Πληθωρισμός, κόστος επισκευής και η «μάχη» στην ασφάλιση Αυτοκινήτου

του Βάιου Κρόκου

Τι θα κάνουν πλέον οι μεγάλοι ασφαλιστικοί Όμιλοι που διαμορφώνουν τους βασικούς παίκτες της αγοράς στον κλάδο ασφάλισης των οχημάτων; Θα υπάρξει τελικά η σχετική αύξηση στο ασφάλιστρο δεδομένου του γεγονότος ότι τα τελευταία 8-9 χρόνια η πτώση στα ασφάλιστρα κυμαίνεται περί του 4%, όπως υπολογίζεται από στελέχη του χώρου;

Η μάχη στο Κλάδο Αυτοκινήτου συνεχίζεται για εταιρείες, ελεύθερα δίκτυα, direct πωλήσεις, ασφαλιστική διαμεσολάβηση κλπ. Όπως έχουν ήδη επισημάνει στελέχη του κλάδου έχουν καταγραφεί οι σχετικές επιπτώσεις στο loss ratio, ενώ σημαντικό στοιχείο σε αυτές τις περιπτώσεις για τη “μεγάλη εικόνα” (ύψος αποζημιώσεων, αποθεματικά, διαχείριση κλπ) είναι η σφοδρότητα και η συχνότητα των ατυχημάτων.

Συνεχής αύξηση στα τροχαία ατυχήματα

Αυξάνονται εκ νέου τα οδικά τροχαία ατυχήματα στη χώρα, δείγμα της πλήρους επιστροφής στην κανονικότητα. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Δεκέμβριο του 2021, τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη Χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 65,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (907 τον Δεκέμβριο του 2021, έναντι 549 τον Δεκέμβριο του 2020).

Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 44 νεκροί, 36 βαριά τραυματίες και 993 ελαφρά τραυματίες, έναντι 30 νεκρών, 31 βαριά τραυματιών και 594 ελαφρά τραυματιών τον Δεκέμβριο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 46,7% σε νεκρούς, κατά 16,1% σε βαριά τραυματίες και κατά 67,2% σε ελαφρά τραυματίες.

Άλλα κρίσιμα στοιχεία και…οι ανασφάλιστοι

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2021 στα τροχαία υπήρξαν 594 νεκροί σε σχέση με 584 το 2020 κάτι που σημαίνει ότι χάνουν τη ζωή τους σχεδόν 2 άνθρωποι την ημέρα, ενώ βαριά τραυματισμένοι βρέθηκαν 558 άνθρωποι το 2021 σε σχέση με 514 το 2020.

Τέλος η ραγδαία αύξηση υπήρξε και στους ελαφρά τραυματίες, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 1.273 άτομα, με το 2021 να αριθμεί περίπου 11.600 ελαφρά τραυματίες σε σχέση με 10.320 το 2020.

Αναφορικά με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα, πέρα από τα τροχαία στην Αττική παρατηρούνται πολλές εμπλοκές σε τρακαρίσματα στα νησιά ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έκπληξη ωστόσο αποτελεί η Πελοπόννησος που η διαφορά στα τροχαία ατυχήματα αγγίζει το 90.7%

Τα παραπάνω αποτυπώνονται σε στοιχεία έρευνας του Pricefox, ενώ ιδιαίτερης σημασίας αποτελεί το γεγονός πως σε ελέγχους που διεξήχθησαν εντός και εκτός Αττικής το 2021 τα ανασφάλιστα οχήματα αυξήθηκαν τον τελευταίο καιρό, φτάνοντας μάλιστα τον εξωφρενικό αριθμό των 700 χιλιάδων αυτοκινήτων. Δηλαδή 1 στους 7 οδηγεί χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου.

Πληθωριστικές πιέσεις  – κόστος επισκευής

Ένα άλλο ζήτημα που αποτελεί πονοκέφαλο και για τους ανθρώπους της ασφαλιστικής αγοράς είναι οι πληθωριστικές πιέσεις που συντελλούνται σε όλα τα επίπεδα της οικονομίας και των προϊόντων ειδικότερα. Ως εκ τούτου, αναμένεται να καταγραφούν αυξήσεις σε ανταλλακτικά προϊόντα και κόστος επισκευής, δημιουργώντας εν τέλει το έδαφος για αυξήσεις στα συμβόλαια ασφάλισης.

Στον αντίποδα βέβαια, όπως ισχυρίζονται άνθρωποι της αγοράς, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου (πλην εταιρικού στόλου, leasing κλπ) παραμένει γηρασμένη με οχήματα 15ετίας. Υπό αυτό το πρίσμα, το κόστος των ζημιών μπορεί να παραμείνει για το επόμενο διάστημα διαχειρίσιμος, σημειώνουν.

Από την άλλη πλευρά, ζητούμενο για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και την διαμόρφωση των τιμών αποτελεί και το γεγονός των καθυστερήσεων στην παράδοση νέων οχημάτων, λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Μέσος όρος αναμονής, σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς, ξεπερνά και το 6μηνο.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*