Υπομνήματα του ΣΑΔΧ σε Γ. Σταθάκη και Π. Καμμένο

Υπομνήματα στον βουλευτή τυ Σύριζα Γ. Σταθάκη και τον πρόεδρο των Ανεξάρτητων Ελλήνων, κ. Π. Καμμένο παρέδωσε ο Σύλλογος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων. Μέσω των υπομνημάτων ο Σύλλογος θέτει ζητήματα της ασφαλιστικής αγοράς, που πρέπει να επιλυθούν και αφορούν την υπερφορολόγηση, τους ζημιωθέντες της Ασπίς, τις αθέμιτες πρακτικές από την πλευρά των τραπεζών και τις απευθείας πωλήσεις.

Τα υπομνήματα αναφέρουν τα εξής:

Θέμα: ΄΄Προβλήματα κλάδου διαμεσολαβούντων΄΄

Θα θέλαμε να σας κάνουμε κοινωνούς των κυριότερων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας ευελπιστώντας ότι θα βοηθήσετε στην επίλυσή τους.

1. Το ζήτημα της υπερφορολόγησης. Ο συντελεστής του 26% μαζί με την προκαταβολή φόρου 55% για το επόμενο έτος και οι έκτακτες εισφορές, αντιπροσωπεύουν περίπου το 45% του καθαρού εισοδήματός μας. Αν σε αυτό προσθέσουμε και τα έξοδα λειτουργίας των γραφείων μας η επιβάρυνση είναι υπέρογκη, αναγκάζοντάς μας να δουλεύουμε κυριολεκτικά για να πληρώνουμε φόρους και έξοδα. Ζητούμε μείωση του συντελεστή φορολόγησης, κατάργηση των έκτακτων εισφορών και του συντελεστή προκαταβολής φόρου για το επόμενο έτος δεδομένου ότι τα εισοδήματά μας δηλώνονται κατευθείαν στην εφορία εισοδήματος από τις ασφαλιστικές εταιρείες

2. Το ζήτημα της Ασπίδας-Commercial Value. Πέρασαν πέντε χρόνια από τον ξαφνικό θάνατο μιας εταιρείας ζωής και ακόμη δεν έχουν αποζημιωθεί άνθρωποι που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας και άλλοι που εμπιστεύτηκαν τις οικονομίες τους για ένα καλύτερο μέλλον και τώρα δεν ξέρουν αν και πότε θα πάρουν τα χρήματά τους πίσω.

Λύση υπάρχει. Ο Σύλλογος Ζημιωθέντων από την Ασπίς Πρόνοια, που είναι ο κατεξοχήν αρμόδιος φορέας για το θέμα, προτείνει σχετικά:
Ο νόμος 3867/2010 ο οποίος ισχύει από τον Αύγουστο του 2010 προβλέπει αποζημίωση στο 70% των απαιτήσεων από το Εγγυητικό κεφάλαιο εφόσον δεν βρεθεί ανάδοχος ασφαλιστική εταιρεία. Ως γνωστόν δεν βρέθηκε ανάδοχος, (διότι ο διαγωνισμός για την αναδοχή έγινε 3 χρόνια μετά την ανάκληση!) οπότε στρεφόμαστε πλέον στην λύση του Εγγυητικού. Από εδώ όμως αρχίζει το θέατρο του παραλόγου διότι το Εγγυητικό κεφάλαιο δεν έχει χρήματα (συστάθηκε με τον ίδιο νόμο και λειτουργεί από το 2011) αλλά ταυτόχρονα δεν υπάρχει καμία πολιτική βούληση να χρηματοδοτηθεί και να δοθεί λύση στο μαρτύριο τόσων χιλιάδων οικογενειών. Ως αποτέλεσμα, οι αγανακτισμένοι πλέον ασφαλισμένοι στρέφονται με αγωγές μαζικά εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου διαπιστώνοντας ότι υπάρχει ένας διαχρονικός και διακομματικός πολιτικός εμπαιγμός.
Επειδή όμως το παρελθόν δεν γυρίζει πίσω αυτά που πρέπει να γίνουν τώρα είναι τα εξής:
– Άμεση απόφαση για καταβολή του 60% των κεφαλαίων που έχουν κατατεθεί από τους ασφαλισμένους σε κάθε προϊόν της Ασπίς Πρόνοια. Τα κεφάλαια αυτά είναι 360 εκ € και μπορούν αν δοθούν: α) από το Ελληνικό Δημόσιο το οποίο με αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζει τις ευθύνες του για την πλημμελή εποπτεία και β) το Εγγυητικό κεφάλαιο το οποίο έχει την υποχρέωση από τον 3867 να το κάνει.
– Το Εγγυητικό κεφάλαιο ζωής μπορεί να δανειστεί χρήματα από το ΤΧΣ το οποίο ήδη έχει χρηματοδοτήσει έμμεσα την Τράπεζα Πειραιώς για την εξαγορά της ΑΤΕ αλλά και την Εθνική Τράπεζα για την συμμετοχή στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Εθνικής Ασφαλιστικής. Σημειώνεται ότι ο νόμος 3867 έδινε την δυνατότητα στο Εγγυητικό κεφάλαιο να δανειστεί κεφάλαια με εγγύηση του Ελληνικού δημοσίου ενώ ο μεταγενέστερος 4002/2011 (άρθρο 17) έδινε την δυνατότητα έκδοσης ομολόγων αξίας μέχρι 200 εκ. € υπέρ του Εγγυητικού κεφαλαίου, με ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής.

3. Αθέμιτος ανταγωνισμός από το Bank Assurance. Δημιουργείται πολύ έντονος και αθέμιτος ανταγωνισμός από τις τράπεζες οι οποίες εκβιαστικά και καταχρηστικά υποχρεώνουν τους δανειολήπτες σε αντίθεση με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ΤτΕ όπου αναφέρονται ρητά και κατηγορηματικά ότι είναι επιλογή του πελάτη ο ασφαλιστής-ασφαλιστική εταιρεία. Αντ’ αυτού οι τράπεζες ασφαλίζουν με ελλιπή ενημέρωση και εκβιαστικά χρησιμοποιούν επιχειρήματα όπως μη αναχρηματόδηση των δανείων ή μη ρύθμισή τους, αύξηση του κόστους εγγυητικών επιστολών κ.λ.π. Πέρα από τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις εφαρμόζουν την ίδια πολιτική και σε όλα τα στεγαστικά δάνεια που έχουν χορηγήσει στους πελάτες τους απαιτώντας για όλους τους παραπάνω όχι μόνο τα ενυπόθηκα αλλά και το σύνολο των ασφαλιστικών αναγκών τους (αυτοκίνητο, υγεία, σύνταξη κ.λ.π.) Το αίτημά μας είναι σε κάθε τραπεζικό υποκατάστημα να χειρίζεται τα ασφαλιστικά θέματα μόνο ο πιστοποιημένος ασφαλιστικά τραπεζικός υπάλληλος λειτουργώντας με αμεροληψία και αντικειμενικότητα και να μην υφίστανται οι πελάτες εκβιασμούς τέτοιου τύπου από τους διευθυντές των τραπεζικών καταστημάτων

4. Οι online ασφαλίσεις. Ευτελίζουν το θεσμό της ασφάλισης προσφέροντας δωροεπιταγές από super market, εκτυπωτές κ.λ.π., ερχόμενες σε πλήρη αντίθεση με τον κώδικα δεοντολογίας της ΤτΕ (άρθρο 2 παρ. α και ε). Ζητάμε να σταματήσουν άμεσα αυτού του είδους τα δώρα πρόσκτησης πελατών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*