Τρύπα 385 εκατ. στα συμβόλαια αστικής ευθύνης οχημάτων

Πάνω από 385 εκατ. ευρώ έχει χάσει η ασφαλιστική αγορά από τον κλάδο ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων σε ετήσια βάση, μετρώντας από το 2009, οπότε ξέσπασε η κρίση και άρχισαν οι ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων να καταθέτουν τις πινακίδες τους στην εφορία, αδυνατώντας να καλύψουν τα κόστη ασφάλισης, τα τέλη κυκλοφορίας, την βενζίνη και το κόστος συντήρησης.

Από τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών προκύπτει ότι την τελευταία πενταετία τέλη κυκλοφορίας έπαψαν να πληρώνονται για 771.873 ΙΧ οχήματα. Πρόκειται για αυτοκίνητα τα οποία δεν κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους της χώρας και άρα γι΄ αυτά δεν καταβάλλονται ασφάλιστρα. Μια απλή πράξη αρκεί ώστε να διαπιστώσει κάνεις τι κόστισε η αρνητική αυτή εξέλιξη στον κλάδο. Με ένα μέσο ετήσιο ασφάλιστρο στα 500 ευρώ, ο… λογαριασμός βγαίνει κοντά στα 400 εκατ. ευρώ ετησίως.

Σήμερα, οι ασφαλιστές παρακολουθούν τις πολιτικές εξελίξεις και ελπίζουν, πέραν βέβαια από το να καταλήξει θετικά η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους Θεσμούς, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να θεσπίσει εκ νέου το ευνοϊκό μέτρο για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που επιθυμούν να επαναφέρουν στην κυκλοφορία τα αυτοκίνητά τους με την καταβολή ενός αναλογικού ποσού για τα τέλη.

Πρόκειται για μέτρο που ίσχυσε το 2014 και εφόσον η κυβέρνηση το επαναφέρει, αυτό θα σημάνει και τη μερική ενίσχυση των εσόδων των ασφαλιστικών εταιρειών, δεδομένου ότι τα οχήματα αυτά θα πρέπει να ασφαλιστούν έστω και για διάστημα λίγων μηνών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*