Έρευνα για την ασφάλεια των ελληνικών δρόμων

Την ελάχιστη δυνατή ασφάλεια στους οδηγούς παρέχει το το 54% του μήκους των οδών σύμφωνα με έρευνα της MAKE ROADS SAFE HELLAS, για την οδική ασφάλεια υποδομών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας η οποία βαθμολόγησε από 1 έως 5 αστέρια το μέγιστο τους δρόμους το 45% κατατάσσεσαι στην κατηγορία των 3 αστεριών. Το μεγαλύτερο μέρος των κλειστών αυτοκινητόδρομων αξιολογήθηκε με 3, 4 ή 5 αστέρια.

Ο συντονιστής του έργου Δρ. Ε. Μπέλλος και ο κ. Σ. Ευσταθιάδης, Συγκοινωνιολόγος ανέφεραν “το έργο SENSOR και η Make Roads Safe Hellas μετά από επιθεωρήσεις με ειδικά εξοπλισμένο και πιστοποιημένο όχημα, προσέφεραν μια εμπεριστατωμένη μελέτη για την κατάταξη των οδών από πλευράς οδικής ασφάλειας για 3.600 χλμ. του βασικού Οδικού Δικτύου και την κατηγοριοποίησή του με βάση το Σύστημα των Αστεριών. Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που αξιολογείται η ασφάλεια των υποδομών στη βάση των διεθνών πρωτοκόλλων iRAP.

Οι στοχευμένες παρεμβάσεις που προτείνουμε μπορούν, αν υλοποιηθούν στο σύνολό τους, να αποσοβήσουν περισσότερους από 26.000 θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς σε βάθος 20ετίας”. Ο κ. S. Lawson, εκτελεστικός Διευθυντής της EuroRAP παρουσίασε σε σχετική ημερίδα την υλοποίηση της συγκεκριμένης μεθοδολογίας σε 80 χώρες παγκοσμίως και την υιοθέτησή της από Κυβερνήσεις και Διεθνείς Οργανισμούς, όπως η Ολλανδία, Μεγ. Βρετανία, Αυστραλία, Ηνωμένα Έθνη, Παγκόσμια Τράπεζα, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κ.α. Τόνισε ότι σε πολλές χώρες της Ευρώπης πραγματοποιούνται περιοδικές επιθεωρήσεις και αξιολογήσεις οδών με χρήση της μεθοδολογίας αυτής, εφαρμόζοντας την Κοινοτική Οδηγία 2008/96.

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στις δράσεις του Υπουργείου στον Τομέα της Οδικής Ασφάλειας και ιδιαίτερα στην πρόθεση του Υπουργείου οι έλεγχοι να επεκταθούν σε όλα τα νέα έργα της υποδομής και όχι μόνο σε αυτά που εντάσσονται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*