Aυτό που θέλουν οι καταναλωτές από τους ασφαλιστές σήμερα

Οι καταναλωτές του σήμερα έχουν περισσότερες απαιτήσεις από τους ασφαλιστές τους. Έπειτα από πολλά χρόνια αστάθειας, που προκάλεσαν μεταξύ άλλων τα ακραία καιρικά φαινόμενα, η πανδημία κοκ. οδηγούμαστε σε ριζικές αλλαγές στο τοπίο του ρίσκου, με ολοένα και πιο περίπλοκους και διαφορετικούς κινδύνους να αναδεικνύονται. Σε αυτήν την πραγματικότητα, οι καταναλωτές θέλουν οι ασφαλιστικές τους εταιρείες να μην τους βοηθούν απλώς σε ένα συμβάν, αλλά να τους συνδράμουν προκειμένου να μειώσουν και να αποτρέψουν τον κίνδυνο. 

Μια νέα έκθεση της Bain & Company, που αναφέρεται στη Συμπεριφορά των Πελατών και το Insurance Loyalty για το 2023, δίνει σημαντικές πληροφορίες για τις μεταβαλλόμενες προσεγγίσεις των ασφαλιστών και τις ανάγκες των καταναλωτών.

Οι καταναλωτές στη συντριπτική τους πλειοψηφία απαιτούν υπηρεσίες πρόληψης και μετριασμού των κινδύνων από τους ασφαλιστές τους. Στη Βραζιλία, το 97% των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσαν ενδιαφέρον για τον τομέα της πρόληψης κινδύνου, και αντίστοιχα, το 81% των ερωτηθέντων από την Ιαπωνία. Επιπλέον, περισσότερο από το 40% των millennials είναι πρόθυμοι και ενδιαφέρονται να πληρώσουν για την ασφάλεια ζωής που περιλαμβάνει την πρόληψη κινδύνων. Η αλλαγή συμπεριφοράς των πελατών σημαίνει επίσης μια μετατόπιση για τους ασφαλιστικούς agents, οι οποίοι τώρα πρέπει να προσελκύουν πελάτες θέτοντας ως στόχο τις προτεραιότητές τους. Η τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών εργαλείων και των προηγμένων αναλυτικών στοιχείων, θα επιτρέψει στις ασφαλιστικές εταιρείες και τους αντιπροσώπους τους να απομακρυνθούν από έναν συναλλακτικό ρόλο, προς μια ευρύτερη αλληλεπίδραση με τον καταναλωτή που βασίζεται σε σχέσεις αξίας.

«Η ζήτηση των καταναλωτών για περισσότερη πρόληψηέχει οδηγήσει σε νέες υπηρεσίες», δήλωσε ο Henrik Naujoks, συνεργάτης της Bain & Company. «Για παράδειγμα, μια ευρωπαϊκή εταιρεία ασφάλισης Υγείας έχει λανσάρει νέες υπηρεσίες και έχει στρατολογήσει συνεργάτες, στο health coaching. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι νέες υπηρεσίες μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη ισχυρότερων σχέσεων με τους καταναλωτές όπως στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου μια ασφαλιστική εταιρεία ξεκίνησε γονικά διαδικτυακά φόρουμ που οδήγησαν σε 300.000 πελάτες να εγγραφούν τον πρώτο χρόνο, με το ένα πέμπτο των ενεργών χρηστών να έχουν συναντηθεί με τον ασφαλιστικό τους broker».

Τα ακόλουθα περιγράφουν τη συνιστώμενη πορεία για τις ασφαλιστικές εταιρείες:

Το επόμενο βήμα στην πρόληψη κινδύνων: Οι περισσότεροι πελάτες διάκεινται θετικά σε υπηρεσίες πρόληψης κινδύνων που θα παρέχονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Οι πελάτες θέλουν επίσης να ανταμείβονται από τους ασφαλιστές για τις καλές τους συνήθειες που αποτρέπουν τον κίνδυν. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές θέλουν να ανταμείβονται για την καλή οδηγική τους συμπεριφορά από τους ασφαλιστές τους. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, πολλοί καταναλωτές δεν χρησιμοποιούν επί του παρόντος υπηρεσίες πρόληψης κινδύνου. Υπάρχουν ευκαιρίες βελτίωσης, καθώς οι καταναλωτές είναι ανοιχτοί στο να μοιράζονται δεδομένα με ασφαλιστές και υπάρχει αυξανόμενη υποδομή για τη διαχείριση των δεδομένων των καταναλωτών.

Οι ασφαλιστές πρέπει να καθοδηγούνται από το σκοπό: Αντικατοπτρίζοντας τις εταιρικές προσδοκίες σε όλους τους κλάδους, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει σύμφωνα με τους καταναλωτές να θέτουν υψηλότερους στόχους. Το 80% των ερωτηθέντων στην παγκόσμια έρευνα καταναλωτών, επιθυμεί την ενσωμάτωση στις ασφαλιστικές πρότάσεις πρωτοβουλιών περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG). Καθώς οι ασφαλιστές εφαρμόζουν μια στρατηγική εστιασμένη στο σκοπό, αυτό θα ενισχύσει επίσης την πίστη και τη σχέση με τους πελάτες τους.

Η ψηφιακή χρήση διευρύνεται, αλλά πρέπει ακόμα να βελτιωθεί: Ενώ η πανδημία αύξησε την πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία στον ασφαλιστικό κλάδο, η χρήση εξακολουθεί να υστερεί. Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν συχνά ψηφιακά εργαλεία για έρευνα και για απλά περιστατικά. Ωστόσο, οι καταναλωτές βασίζονται σε μια υβριδική προσέγγιση για πιο σύνθετα επεισόδια.

Διαβάστε εδώ όλη την έρευνα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*