ΕΙΟPA: “Tρωτά” σημεία και αθέμιτες πρακτικές στις ασφαλίσεις πιστωτικής προστασίας

Προειδοποίηση προς τράπεζες και ασφαλιστικές, απηύθυνε η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA), για θέματα που αφορούν την πώληση προϊόντων ασφάλισης πιστωτικής προστασίας (CPI) σε συνάρτηση με την προστασία των καταναλωτών.

Στην σχετική της ανακοίνωση- προειδοποίησή της, η EIOPA καλεί τους ασφαλιστές και τις τράπεζες να αναλάβουν δράση, ενώ σε διαφορετική περίπτωση, θα βρεθούν αντιμέτωποι με μέτρα εποπτείας.

Της ανακοίνωση προηγήθηκε μια αναφορά της Αρχής σχετικά με πρακτικές που μπορούν να είναι εις βάρος του καταναλωτή  στην πώληση προϊόντων ασφάλισης πιστωτικής προστασίας (CPI) με στεγαστικά δάνεια, καταναλωτικές πιστώσεις και πιστωτικές κάρτες.

Όπως ανέφερε ενώ “η ΕΙΟPA αναγνωρίζει τα οφέλη των προϊόντων CPI, η θεματική αναφορά διαπίστωσε σημαντικούς κινδύνους για τους καταναλωτές που προκύπτουν από κακές πρακτικές underwriting και sales, καθώς και από ανεπαρκείς διασφαλίσεις για την αποφυγή της σύγκρουσης συμφερόντων”.

Η EIOPA εστιάζει στα ακόλουθα ζητήματα:

Περιορισμένες επιλογές και εμπόδια στις αγορές. Θεωρητικά, οι καταναλωτές είναι ελεύθεροι να συνδυάσουν τα πιστωτικά προϊόντα που προσφέρουν οι τράπεζες με ένα προϊόν CPI από οποιονδήποτε πάροχο. Ωστόσο, οι ευρέως διαδεδομένες πρακτικές cross-selling εμποδίζουν τους καταναλωτές να το κάνουν, καθώς το 83% των τραπεζών συνδέουν τα CPI με το κύριο πιστωτικό προϊόν τους,

Υψηλή ποικιλία προϊόντων και διασπορά τιμών. Η ανασκόπηση αποκάλυψε μεγάλες διαφορές στην κάλυψη, τους όρους και τις προϋποθέσεις, τις εξαιρέσεις, τον σχεδιασμό προϊόντων και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων ασφάλισης πιστωτικής προστασίας, γεγονός που καθιστά δύσκολο για τους καταναλωτές να τα συγκρίνουν και να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Οι τιμές για παρόμοια προϊόντα διαφέρουν κατά πολύ όχι μόνο μεταξύ των χωρών, αλλά και εντός των χωρών.

Ζητήματα με ακυρώσεις και εναλλαγή παρόχων 

Οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην διαδικασία ακύρωσης ενός ασφαλιστικού προιόντος ή στην εναλλαγή παρόχων. Το 43% των ασφαλιστών δήλωσε ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να λάβουν συμφωνία από την τράπεζα και να εκπληρώσουν ορισμένες προϋποθέσεις πριν ακυρωθούν τα συμβόλαιά τους.

Υψηλές αποδοχές και συγκρούσεις συμφερόντων. 

Το CPI φαίνεται να είναι ένας εξαιρατικά κερδοφόρος  τομέας ασφάλισης τόσο για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις όσο και για τις τράπεζες που το διανέμουν. Οι υψηλές προμήθειες μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντικές και επιζήμιες συγκρούσεις συμφερόντων και σε κακές επιχειρηματικές πρακτικές για τη μεγιστοποίηση των κερδών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*