Επιστολή του Συλλόγου Ζημιωθέντων σε Στουρνάρα και Σαρρηγεωργίου

Την παρέμβαση της ΤτΕ και της ΕΑΕΕ ζητούν οι ζημιωθέντες της Ασπίς Πρόνοια, προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα που ταλανίζει χιλιάδες ασφαλισμένους. Στην επιστολή του ο Σύλλογος αναφέρεται στο κενό της αξιοπιστίας της αγοράς που προκάλεσε το κλείσιμο της Ασπίδος και επισημαίνει ότι θα έπρεπε να είναι στα θέματα που συζήτησαν στην πρόσφατη συνάντηση τους η ΕΑΕΕ και ο διοικητής της ΤτΕ.

Η επιστολή είναι η ακόλουθη:

Αγαπητοί κύριοι Στουρνάρα και Σαρρηγεωργίου

Ως επικεφαλείς της πρόσφατης συνάντησης μεταξύ της Τραπέζης της Ελλάδος και της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, θέσατε σε πολύ σωστή βάση τα κυριότερα θέματα τα οποία απασχολούν τον ασφαλιστικό κλάδο, η επίλυση των οποίων θα συμβάλλει στην ομαλότερη ανάπτυξή του.

Παρόλα αυτά όμως με λύπη διαπιστώσαμε ότι το ζήτημα του Ομίλου Ασπίς και των χιλιάδων ζημιωθέντων ασφαλισμένων του, δεν θίχθηκε ούτε καν ακροθιγώς από το πολυμελές συμβούλιο.

Ένα από τα κορυφαία ζητήματα που σας απασχόλησαν ήταν η ανάπτυξη του συνταξιοδοτικού μέσω του 2ου και 3ου πυλώνα ασφάλισης, δεδομένου ότι η κοινωνική ασφάλιση δεν μπορεί πλέον να ανταπεξέλθει στον ρόλο της. Πολύ σωστά εξετάστηκαν τα ισχύοντα σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες και διαπιστώθηκε ότι τα ιδιωτικά κεφαλαιοποιητικά συστήματα είναι αυτά που εγγυούνται τις μελλοντικές συνταξιοδοτικές καταβολές.

Δυστυχώς όμως δεν τολμήσατε για ακόμα μια φορά να σκύψετε στα πραγματικά προβλήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξη του τόσο αναγκαίου αυτού κλάδου. Οι άνθρωποι όμως που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων, στην πρόσωπο με πρόσωπο επαφή με τον πελάτη, μπορούν να σας διαβεβαιώσουν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν από αυτούς τους πελάτες και για το οποίο λίγα έχουν να αντιπαραβάλουν, είναι το πρόβλημα της αξιοπιστίας του χώρου, ιδιαίτερα όταν μιλάνε για θέματα συνταξιοδοτικής εξασφάλισης ισόβιας διάρκειας, οπότε οι συνειρμοί τείνουν αμέσως στις εγγυήσεις που μπορούν να παρασχεθούν μέσα σε ένα περιβάλλον διαρκούς μεταβλητότητας. Κατόπιν αυτών, οι συσχετίσεις και οι συγκρίσεις με άλλες προηγμένες χώρες που κάνατε είναι τουλάχιστον ατυχείς, δεδομένου ότι σε όλες τις πολιτισμένες κοινωνίες ο ιδιωτικός ασφαλιστικός πυλώνας δεν επιδέχεται ούτε ικμάδα αμφισβήτησης.

Είναι απορίας άξιον πως μετά από 5 χρόνια συνεχών επιβεβαιώσεων αυτής της πραγματικότητας, οι φορείς της αγοράς αγνοούν τα αυτονόητα και συνεχίζουν να σχεδιάζουν μεταξύ ” τυρού και αχλαδιού”, επιβεβαιώνοντας έτσι την ρήση ότι ”όσο οι άλλοι δυστυχούν οι ευημερούντες κλείνονται περισσότερο ερμητικά στην γυάλα τους.”
Είναι απορίας άξιον επίσης πως δεν αντιλαμβάνονται ότι η επίλυση του προβλήματος θα δώσει ανάσα στην αγορά και οι ζωντανές δυνάμεις της (οι άνθρωποι των πωλήσεων της πρώτης γραμμής) θα βρουν τον τρόπο να ξανακερδίσουν το χαμένο έδαφος και ως εκ τούτου να αποκαταστήσουν τις παραγωγές σε πολύ υψηλότερα επίπεδα. Φαίνεται όμως ότι το χάσμα γενεών για το οποίο μαθαίναμε στα σχολεία ότι υφίσταται μεταξύ παιδιών και γονέων, στην περίπτωσή μας δυστυχώς παρουσιάζεται ως χάσμα γραμμών, αφού οι επικεφαλείς των εταιρειών που βρίσκονται στην 3η γραμμή, αδυνατούν να καταλάβουν τι συμβαίνει στην πρώτη γραμμή, δηλαδή στην ζώσα πραγματικότητα των πωλήσεων…

Αγαπητοί κύριοι από την θέση ευθύνης που σας έχει παραχωρηθεί, εκ μέρους των δεκάδων χιλιάδων ζημιωθέντων τους οποίους εκπροσωπούμε, ζητούμε για άλλη μια φορά την ενεργό παρέμβασή σας για την όσο το δυνατόν πιο γρήγορη επίλυση του προβλήματος, το οποίο όσο σπρώχνεται κάτω από το χαλί τόσο περισσότερο μπροστά μας θα το βρίσκουμε όλοι.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*