πλοία στο λιμάνι

Στα 34 δις οι ναυτασφαλίσεις

Σε χαμηλά επίπεδα λόγω των μικρής έκτασης ζημιών τις οποίες κλήθηκαν να καλύψουν το τελευταίο διάστημα οι διεθνείς οίκοι θα κινηθούν τα ασφάλιστρα στις ναυτασφαλίσεις το 2015.
Πρόκειται για τάση η οποία ήδη καταγράφεται από το 2013, και όσο οι αποζημιώσεις διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα θα συνεχίζεται δίχως ανατροπές.
Ωστόσο όμως, στην πολιτική τους για τη νέα χρονιά οι ασφαλιστές θα συμπεριλάβουν και την αύξηση των προβλεπόμενων απαλλαγών καθιστώντας έτσι, με έμμεσο τρόπο, ακριβότερη την ασφάλιση των πλοίων.
Πάντως, τα χαμηλά ασφάλιστρα αποδίδονται από αναλυτές και σε δύο ακόμη παραμέτρους. Στον εντονότατο ανταγωνισμό που χαρακτηρίζει τη διεθνή ναυλαγορά, αλλά και στο γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες βρισκόμενοι αντιμέτωποι με μια αδύναμη ναυλαγορά, πιέζουν τους ασφαλιστικούς οίκους να μειώσουν τα τιμολόγιά τους.
Τα ανωτέρω έχουν ως αποτέλεσμα ήδη από το 2013 να καταγράφεται μειωμένη η παραγωγή των ασφαλιστικών εταιρειών, κατά 1,7% στα 34,2 δις. δολ. από 34,8 δις. δολ. που ήταν την προηγούμενη χρήση και ενώ τα τελευταία χρόνια αυξάνονται οι ναυπηγήσεις και η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου.
Πάντως, το γεγονός ότι οι ζημιές για το 2013 και το 2014 καταγράφονται περιορισμένες επιτρέπει σε αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες να παρουσιάσουν κερδοφόρα καθαρά αποτελέσματα παρά τα μειωμένα έσοδα από τις εργασίες τους. Γενικότερα, οι ασφαλιστικοί οίκοι δεν αναμένουν αυξημένα κέρδη από τις ασφαλίσεις του φορτίου, εικόνα η οποία δεν πρόκειται να παρουσιάσει σημάδια βελτίωσης κατά τα επόμενα έτη.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*