Ζημιές στο 50% των χρηματοοικονομικών οργανισμών από ψηφιακές απάτες

Οικονομικές απώλειες έχει υποστεί ένας στους δύο χρηματοοικονομικούς οργανισμούς από ψηφιακές απάτες. Σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky Lab σε συνεργασία με την B2B International, το 52% των χρηματοοικονομικών επιχειρήσεων αναγκάστηκε να αποζημιώσει πελάτες λόγω κάποιας διαδικτυακής απάτης. Μάλιστα, οι αποζημιώσεις δόθηκαν χωρίς να έχουν ουσιαστικά διερευνηθεί οι συνθήκες γύρω από αυτά τα γεγονότα.

Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως μία στις τρεις εταιρείες πιστεύει ότι τα έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές απειλές είναι μικρότερα σε σχέση με το κόστος της προστασίας. Καθώς, όμως, οι ψηφιακοί εγκληματίες στοχοποιούν τις ηλεκτρονικές πληρωμές με αυξανόμενο ρυθμό, η παραπάνω προσέγγιση θα μπορούσε να μεταφραστεί σε σημαντικά έξοδα για αυτές τις εταιρείες.
Όπως αναφέρει ο Ross Hogan, Global Head of Fraud Prevention Division «εκτός από την ανάγκη να δεσμεύσουν κεφάλαια από τον προϋπολογισμό τους για την αποζημίωση των πελατών, οι χρηματοοικονομικές εταιρείας θα πρέπει να καλύψουν και τα κόστη που σχετίζονται με την αντιμετώπιση των παραπόνων των πελατών. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι ακόμη και αν τα χρήματα επιστραφούν στα θύματα σύντομα, οι πελάτες πιθανότατα θα είναι ιδιαίτερα σκεπτικοί για τον αν θα ξαναχρησιμοποιήσουν υπηρεσίες που δεν μπορούν να εγγυηθούν ότι οι online λογαριασμοί είναι ασφαλείς. Γενικά, πιστεύουμε ότι η πρόληψη των απωλειών είναι σαφώς καλύτερη από την αποζημίωση».

Πολλοί οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι των online πληρωμών είναι προετοιμασμένοι να δεχτούν τα επιπλέον έξοδα που προκύπτουν από τις ψηφιακές επιθέσεις. Οι εκπρόσωποι των χρηματοοικονομικών εταιρειών και οι εργαζόμενοι σε online καταστήματα που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν με βεβαιότητα, σε ποσοστό 28% και 32% αντίστοιχα, ότι οι συνολικές ζημίες από το ψηφιακό έγκλημα, συμπεριλαμβανομένων των αποζημιώσεων για χρήματα που έχουν κλαπεί, δεν υπερβαίνουν το κόστος της εγκατάστασης λύσεων ασφάλειας. Παράλληλα, μόνο το 19% των χρηματοοικονομικών εταιρειών και το 7% των online καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα θεωρούν ότι τα κόστη που σχετίζονται με την αποζημίωση των πελατών βρίσκονται μεταξύ των τριών σοβαρότερων συνεπειών της ψηφιακής απάτης.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το Kaspersky Security Network, σχεδόν 4 εκατομμύρια χρήστες των προϊόντων της Kaspersky Lab ήρθαν αντιμέτωποι με «οικονομικό» malware που επιχείρησε να κλέψει τα χρήματά τους το 2013 (αύξηση 18,6% σε σχέση με το 2012). Το Δεκέμβριο του 2013, αρκετές τράπεζες στη Βόρεια Αμερική υπέστησαν συνολική ζημία άνω των $200 εκατομμυρίων εξαιτίας της διαρροής στοιχείων τραπεζικών καρτών και προσωπικών δεδομένων των πελατών τους. Ωστόσο, οι συνολικές απώλειες είναι πιθανότατα υψηλότερες. Προφανώς, η συνεχής ανάπτυξη του ψηφιακού εγκλήματος θα δημιουργήσει μία κατάσταση κατά την οποία οι αποζημιώσεις που θα καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες, θα υπερβαίνουν τόσο τα κόστη για την προστασία των συναλλαγών, όσο και τους προϋπολογισμούς για αποζημιώσεις.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*