων τους που είτε απουσιάζουν εκείνη την ώρα, επειδή εργάζονται σε άλλη βάρδια ή βρίσκονται σε άδεια, είτε επειδή εκείνη την ώρα εργάζονται λόγω αυξημένου φόρτου στη γραμματεία.
H πρόσφατη ρύθμιση έλεγχου εκπρόθεσμων οχημάτων με μειωμένο παράβολο, εντός Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, επιδεινώνει τις συνθήκες, λόγω της αυξημένης προσέλευσης οχημάτων.
Η παράνομη χρήση υπογραφών ελεγκτών, πέρα από τα προφανή ερωτήματα για το αποτέλεσμα του τεχνικού ελέγχου, δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ με μειωμένο προσωπικό από αυτό που είναι αναγκαίο, συνυπολογίζοντας νόμιμο ωράριο εργασίας, ρεπό, άδειες κλπ. Στερεί από άνεργους συναδέλφους τη δυνατότητα να βρουν εργασία, από τα ασφαλιστικά ταμεία εισφορές κλπ. Σημειώνουμε πως τα ΙΚΤΕΟ οφείλουν την δραστηριότητα τους στην υποχρεωτικότητα τεχνικού έλεγχου των οχημάτων.
Ήδη εδώ και ένα χρόνο, έχουμε ζητήσει από το υπουργείο μεταφορών και την επιθεώρηση εργασίας, να επεξεργαστούν στοιχεία για τις ώρες υπογραφών των ελεγκτών, τα οποία υπάρχουν στο υπουργείο αλλά και σε κάθε ιδιωτικό ΚΤΕΟ, ώστε να ελέγξουν τις πραγματικές συνθήκες εργασίας και να σταματήσουν την παράνομη, και αντεργατική πρακτική των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Η πρακτική που ακολουθείται από το υπουργείο, να ελέγχονται οι ελάχιστοι χρόνοι ελέγχου και να επιβάλλονται ποινές στους ελεγκτές, θεωρώντας πως “βιάζονται” να τελειώσουν τον έλεγχο. Η δε επιθεώρηση εργασίας ελέγχει μόνο το πρόγραμμα εργασίας και τους κατά δήλωση παρόντες εργαζόμενους, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τα εκτυπωμένα δελτία.
Δημιουργούνται έτσι ψεύτικες εντυπώσεις ελέγχου των επιχειρήσεων, ενώ στην πραγματικότητα οι παρανομίες συνεχίζουν και αυξάνονται.
Το Πανελλαδικό Σωματείο Εργαζομένων στα ΙΚΤΕΟ, το οποίο καλύπτει όλες τις ειδικότητες εργαζομένων στα ΙΚΤΕΟ, πιστεύει και δηλώνει οτι μόνο η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η οποία θα περιέχει αξιοπρεπείς όρους εργασίας και αμοιβής, μπορεί να βάλει φρένο στην ασυδοσία καταπάτησης των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των εργαζόμενων, αλλά και να αποτελέσει εργαλείο για την κατοχύρωση της ανεξαρτησίας του αποτελέσματος ελέγχου από εκβιασμούς και πιέσεις.
Άμεσα να πραγματοποιηθούν οι νομοθετημένοι επιτόπιοι και εξ’αποστάσεως έλεγχοι που απαιτούνται για να μπει φρένο στην ασυδοσία και τους πλαστούς ελέγχους, να τροποποιηθούν οι όροι ελάχιστης στελέχωσης των ΙΚΤΕΟ, ώστε να ανταποκρίνονται στην πραγματική προσέλευση οχημάτων και οι όροι του “ποινολογίου” που θεωρούν ως κύριους υπεύθυνους τους ελεγκτές.
Σχετικά με την κατάσταση που επικράτησε την Τετάρτη 30/09/2015:
α) είναι αυτονόητο πως οι έλεγχοι που διενεργήθηκαν, απέχουν από πολλούς κανόνες της νομοθεσίας και της τεχνικής αρτιότητας.
β) υπάρχει άμεση ανάγκη σοβαρής και υπεύθυνης ενημέρωσης από το Υπουργείο Μεταφορών για τα λεγόμενα “πρόστιμα” εκπρόθεσμων ελέγχων και τις υπόλοιπες επιπτώσεις.
γ) είναι απαραίτητη η εκλογίκευση των προθεσμιών, καθώς είναι αδύνατο σε δύο χρόνια (χρονιά ήδη υψηλής προσέλευσης), να προσκαλούνται για περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε βδομάδα, τόσα οχήματα όσα η μηνιαία κίνηση των ΚΤΕΟ.
προσθήκη
δ) ήδη το σωματείο μας εχει προσφύγει στα υπουργεία μεταφορών και εργασίας και στην επιθεώρηση εργασίας, ζητώντας να ελεγχθεί η δηλωση και πληρωμή υπερωριών, νυχτερινών κλπ τουλάχιστο για τις 30/09.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*