Πώς διαμορφώνεται η αγορά στον κλάδο οδικής βοήθειας μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων

*από το περιοδικό Insurance World

Είναι γεγονός πως τα υποχρεωτικά περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση της πανδημίας διαμόρφωσαν ένα πρωτόγνωρο τοπίο σε κάθε επαγγελματική δραστηριότητα και προκάλεσαν στην Ελλάδα και διεθνώς πάσης φύσεως δυσκολίες και ανάγκες προσαρμογών.

Πολλές δραστηριότητες αντιμετώπισαν προβλήματα, τα lockdown περιόρισαν τις μετακινήσεις με αυτοκίνητα και τελικά παρατηρήθηκε το φαινόμενο ακινητοποίησης ιδιωτικών οχημάτων για εβδομάδες ή μήνες. Αυτή ήταν η μία όψη του φαινομένου. 

Η άλλη όψη του φαινομένου είναι αυτή του μερικώς κακοσυντηρημένου και γερασμένου στόλου αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς, που αφού ακινητοποιήθηκαν και… έμειναν από μπαταρία ήδη από τις κρύες μέρες του χειμώνα, πήραν εμπρός και άρχισαν να κινούνται, με τα τηλέφωνα των εταιρειών οδικής βοήθειας να χτυπούν και τη δουλειά να αυξάνεται.

 Η εικόνα αυτή σχηματιζόταν στο μυαλό με την περιγραφή που έδινε ο κ. Βασίλης Δαβιλάς, Marketing & Business Development Manager της εταιρείας Europ Assistance, στο iw, καθώς εντόπιζε την εαρινή και θερινή αφύπνιση της αγοράς μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων για την ανάσχεση της πανδημίας, με την επισήμανση ότι η ανάγκη για Οδική Βοήθεια και κάλυψη την τελευταία στιγμή δεν προκαλεί μόνο ταλαιπωρία στον πελάτη, αλλά αυξάνει και το κόστος.

 Τα γεγονότα αυτά αποτυπώνονται και στην πορεία της παραγωγής των ασφαλίστρων: στο σύνολο του 2020 έχει καταγραφεί πτώση παραγωγής στον κλάδο αυτοκινήτου, συνολικά, κατά 5,7%.

 Αλλά ενώ το 2021 ξεκινά δύσκολα και η υποχώρηση τον Ιανουάριο 2021 βαθαίνει έναντι της παραγωγής του 2020, με πτώση ασφαλίστρων στον κλάδο κατά 8,5%, η εικόνα είναι έτοιμη να αναστραφεί πλήρως μέχρι τον Μάιο. 

Στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, η παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο του αυτοκινήτου έχει ισορροπήσει σε σχέση με το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2020 και η πτώση έχει περιοριστεί στο 2,1%.

 Η άλλη τάση που κερδίζει έδαφος στην αγορά είναι η ψηφιακός μετασχηματισμός των εταιρειών που παρέχουν ανάλογες υπηρεσίες. Όλες ανεξαιρέτως κινούνται προς την κατεύθυνση αυτή, που τους επιτρέπει να παρέχουν εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες τους χωρίς να έρχονται σε απευθείας επαφή.

 Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στην κατάσταση της αγοράς όπως διαμορφώθηκε αρχικά με τα περιοριστικά μέτρα και στη συνέχεια με την άρση τους, ο κ. Βασίλης Δαβιλάς τόνισε στο iw τα εξής: «Με την άρση των περιορισμών αυξήθηκε κατακόρυφα ο όγκος της δουλειάς. Ας ληφθεί υπόψη ότι πλήθος αυτοκινήτων ήταν ακινητοποιημένα, ενώ προέκυπταν και συνεχίζουν να προκύπτουν ανάγκες και βλάβες οχημάτων. Επιπλέον, για όσους έχουν ανάγκη να μετακινηθούν η χρήση του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί, καθώς λόγοι υγείας μάς υποχρεώνουν ακόμη να εμπιστευόμαστε λιγότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς».

 Αλλά ο κ. Δαβιλάς κάνει ακόμη μία επισήμανση για την ανάγκη προσαρμογών και εκσυγχρονισμού που η πραγματικότητα της πανδημίας επέβαλε ταχύτερα του αναμενομένου: «Η παροχή υπηρεσιών και μάλιστα εξατομικευμένων υπηρεσιών από απόσταση είναι μια τάση που ήρθε για να μείνει. Το μοντέλο που έχει απήχηση είναι οι ψηφιακές υπηρεσίες. Στον πελάτη παρέχεται πλήθος μέσων, πολυδύναμα τηλεφωνικά κέντρα, viber, πλατφόρμες, και έχει πρόσβαση στις υπηρεσίες μας χωρίς καν να χρειαστεί να καλέσει.

 Ένα σημαντικό όφελος της ψηφιοποίησης είναι η καταγραφή σημαντικού όγκου δεδομένων. Καταγράφουμε πληροφορίες. Σε ποιες περιοχές είναι τα συμβάντα; Ποιες είναι οι ημέρες και οι ώρες αιχμής; Ποιοι είναι οι τύποι των οχημάτων; Γίνεται καταγραφή και ομαδοποίηση που θα αυξήσει την αποτελεσματικότητά μας και θα βελτιώσει τις υπηρεσίες μας».

Πλήρη πακέτα οδικής βοήθειας και αναβαθμισμένες υπηρεσίες

Μαζί με τα πακέτα ασφάλισης του αυτοκινήτου στην Ελλάδα συνηθίζεται να παρέχεται με μικρό επιπλέον κόστος, από χρόνια, και η υπηρεσία οδικής βοήθειας από όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες.

 Συνήθως, η οδική ασφάλεια παρέχεται μέσα από συνεργαζόμενη ανεξάρτητη εταιρεία, όπως είναι, για παράδειγμα, η INTER PARTNER ASSISTANCE, η EUROP ASSISTANCE, η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ ΒΟΗΘΕΙΑΣ, η MAPFRE ASISTENCIA (EuroSOS), η MONDIAL ASSISTANCE. 

Υπάρχουν επίσης ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα που παρέχουν υπηρεσίες οδικής βοήθειας, με χαρακτηριστική την περίπτωση της INTERAMERICAN.

 Τα πακέτα ποικίλλουν ανάλογα με το κόστος, το ασφαλιζόμενο όχημα και τη βλάβη και γενικά είναι πλήρη, παρέχοντας βασικές υπηρεσίες, όπως είναι η επιτόπου επισκευή, η φόρτιση μπαταρίας, ο έλεγχος και η παροχή αέρα στα ελαστικά του οχήματος, η άμεση τροφοδοσία σε καύσιμα και λιπαντικά, η ρυμούλκηση του οχήματος σε τοπικό συνεργείο, η αλλαγή ελαστικού, η κάλυψη εξόδων επιστροφής με δημόσιο μέσο μεταφοράς, και ανάλογα με το πακέτο κάλυψη εξόδων διαμονής σε τοπικό ξενοδοχείο, η κάλυψη εξόδων μετάβασης για ανάκτηση του οχήματος, η ρυμούλκηση του οχήματος σε συνεργείο, η παροχή εισιτηρίων για την επιστροφή των επιβαινόντων, η φύλαξη και ρυμούλκηση σε συνεργείο κ.λπ.

 Αλλά υπάρχουν και αναβαθμισμένες υπηρεσίες, ανάλογα με το πακέτο, όπως ο επαναπατρισμός οχήματος και επιβαινόντων από το εξωτερικό, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις αν το επιθυμεί ο πελάτης, παρέχεται και ασφαλιστική κάλυψη για υγειονομική μεταφορά σε περίπτωση τραυματισμού, έξοδα νοσοκομειακής περίθαλψης στο εξωτερικό και συνοδεία ανηλίκων.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*