Σε διαδικασία προσαρμογής οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές

Το πιο ισχυρό κανάλι προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων παραμένουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές παρά την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών και άλλων εναλλακτικών μέσων που σταδιακά τα τελευταία χρόνια κερδίζουν μερίδια. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Swiss Re η οποία αναδεικνύει τα «κλειδιά» μέσω των οποίων οι διαμεσολαβητές όχι μόνο θα επιβιώσουν αλλά και θα αναπτυχθούν ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις της εποχής.

Όσο ο ανταγωνισμός με τα ηλεκτρονικά μέσα και τις διαδικτυακές πωλήσεις θα εντείνεται στην παγκόσμια ασφαλιστική αγορά, οι διαμεσολαβούντες με ισχυρό Brand name, καλή φήμη και υπηρεσίες που έχουν αξία για τους ασφαλισμένους θα είναι αυτοί που θα θέσουν τις βάσεις για τη μελλοντική τους ανάπτυξη και θα διασφαλίσουν μεγάλα μερίδια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας το μεγαλύτερο μέρος της ασφαλιστικής παραγωγής προέρχεται από τα παραδοσιακά κανάλια όπως οι διαμεσολαβητές και οι τράπεζες. Στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη περίπου το 65% της ασφαλιστικής παραγωγής στις ασφαλίσεις ζωής και το 55% στις γενικές ασφάλειες πραγματώνεται με τη συμβολή ασφαλιστή και αντίστοιχα το 25% και 35% από απευθείας πωλήσεις. Στη δυτική Ευρώπη τα παραδοσιακά κανάλια έχουν το 75% της ασφαλιστικής παραγωγής στους κλάδους ζωής και το 68% στις γενικές ασφαλίσεις, ενώ στη Βόρειο Αμερική πάνω από το 95% των ασφαλιστηρίων ζωής γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο.

Η εικόνα αυτή ωστόσο με την πάροδο των ετών, όπως εκτιμούν οι αναλυτές θα μεταβληθεί, καθώς οι τεχνολογικές καινοτομίες, όπως η πώληση μέσα από υπολογιστές και συσκευές κινητών τηλεφώνων ή Tablet, μεταβάλλουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και σταδιακά μεγάλο μέρος των καλύψεων θα γίνεται ηλεκτρονικά. Ωστόσο η διαδικασία αυτή θα συντελεστεί με διαφορετικό τρόπο και σε διαφορετικό χρόνο, καθώς η πορεία της θα εξαρτηθεί από το βαθμό εξοικείωσης που έχουν οι καταναλωτές με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Παράδειγμα συστήματος που άλλαξε η δομή του είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου πλέον οι διαδικτυακές πωλήσεις κυριαρχούν στον κλάδο οχημάτων. Η αλλαγή αυτή θα φέρει και νέους τύπους διαμεσολαβητών, όπως ιστοχώρους που θα συγκρίνουν ασφαλιστικά προγράμματα και θα χειρίζονται το διαδίκτυο ως μέσο προσέλκυσης πελατών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*