Mario Greco: Νέο επιχειρηματικό μοντέλο για τον όμιλο Generali

 

Τo νέο επιχειρηματικό του όραμα και τις νέες στρατηγικές προτεραιότητες παρουσίασε στην «Ημέρα του Επενδυτή», που οργάνωσε στο Λονδίνο, την Τετάρτη 27 Μαΐου ο Όμιλος Generali.

 

Η «Ημέρα του Επενδυτή» (Investor Day) ήταν μία ευκαιρία για την Generali να περιγράψει πώς πρόκειται να μετατρέψει το επιχειρηματικό της μοντέλο, με την αξιοποίηση αποτελεσματικών τεχνολογικών εφαρμογών που θα παρέχουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον πελάτη. Παράλληλα, ό Όμιλος παρουσίασε τους νέους οικονομικούς στόχους που εστιάζουν στην αύξηση της  ρευστότητας και την ισχυρή μερισματική πολιτική.

 

Όπως τονίσθηκε από την διοίκηση του Ομίλου, τα επόμενα χρόνια η Generali  θα δώσει έμφαση στην παροχή νέων υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας, στην ανάπτυξη αποδοτικών συνεργασιών και στην αξιοποίηση των data analytics τα οποία βελτιώνουν την τιμολόγηση των προϊόντων, την κερδοφορία και την διατηρησιμότητα των πελατών. Η Generali θα επιδιώξει επίσης την περαιτέρω μείωση του κόστους εργασιών, την ενίσχυση cross-selling  και τη βελτίωση της πολιτικής ανάληψης των κινδύνων.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Generali, Mario Greco, δήλωσε: «Η στρατηγική μας θέτει ένα εντελώς νέο επιχειρηματικό μοντέλο για τη Generali και για τον ασφαλιστικό τομέα, το οποίο επικεντρώνεται στην αφοσίωση και την εξυπηρέτηση του πελάτη, στην ανάλυση δεδομένων, στην εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας και στην ενίσχυση της ρευστότητας. Ο στόχος είναι να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μας  και να διαχειριστούμε  τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, καθιστώντας την Generali  ηγέτη των ατομικών ασφαλίσεων στην Ευρώπη. Για την επίτευξη του φιλόδοξου αυτού στόχου θα βασιστούμε στα μοναδικά πλεονεκτήματα μας που είναι η μεγάλη πελατειακή βάση στην Ευρώπη, ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα διανομής πρακτόρων στον κόσμο και οι καλύτερες τεχνικές δυνατότητες στον κλάδο. Επιπλέον, θα δράσουμε γρήγορα με τη σιγουριά που πηγάζει από την επιτυχή ολοκλήρωση, ένα χρόνο νωρίτερα από το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, της στρατηγικής ανάκαμψης του Ομίλου που ξεκίνησε το 2013».

 

 

Γενικότερα ο Όμιλος Generali  θα εστιάσει το ενδιαφέρον του σε νέα καινοτόμα, απλά, έξυπνα προϊόντα και υπηρεσίες και στην ανάπτυξη  Unit linked και υβριδικών  προϊόντων που παρέχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους και προσθέτουν περισσότερη αξία, τόσο στην εταιρεία όσο και τους πελάτες.

 

Η μεγαλύτερη προσοχή θα δοθεί στον πελάτη και την εμπειρία που αποκομίζει στην επαφή του με την εταιρεία, από την αναζήτηση της πληροφορίας, μέχρι και την ανανέωση του συμβολαίου του. Για τον σκοπό αυτό  έχει, ήδη, αρχίσει να αναπτύσσει μια καινοτόμο προσέγγιση την Transactional Net Promoter Score (Μέτρηση βαθμού ικανοποίησης πελατών & αξιολόγηση λειτουργιών) σε όλες τις εταιρείες του Ομίλου, με την πλήρη συμμετοχή των ανώτερων στελεχών των επιχειρηματικών μονάδων

 

Στρατηγικός στόχος του Ομίλου με το νέο επιχειρηματικό του όραμα είναι να αναγνωριστεί ως ηγέτης στον τομέα των πωλήσεων ασφαλειών σε ιδιώτες (retail market). Η Generali θα εμπλουτίσει την λειτουργίας της  με την πλήρη αξιοποίηση των data analytics. Θα συνεργασθεί με εξειδικευμένες εταιρείες του τομέα όπως είναι η MyDrive Solutions, στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ  σχεδιάζει να ενισχύσει τις υφιστάμενες δομές της με την εισαγωγή της νέας θέσης του Chief Data Officer ο οποίος αναφέρεται στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου. Επιπλέον, δημιουργεί νέες μονάδες δημιουργίας unit linked προϊόντων και επενδύει  σε έξι από τις κορυφαίες εταιρείες Venture Capital του κόσμου που εστιάζουν στην ανάπτυξη νέων τεχνολογικών και καινοτομιών σε ολόκληρο τον κόσμο.

 

Στον οικονομικό τομέα, το σημερινό πρόγραμμα ελέγχου των δαπανών θα συνεχισθεί μέχρι το 2018 με στόχο ετήσια  εξοικονόμηση 250 εκατ. ευρώ. Το αποτέλεσμα θα είναι μία συνολική εξοικονόμηση 1,5 δις. ευρώ για το διάστημα 2012-2018. Εξ αυτών 1,25 δις. ευρώ θα επενδυθούν στην  τεχνολογία, στα data analytics  και σε περισσότερο ευέλικτες πλατφόρμες λειτουργίας. Επίσης, με τη νέα στρατηγική ο Όμιλος στοχεύει σε σωρευτικές καθαρές ταμιακές ροές άνω των 7 δις. ευρώ μέχρι το 2018. Το τρέχον επίπεδο των ταμειακών ροών (2014) είναι 1,2 δις. ευρώ Τα σωρευτικά μερίσματα θα ανέλθουν μέχρι το 2018 στα  5 δις. ευρώ, ενώ στη χρήση του 2014 είναι 930 εκατ. ευρώ. Επίσης, η Generali δεσμεύεται να διατηρήσει όλο αυτό το διάστημα μία απόδοση λειτουργικών κερδών επί των ιδίων κεφαλαίων άνω του 13%, το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς για τον Όμιλο.

 

Παράλληλα, ο Όμιλος Generali είναι έτοιμος να υποδεχθεί την νέα Οδηγία Φερεγγυότητα ΙΙ ενώ ο pro-forma Οικονομικός Δείκτης Φερεγγυότητας για το 2014 ανέρχεται στο 186% (υπολογίζεται με εσωτερικό υπόδειγμα, βασισμένο στις αρχές της Φερεγγυότητας ΙΙ).

 

Σημειώνεται ότι ο Όμιλος Generali αποτελεί μια ηγετική δύναμη στις πωλήσεις ασφαλίσεων σε ιδιώτες. Είναι ένας από τους  μεγαλύτερους Ομίλους λιανικής με 72 εκατομμύρια ασφαλισμένους στον κόσμο και διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα μερίδια λιανικών πωλήσεων στον κλάδο. Επιπλέον, διαθέτει ένα ισχυρό δίκτυο συνεργατών και μια ηγετική παρουσία στις απευθείας πωλήσεις την Ευρώπη.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*