Digital transformation: Πρωτοπορεί ο ασφαλιστικός κόσμος, που περνά στη νέα, ψηφιακή εποχή

Οι ασφαλιστικές εταιρείες βελτιώνουν προϊόντα και υπηρεσίες και εκσυγχρονίζουν τη φιλοσοφία τους

Ο ασφαλιστικός κλάδος ανακαλύπτει με σταθερά βήματα, εδώ και χρόνια, τον κόσμο της ψηφιοποίησης. Η χρονιά της πανδημίας, το 2020, αποτέλεσε ωστόσο ορόσημο για μια εκ βάθρων αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός κρίθηκε απαραίτητο να γίνει με βήμα γοργό, ώστε οι εταιρείες να ανταποκριθούν επαρκώς στις απαιτήσεις των νέων δεδομένων που δημιούργησε η απομακρυσμένη εργασία. 

Το περιβάλλον cloud δεν αποτέλεσε εξαίρεση σε όλη αυτήν τη διαδικασία. Ως ένας πολύπλοκος κλάδος, όπου η αλληλεπίδραση με τον πελάτη είναι σημαντική, η ασφάλιση και οι εκπρόσωποι του κλάδου βρέθηκαν ακόμη πιο κοντά στους ασφαλισμένους, προσαρμόστηκαν στις νέες ανάγκες και τελικά προσέδωσαν προστιθέμενη αξία στις ασφαλιστικές εταιρείες. Πλέον, το cloud έχει καταστεί μια εργαλειοθήκη που παρέχει στις ασφαλιστικές σειρά πλεονεκτημάτων: ενισχύει την ευελιξία τους, μειώνει τους χρόνους, βελτιώνει τη συνεργασία με το οικοσύστημα Fintech και προσελκύει ταλέντα. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σχέση του ασφαλιστή με τον πελάτη του είναι μια σχέση αμφίδρομη. Οι πελάτες επέλεξαν και εξακολουθούν να επιλέγουν τις εταιρείες εκείνες που επιτυγχάνουν να επικοινωνούν με ευέλικτο και διαφανή τρόπο και μπορούν να προσδίδουν αξία στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Σε αυτό το νέο καταναλωτικό τοπίο, ο ασφαλιστικός κλάδος δεν έχει παρά να παρακολουθήσει και να συμβαδίσει με τις εξελίξεις. Και το κάνει. 

Βάσει των παραπάνω, σε έναν κόσμο στον οποίο το cloud κυριαρχεί, γίνεται πλέον απαραίτητο οι εργασίες της ασφάλισης να γίνονται ψηφιακά, να είναι ευέλικτες ως προς την προσαρμογή τους σε αλλαγές και να δίνουν λύσεις στις εκάστοτε ανάγκες των πελατών αλλά και των συνεργατών. 

Η αξία των νέων τεχνολογιών για τους ασφαλιστές και το ζήτημα του εκσυγχρονισμού

Για τους ασφαλιστές, ο εκσυγχρονισμός και το digitalization αποτελούν το μέσον για να υπερβούν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις τους κλάδου: την κληρονομιά των ξεπερασμένων-outdated τεχνολογικών πλατφορμών και το υψηλό λειτουργικό κόστος. 

Η άλλη όψη του νομίσματος έχει να κάνει με το κατά πόσο τελικά οι εταιρείες έχουν ψηφιοποιηθεί. Big data, AI, IoT είναι κάποια από τα νέα τεχνολογικά «όπλα» στη φαρέτρα του ασφαλιστή, το ζήτημα είναι πόσο ο ίδιος είναι έτοιμος να τα χρησιμοποιήσει και, αντίστροφα, πόσο έτοιμος είναι ο ασφαλισμένος να συμβαδίσει. Οι τεχνολογίες αυτές αποτελούν το μέλλον της ασφάλισης, μετά την εμφάνιση συστημάτων και πλατφορμών πωλήσεων, την αυτοματοποίηση των εργασιών. 

Μια απλή και αδιαμφισβήτητη αλήθεια είναι ότι οι ασφαλιστές είναι πολύ πρόθυμοι να αγκαλιάσουν αυτό το νέο κύμα καινοτομίας. Μια δεύτερη αλήθεια είναι ότι ο ανθρώπινος παράγοντας πάντα θα είναι απαραίτητος στις εργασίες των ασφαλιστικών εταιρειών, καθώς είναι ένας κλάδος που, εκτός από τις διεκπεραιωτικές εργασίες, έχει να κάνει και με την ανθρώπινη ανάγκη για καθοδήγηση και την παροχή της πιο κατάλληλης συμβουλής. 

Από την άλλη, όπως πολλοί παράγοντες του κλάδου συμφωνούν, η είσοδος ενός νέου οικοσυστήματος στο ήδη υπάρχον (incumbent system) δεν είναι μια απλή υπόθεση. 

Υπάρχουν εμπόδια που σχετίζονται με τους κανονισμούς, την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών, την αποδοχή τους από τους ασφαλισμένους κ.ο.κ. 

Για το ζήτημα του ψηφιακού τους μετασχηματισμού και των προκλήσεων που βρίσκονται μπροστά μας, αλλά και για τις νέες digital υπηρεσίες που προσφέρουν, μίλησαν στο iw εκπρόσωποι των ασφαλιστικών που ήταν και παραμένουν κοντά στις εξελίξεις.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*