Π. Δημητρίου: Όσοι θέλουν να επιβιώσουν καλούνται να υπολογίσουν κεφάλαια και να εξειδικευτούν

[starbox]

Με ενίσχυση των συνεργατών της, αναβάθμιση των υπηρεσιών της προς τους ασφαλισμένους της και νέα προϊόντα, η GENERALI μεριμνά για το μέλλον. Έχει βεβαιότητα για την ανοδική πορεία της και στηρίζεται στην δοκιμασμένη μέχρι σήμερα στρατηγική της, η οποία της έχει αποδώσει αύξηση παραγωγής σε όλο το χρονικό διάστημα της ελληνικής οικονομικής κρίσης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Πάνος Δημητρίου καταγράφει ως «μυστικό της επιτυχίας» για την πρόοδο της εταιρεία του πρωτίστως την σκληρή δουλειά και την προσήλωση σε στόχους και ακολούθως την δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και την σωστή παρατήρηση του ανταγωνισμού. Επίσης ο κ. Δημητρίου αναλύει στο IW την «λογική» επί της οποίας αναπτύσσεται η εταιρεία, διαβλέπει πώς επέρχονται αλλαγές στις ισορροπίες της αγοράς και την δραστηριότητα των εταιρειών, και εκτιμά πώς σύντομα θα τρέξουν οι εξελίξεις που κυρίως σχετίζονται με τις κεφαλαιακές ανάγκες των εταιρειών βάσει της οδηγίας Solvency.

1. Για ένα πολυεθνικό όμιλο όπως η GENERALI είναι δύσκολη η ανάπτυξη σε μια αγορά όπως η ελληνική που έχει χαμηλό μέσο εισόδημα ανά νοικοκυριό και ελλιπή «κουλτούρα» στην ασφάλιση;

ΠΔ: Ίσως να είναι και ευκολότερη απ΄ ότι σε μια ανεπτυγμένη ασφαλιστικά χώρα. Εμείς πιστεύουμε στην ελληνική αγορά και έχουμε αποδείξει ότι αναπτυσσόμαστε σε αυτή ακόμα και σε δύσκολες περιόδους όπως την τελευταία εξαετία. Το 2014 είχαμε άνοδο των εργασιών μας κατά 5,8% και η παραγωγή μας κυμάνθηκε στα 162,5 εκατομμύρια ευρώ. Καταγράφουμε 129 χρόνια συνεχόμενης λειτουργίας στην χώρα, η μακροβιότερη ασφαλιστική εταιρία στην αγορά, και γνωρίζουμε τις ιδιαιτερότητες της καλύτερα και από κάποιες ελληνικές εταιρείες, που έχουν μικρότερη διαδρομή και ιστορία από εμάς. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχουμε δει την πρόοδο της ασφάλισης όπως θα επιθυμούσαμε. Πιστεύουμε όμως ότι οι καλές εποχές έπονται.

2. Πιστεύετε ότι οι πολυεθνικές φλερτάρουν με την έξοδο από την χώρα όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς με μεγάλη εμπειρία;

ΠΔ: Για την δική μας περίπτωση σας λέω πώς όχι. Ωστόσο, το περιβάλλον που δραστηριοποιούμαστε απαιτεί να έχουμε υπομονή και επιμονή. Ταυτόχρονα πρέπει να διασφαλιστούν τα απαραίτητα κεφάλαια για κάθε εταιρεία, όπως αυτά προκύπτουν από τις απαιτήσεις του SolvencyII.

3. Μικρομεσαία και ευέλικτη ή μεγάλη και ισχυρή ασφαλιστική εταιρεία; Και νεότευκτη ή με Brand και παράδοση; Τι λέτε στις δύο αυτές αντίθετες εταιρικές υποστάσεις.

ΠΔ: Στην αγορά υπάρχει χώρος για όλες τις εταιρίες. Αυτό όμως που απαιτείται από όλες τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην αγορά, είναι η προσήλωση σε τρεις βασικές αρχές της σωστής και επαγγελματικής λειτουργίας: το εστιασμένο management, την ορθή διαχείριση, και τον στρατηγικό σχεδιασμό. Η κάθε εταιρεία, ανεξαρτήτως προφίλ (μικρομεσαία / ευέλικτη – μεγάλη / ισχυρή κτλ), έχει την δυνατότητα να δράσει και να αναπτυχθεί στην όποια κατεύθυνση επιλέξει, αλλά θα πρέπει πάντα να δίνει την δέουσα βαρύτητα σε αυτούς τους τρεις παράγοντες.

4. Επιτρέπει ανάπτυξη με βεβαιότητα η ελληνική αγορά ή όχι; (και γιατί)

ΠΔ: Ναι βεβαίως. Η αγορά και το επιτρέπει και θεωρώ πως έχει προοπτικές. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εταιρίες προχωρούν, σχεδιάζουν και δημιουργούν στην αγορά. Ίσως πλέον θα πρέπει να δοθεί προσοχή στο θέμα της σύμπραξής τους με τον κράτος. Δηλαδή να ακολουθήσουμε τις λογικές που λειτουργούν αποτελεσματικά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Είναι απαραίτητη η σύμπραξη του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα για να καλυφθούν τα όποια κενά υπάρχουν και αυτό θα λειτουργήσει υπέρ των πολιτών και των κρατικών συστημάτων, κυρίως υγείας και σύνταξης.

5. Αυτόνομη επιχειρηματική προσπάθεια ή συλλογική ως κλάδος;

ΠΔ: Πάντα η συλλογική προσπάθεια βοηθά και αποφέρει μεγαλύτερα και πιο ουσιαστικά και μακροχρόνια αποτελέσματα. Αρκεί να υπάρχει επιχειρηματικότητα που να σέβεται τις κοινές προσπάθειες και να συντάσσεται με αυτές. Αυτό δεν αναιρεί και την ιδιωτική ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Η κάθε εταιρεία από μόνη της εφαρμόζει την δική της πολιτική και ταυτόχρονα συμμετέχει στην ενιαία κλαδική προσπάθεια για ένα καλύτερο μέλλον για μια ουσιαστικότερη, οργανωμένη και σε συνεργασία όπου χρειάζεται με το κράτος, ανάπτυξη.

6. Η GENERALI που στηρίζει τα επόμενα βήματά της; Σε ποιους κλάδους κ.λπ.

ΠΔ: Η στρατηγική μας πάντα εστίαζε στην ισορροπημένη ανάπτυξη σε όλους τους κλάδους ασφάλισης. Από την ίδρυσή της η Generali, σε παγκόσμιο επίπεδο, επιδίωκε να είναι παρόν και να μπορεί να προσφέρει ασφαλιστικές λύσεις σε όλους τους πιθανούς τομείς. Από αυτή την επιδίωξη εμπνεύστηκε ο Όμιλος και το όνομά του. Ειδικότερα όμως όσον αφορά στην στρατηγική μας στην Ελλάδα, διατηρούμε την προσήλωσή μας στο corporate business αλλά αναπτυσσόμαστε δυναμικά και στο retail. Εστιάζουμε στον κλάδο Ζωής με προτεραιότητα στον τομέα Υγείας και Σύνταξης αλλά διασφαλίσαμε και μια σημαντική, ποιοτική ανάπτυξη στο κλάδο αυτοκινήτου και συνεχίζουμε βάση του προγραμματισμού και του πλάνου μας. Είμαστε παντού όπως επιβάλλεται από τις συνθήκες και τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, επιμένουμε να δίνουμε πάντα το δικό μας στίγμα σε ότι κάνουμε και να προσεγγίζουμε την κάθε πρόκληση με τον δικό μας σκεπτικό. Στα πλάνα μας επίσης έχουμε μια σειρά από νέα προϊόντα, αλλά ίσως το πιο σημαντικό που θα ήθελα να αναφέρω αφορά στους συνεργάτες μας για τους οποίους σχεδιάζουμε υπηρεσίες καινοτόμες που πιστεύουμε ότι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στον εκσυγχρονισμό του κλάδου και στην παροχή υπηρεσιών άλλου επιπέδου προς τους πελάτες. Σε αυτό τον τομέα το 2015 θα κάνουμε την διαφορά από τον ανταγωνισμό.

7. Ποια η συμβολή σας στην ελληνική ασφαλιστική αγορά αυτά τα χρόνια. Και ποιες οι σχέσεις σας με τους διαμεσολαβούντες;

ΠΔ: Η συμβολή μας είναι γνωστή και καταγράφετε εδώ και 129 έτη. Αυτή η πολύχρονη διαδρομή αποτυπώνει και την αξία μας ως εχέγγυα, σοβαρή και αξιόπιστη εταιρία, ως ποιοτικό brand, ως παρουσία συνεπής και με συνέχεια απέναντι στους πελάτες και τους συνεργάτες. Τώρα όσον αφορά στη σχέση μας με τους συνεργάτες, οι διαμεσολαβούντες είναι οι άνθρωποί μας, το κανάλι επικοινωνίας μας με τους καταναλωτές. Η ανάπτυξή μας στηρίζεται πλήρως σε αυτούς και έτσι θα συνεχίσουμε. Θα ήθελα να τονίσω ότι ο ρόλος των διαμεσολαβητών είναι καίριος για την ελληνική αγορά. Προσφέρουν όλα όσα χρειάζεται μια αγορά που η διείσδυση τις ιδιωτικής ασφάλισης είναι μικρή. Δεν μπορεί σε αυτές τις συνθήκες να αναφερόμαστε και να ελπίζουμε σε ανάπτυξη μέσα από το direct σύστημα πωλήσεων. Αυτό χρειάζεται μια διαφορετική αγορά, διαφορετικές δομές και διαφορετικές εταιρείες.

8. Έχετε κάποια νέα σχέδια…

ΠΔ: Πάντα έχουμε σχέδια. Δεν εφησυχάζουμε ποτέ. Ετοιμάζουμε πάντα με προσοχή τα επόμενά μας βήματα. Στόχος μας είναι να δώσουμε έμφαση στις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Πρόθεσή μας είναι να αναπτύξουμε ένα σύστημα μοναδικό στα ελληνικά δεδομένα. Αυτό το σύστημα θα τεθεί στη αποκλειστική διάθεση των συνεργατών μας και αυτοί με τη σειρά του θα το αξιοποιήσουν προς όφελος δικό τους αλλά και των πελατών μας. Βέβαια στα σχέδιά μας όπως προανέφερα είναι και νέα προϊόντα αλλά και η ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων διαδικασιών.

9. Πιστεύετε ότι χρειάζεται «ξεκαθάρισμα» και από τι η αγορά;

ΠΔ: Πιστεύω ότι η αγορά χρειάζεται κυρίως κεφάλαια. Όσες εταιρείες θέλουν να προχωρήσουν καλούνται άμεσα να προσδιορίσουν τις ανάγκες τους και να υπολογίσουν τα αντίστοιχα κεφάλαια που θα χρειαστούν. Μόνο έτσι θα διαπιστώσουν εάν πρέπει να προβούν σε διορθωτικούς χειρισμούς, να βρουν εναλλακτικές λύσεις για την περαιτέρω εξέλιξή τους και γενικά να λάβουν σοβαρές, στρατηγικές αποφάσεις για τυχόν περιορισμό της δραστηριότητάς τους ή άλλα απαραίτητα μέτρα για την διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας τους.

10. Μπαίνετε στην λογική του ανταγωνισμού για μειώσεις ασφαλίστρων κ.λπ;

ΠΔ: Παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό και ανταποκρινόμαστε σε αυτόν. Ακούμε και ανταποκρινόμαστε στα όσα απαιτεί η αγορά, χωρίς ωστόσο να υιοθετούμε συμπεριφορές που δεν είναι σωστές, και δεν είναι σύμφωνες με την δική μας εταιρική κουλτούρα και φιλοσοφία. Θα έλεγα λοιπόν ότι είμαστε ευθυγραμμισμένοι με τις τάσεις και ανάγκες τις αγοράς αλλά διατηρούμε την αυτόνομη πρακτική μας την οποία θεωρούμε σωστή. Σεβόμαστε το όνομα μας, την πορεία μας αλλά και τους πελάτες μας.

11. Μπορεί να σκεφτείτε συνέργειες και σε ποιο επίπεδο;

ΠΔ: Οι εξαγορές είναι πάντα στο μυαλό μας και στις προθέσεις μας. Ωστόσο οι συνθήκες, τόσο σε επίπεδο ιδιοκτητών όσο και σε επίπεδο διαπραγματευτικών διαδικασιών, δεν έχουν ωριμάσει ούτε είναι κατασταλαγμένες. Όσοι διαισθάνονται ότι η λύση γι΄ αυτούς είναι κάποια συνέργεια ή πώληση μέρους ή όλης της δραστηριότητάς τους, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν την στρατηγική τους και να προσαρμόσουν ανάλογα την προσέγγισή τους..

12. Ποια η άποψή σας για την ποιότητα και την επάρκεια της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.

ΠΔ: Υπάρχουν τα πάντα. Είμαστε προηγμένη αγορά και σε προγράμματα και σε καλύψεις. Η ποιότητά μας είναι υψηλή. Αυτό είναι και εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς ότι υπάρχει χαμηλή ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης σε σχέση με άλλες χώρες. Γι΄ αυτό και είμαι πεπεισμένος ότι κάποια στιγμή η επάρκεια και η πληρότητα των προγραμμάτων θα αποτελέσουν μια από τις καθοριστικές συνιστώσες που θα δώσουν ώθηση στην αγορά μας..

13. Ετήσια ή ισόβια προγράμματα υγείας;

ΠΔ: Δεν θεωρώ ότι υπάρχει δίλημμα. Είναι απλώς θέμα καλύψεων. Όποια εταιρεία σέβεται τον πελάτη της δε μπορεί να αλλάζει αυθαίρετα τους όρους και τις καλύψεις στα ετήσια προγράμματα υγείας. Όποιες αλλαγές πραγματοποιεί θα πρέπει να είναι σύμφωνες με τα ιατρικά δεδομένα και τις εξελίξεις της επιστήμης. Συνεπώς, δεν υπάρχει θέμα ετησίου ή ισοβίου, αλλά προσέγγιση ασφαλιστικής εταιρείας και σωστής, επαγγελματικής συμπεριφοράς. Το ζητούμενο για τον πελάτη και την ασφαλιστική είναι να μπορεί η εταιρεία να καλύπτει σωστά τον ασφαλισμένο της και αυτός να απολαμβάνει την υπηρεσία και την κάλυψη για την οποία πληρώνει.

14. Τι θα λέγατε στις εταιρείες ως μήνυμα

ΠΔ: Ότι οι σημαντικές αλλαγές στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι μπροστά μας και θα πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα για τις απαιτήσεις που έρχονται, και δεν αναφέρομαι μόνο στις αλλαγές που απορρέουν από την υιοθέτηση του Solvency II στην αγορά μας.

15. Στους καταναλωτές ένα μήνυμα.

ΠΔ: Να κάνουν την ερευνά τους και να ψάξουν πολύ πριν αποφασίσουν. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να βρουν αυτό που πραγματικά θέλουν και αυτό που τους ταιριάζει. Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζουν, με μεγάλη λεπτομέρεια, τι ακριβώς τους προσφέρει η όποια ασφαλιστική τους επιλογή.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*