DAEDALUS: Δημιουργεί μια νέα ασφαλιστική πραγματικότητα

Μια διαφορετική προσέγγιση σε επίπεδο εικόνας και ουσίας προσφέρει η μεσιτική εταιρεία Daedalus, υπερβαίνοντας το κατεστημένο της ασφαλιστικής πρακτικής καθημερινότητας.

Η εταιρεία επιδιώκει τη διαφοροποίηση, τηρεί τους τύπους, ακολουθεί πρωτόκολλο εργασιών. Επιχειρεί, ταυτόχρονα με την ασφαλιστική της δραστηριότητα, να δημιουργήσει μια νέα γενιά ασφαλιστών. Αυτό θα το επιτύχει ιδρύοντας ιδιόκτητη «σχολή ασφαλιστών», η οποία θα εκπαιδεύει, θα αξιοποιεί και θα βγάζει στην αγορά επίλεκτα ασφαλιστικά στελέχη.

Η Daedalus σήμερα έχει δημιουργήσει ένα σχεδόν ειδυλλιακό περιβάλλον λειτουργίας, μέσα στο οποίο οι χαρούμενοι άνθρωποί της θα μπορέσουν να πιάσουν το μέγιστο της απόδοσης χωρίς άγχος, χωρίς αφόρητη πίεση, χωρίς διαδικασίες επιθετικές. Δεν είναι μύθος, είναι πραγματικότητα, και αυτό DAEDALUS_4aτο αντιλαμβάνεται οποιοσδήποτε επισκέπτεται τα γραφεία της, τα οποία βρίσκονται στο AgoraCenter στο Μαρούσι (Κηφισίας 10-12).

Η Daedalus δίνει σημασία στον άνθρωπο, στην καλή ψυχολογική του κατάσταση, στην εργασιακή ευτυχία. Αυτά πιστεύουν και αυτά εφαρμόζουν οι άνθρωποι της εταιρείας σε πείσμα των καιρών, στηρίζοντας διαχρονικά και το έργο του MakeaWish.

Η διαφορετικότητα της Daedalus, συνειδητή και ηθελημένη, αφορά την εργασιακή καθημερινότητα, την εξυπηρέτηση των πελατών, το περιβάλλον της δουλειάς και πολλά ακόμη. Η εταιρεία έχει τρεις μετόχους συνιδρυτές και σύμφωνα με το καταστατικό της μπορεί να ασκήσει και δραστηριότητες που αφορούν τον τομέα της ενέργειας, οι οποίες ωστόσο σήμερα βρίσκονται σε φάση αναμονής, οπότε και ασκείται η αμιγώς ασφαλιστική.

 

Επικεφαλής της –ο ένας εκ των τριών– ως διευθύνων σύμβουλος ο ασφαλιστής Κώστας Φωτόπουλος, που επιμένει με τον δικό του τρόπο να υιοθετούνται από τα στελέχη και να εφαρμόζονται στην πράξη, τόσο εσωτερικά όσο και στην επαφή με τους πελάτες, βασικές αξίες και αρχές, όπως ο σεβασμός, η ευγένεια, η ανεξάντλητη παροχή στήριξης σε συνεργάτες και πελάτες.

Δεν είναι τυχαίο το ότι οι άνθρωποι που εργάζονται εντός της εταιρείας –διοικητικό προσωπικό και ασφαλιστές– μιλούν μεταξύ τους στον πληθυντικό. Όπως αναφέρει ο κ. Φωτόπουλος, η επιλογή αυτή δεν αποτελεί τυπολατρία ούτε ψευδοτυπικότητα αλλά αντίθετα είναι μια ουσιαστική διαδικασία συντήρησης του σεβασμού που πρέπει να υπάρχει μεταξύ των εργαζομένων στον ίδιο χώρο και ταυτόχρονα επαγγελματικής οριοθέτησης, την οποία πρέπει να διατηρεί ο καριερίστας ασφαλιστής.

DAEDALUS_a3

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες η εταιρεία έχει μικρή χρονικά παρουσία στην αγορά αλλά με ολοένα αυξανόμενο πελατολόγιο. Περισσότερα από 3.000 μοναδικά συμβόλαια έχουν ενταχθεί στην παραγωγή της, που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2012.

Η Daedalus παρέχει όλες τις ασφαλίσεις και συνεργάζεται σχεδόν με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες της αγοράς. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες της και γενικά οι συνεργάτες της εργάζονται με όραμα και στόχο να ανοίξουν και άλλες ασφαλιστικές αγορές. Πρώτη επιλογή της είναι η ασφάλιση κατοικίδιων καθώς και άλλες παρθένες για την Ελλάδα ασφαλιστικές αγορές. Τα σχέδια ανοικτά, η επιμονή περίσσια και η βεβαιότητα ότι πιστεύουν σε ένα διαφορετικό μέλλον ξεκάθαρη.

 

 

 Κώστας Φωτόπουλος: Δημιουργούμε σχολή ασφαλιστών και επαγγελματίες άλλης κουλτούρας

«Η αγορά θα αναπτυχθεί σύντομα αλλά οι ασφαλιστές χρειάζονται αγωγή και εφόδια για να προχωρήσουν, καθώς οι απαιτήσεις της εποχής και του επαγγέλματος είναι μεγάλες. Γι’ αυτό και εμείς δημιουργούμε σχολή ασφαλιστών, η οποία είμαστε βέβαιοι ότι θα πετύχει να δημιουργήσει αυτό που χρειάζεται η αγορά και θα είναι επαγγελματίες άλλης κουλτούρας».

Τα παραπάνω επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της μεσιτικής εταιρείας Daedalus μιλώντας στο iw. Εμφανίζεται ισορροπημένα αιρετικός, καθώς πιστεύει ακράδαντα στην αρμονία της εργασίας και στην ψυχολογική ισορροπία του ασφαλιστή. Έχει χτίσει και υποστηρίζει ένα διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον και εμμένει στην τήρηση υψηλών στάνταρ για το επάγγελμα. Θεωρεί ότι η ΑΣΠΙΣ ήταν ένα μεγάλο σχολείο (Βιετνάμ κατά κάποιους) αλλά ταυτόχρονα και μια μεγάλη πληγή για την ασφαλιστική αγορά και πως θα έπρεπε να είχαν πρώτα αποζημιωθεί ασφαλισμένοι, διοικητικοί υπάλληλοι και συνεργάτες και έπειτα να είχε κλείσει. Ακόμα τονίζει πως οι κακοί μάνατζερ δημιούργησαν προβληματική αλυσίδα παραγωγής στελεχών, θυσιάζοντας αρκετούς από αυτούς στον βωμό της παραγωγής. Κάποιοι μάλιστα θυσίασαν τον ίδιο τους τον εαυτό και έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για τη διάσπαση και την κατάπτωση του agency. Πάντως, αισιοδοξεί ότι όλα αυτά αλλάζουν και δημιουργεί μια πρότυπη σχολή ασφαλιστών με πολύ γερές βάσεις, προκειμένου να συμβάλει και με τον δικό του τρόπο στην εξέλιξη του επαγγέλματος και φυσικά της εταιρείας του.

 

iw? Πείτε μας για την εταιρεία σας.

 

Κ.Φ.:Είμαστε μεσίτες ασφαλίσεων, εκπροσωπούμε σχεδόν το σύνολο των ασφαλιστικών εταιρειών και παρέχουμε στον πελάτη μας αυτό που θεωρούμε ως το καλύτερο για αυτόν.

 

iw? Δηλαδή τι παρέχετε;

 

Κ.Φ.: Ποιοτικές, αξιόπιστες και προσιτές οικονομικά λύσεις. Κυρίως όμως το πλεονέκτημά μας που μεριμνάμε να ενισχύουμε διαρκώς είναι η αμεσότητα στην εξυπηρέτηση. Διαθέτουμε γραμματειακή υποστήριξη έξι ατόμων που καταρτίζονται συνεχώς, ώστε να επιταχύνουν κυρίως τους χρόνους εξυπηρέτησης των συνεργατών μας αλλά και των πελατών της εταιρείας.

 

iw? Τα καταφέρνετε στην προσπάθεια αυτή;

 

Κ.Φ.: Πιστεύω πως ναι. Φαίνεται από το γεγονός ότι στα μόλις δύο χρόνια παρουσίας μας στην αγορά ξεπεράσαμε τους τρεις χιλιάδες μοναδικούς πελάτες, είμαστε κερδοφόροι, αναπτύσσουμε την παραγωγή και έχουμε αποδοχή από τους συναδέλφους επαγγελματίες. Αυτά είναι θετικά δείγματα, που μας επιβεβαιώνουν.

 

iw? Έχετε κάποιον προσανατολισμό στην ανάπτυξή σας;

 

Κ.Φ.: Αρχικώς, έχουμε αρχές και αξίες που φροντίζουμε να τηρούμε πάση θυσία. Για παράδειγμα, σας αναφέρω ότι υποστηρίζουμε πως στο γραφείο μας οφείλουμε να έχουμε θετική αύρα και αντίστοιχα να δημιουργούμε περιβάλλον ευδιαθεσίας και παρακίνησης μεταξύ μας. Πιστεύουμε ότι ένα από τα θεμέλια της εταιρείας μας στη φιλοσοφία μας είναι η σωστή αυτοδιαχείριση, η παρακίνηση αλλά και η αυτοκριτική του κάθε συνεργάτη ξεχωριστά αλλά και ταυτόχρονα όλων μαζί. Μπορεί να μοιάζει εξωπραγματικό για την εποχή αλλά το πιστεύουμε, το εφαρμόζουμε και θα το τηρήσουμε μέχρι τέλους. Μεταξύ μας όμως μιλάμε στον πληθυντικό όπως κάνουμε και με τους πελάτες μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι περιορίζουμε την οικειότητα μεταξύ μας ή με τους συνεργάτες. Το αντίθετο προσπαθούμε την αυξήσουμε κιόλας, θέτοντας βάσεις οικείας και ευγενούς άμιλλας. Και μάλιστα σε αυτό το σημείο εμμένουμε. Θέλουμε –και επιδιώκουμε– οι συνεργάτες να έχουν υψηλά στάνταρ επαγγελματισμού, ώστε να υπάρχει μια συνεχής και απρόσκοπτη διάθεση ανταγωνισμού χωρίς να επηρεάσει ποτέ τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Ίσως κάποιοι το θεωρήσουν ουτοπία αλλά πιστέψτε με είναι ηλίου φαεινότερο ότι αυτός ήταν ο Δούρειος Ίππος για την κατάπτωση του agencysystem.

 

iw? Το ανθρώπινο δυναμικό σας πόσο είναι σήμερα;

 

Κ.Φ.: Έχουμε 65 συνεργάτες, ένα υποκατάστημα της Daedalus στην Πετρούπολη και ένα συνεργαζόμενο πρακτορείο στο Περιστέρι. Θα μπορούσαμε να έχουμε ακόμα τρία υποκαταστήματα βάσει businessplan (συγκεκριμένα στο Λουτράκι, στα Τρίκαλα και στα νότια προάστια) αλλά προτιμήσαμε να θωρακίσουμε την οργάνωση-μηχανογράφηση και τη σύσφιξη των σχέσεων με τις εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε, ώστε κι εμείς με τη σειρά μας να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο στους συνεργάτες μας. Βέβαια ολοένα και διευρυνόμαστε, εντάσσοντας στο δυναμικό μας ανθρώπους που δέχονται τις αρχές μας και τις αξίες στις οποίες εμείς πιστεύουμε. Γι’ αυτό και αποφασίσαμε τη δημιουργία της SECRET, που θα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του χρόνου και θα συνδράμει στην παραγωγή ασφαλιστικών στελεχών.

 

iw? Μιλήστε μας γι’ αυτήν την προσπάθεια.

 

Κ.Φ.: Η SECRET επιδιώκει να εντάξει στο ασφαλιστικό επάγγελμα νέους ανθρώπους, που προέρχονται από διάφορους κλάδους, όπως αρχιτέκτονες, μηχανικούς, λογιστές, αθλητές, ιατρικούς επισκέπτες, φοιτητές θεωρητικών σπουδών, αποφοίτους νομικής, ηθοποιούς, διαφημιστές, συγγραφείς, ακόμα και προερχόμενους από καλλιτεχνικούς κλάδους. Στόχος είναι να τους παρασχεθούν όλα τα στοιχεία επαγγελματικής ανάπτυξης και εκπαίδευσης στον τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης. Η εταιρεία θα διαθέτει ειδικό εργασιολόγο-ψυχολόγο στον τομέα των εργασιακών σχέσεων και θα ασχολείται με την κατάρτιση της επαγγελματικής ταυτότητας και προοπτικής του εκάστοτε συνεργάτη. Κύρια δραστηριότητα της εταιρείας θα είναι η εξ ολοκλήρου εκπαίδευση των στελεχών της, με πρωτοποριακά μέσα εκμάθησης των προϊόντων στους κλάδους υγείας, γενικών, νομικής προστασίας, αστικής ευθύνης. Να τονίσω ότι ο χώρος εργασίας θα διαμορφωθεί στα πρότυπα των γραφείων της Google, με γραφεία 3ης γενιάς (που σε παρακινούν να καθίσεις και να δουλέψεις). Επίσης θα υπάρχει ακόμα μια μεγάλη σειρά από παροχές και υποβοηθήματα στους συνεργάτες όπου πραγματικά θα απελευθερώσουν όλες τους τις δυνάμεις, όπως π.χ. δωρεάν κάλυψη νομικής προστασίας για τους συνεργάτες αλλά και τις οικογένειές τους, εταιρικό κινητό κ.τ.λ.

 

iw? Γιατί να επιλέξει κάποιος την εταιρεία σας;

 

Κ.Φ.: Ο ασφαλιστής για τις παροχές και ο πελάτης για το σέρβις. Αυτό το επιβεβαιώνει και η επιλογή μας να έχουμε έξι άτομα γραμματειακή υποστήριξη. Δίνουμε προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση και αν και το ωράριο που ακολουθεί το γραφείο μας είναι 8 πρωί με 8 το βράδυ, στην πραγματικότητα είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε σε 24ωρη βάση οποιαδήποτε ασφαλιστική ανάγκη.

 

iw? Το ασφαλιστικό επάγγελμα έχει μέλλον;

 

Κ.Φ.: Αναμφισβήτητα. Μόνο να σκεφτούμε ότι υπάρχουν αγορές όπως αυτή της αστικής ευθύνης, όπου γίνεται υποχρεωτική για περίπου 400 επαγγέλματα. Υπάρχει ο κλάδος της νομικής προστασίας και φυσικά σε πρώτη γραμμή για εμάς είναι η ασφάλιση κατοικιδίων όπου θέλουμε να πρωτοπορήσουμε.

 

iw? Δηλαδή βλέπετε άνοδο στην αγορά;

 

Κ.Φ.: Είμαι βέβαιος ότι θα έλθει άνοδος και σχετικά σύντομα. Σήμερα έχουμε περάσει σε περίοδο σταθερότητας και ελαφριάς βελτίωσης, που προμηνύει ότι θα περάσουμε και στις καλύτερες μέρες. Οφείλουμε βέβαια να προετοιμαστούμε για να ανταποκριθούμε όπως πρέπει.

 

iw? Για το ποιοι και πόσοι θα μείνουν στην αγορά τι πιστεύετε;

 

Κ.Φ.: Νομίζω ότι κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πόσοι και με ποιους συνδυασμούς θα παραμείνουν. Εξάλλου, είναι τόσο εύθραυστη η ισορροπία που είναι παρακινδυνευμένη η πρόβλεψη για την επόμενη ημέρα.

 

iw? Λειτουργεί καλά η αγορά;

 

Κ.Φ.: Σε μεγάλο βαθμό ναι. Πάσχει ίσως στο σέρβις και στη σωστή ενημέρωση των πολιτών. Θέλω να τονίσω ότι προκλήθηκε μεγάλη ζημιά από την ΑΣΠΙΣ. Θα έπρεπε να έχει ρυθμιστεί το θέμα και να έχουν αποζημιωθεί όλοι όσοι υπέστησαν ζημιά, ασφαλισμένοι και συνεργάτες.

 

iw? Σχετικά με τα στελέχη της αγοράς ποια είναι η γνώμη σας;

 

Κ.Φ.: Υπάρχουν όλες οι κατηγορίες και ποιότητες. Και καλοί και κακοί και ουδέτεροι και αδιάφοροι επαγγελματίες. Αυτό δεν βοηθά στην πρόοδο. Χρειάζεται αλλαγή των δεδομένων.

 

iw? Ποιος ευθύνεται για την εικόνα του ασφαλιστικού επαγγελματία;

 

Κ.Φ.: Οι κακοί, ιδιότυποι, παράδοξοι και τελικά άστοχοι και αναποτελεσματικοί μάνατζερ. Εκτιμώ ότι το agency κλονίστηκε λόγω αυτών των περιπτώσεων. Αδικήθηκαν πολλοί ασφαλιστές και με τη σειρά τους αδίκησαν άλλους. Δημιουργήθηκε μια προβληματική επαγγελματική αλυσίδα.

 

iw? Ποια πιστεύετε ότι είναι μια καλή «διέξοδος σωτηρίας» στο ασφαλιστικό επάγγελμα;

 

Κ.Φ.: Η σωστή εκπαίδευση στο σωστό περιβάλλον. Χρειάζεται αγωγή του ασφαλιστή, παροχή παραστάσεων που ανοίγουν ορίζοντες. Καλή διάθεση, ευγένεια, σεβασμός, καλή συμπεριφορά, βαθιά γνώση, είναι μερικά από αυτά που απαιτούνται για να ασκεί κάποιος το επάγγελμα του ασφαλιστή. Αυτά εν πολλοίς τα γνώρισα, καθώς είχα την τύχη –και χρωστώ ένα μεγάλο ευχαριστώ– να συνεργαστώ στα πρώτα μου βήματα με τον κ. Θανάση Κατσιγιάννη, ο οποίος δίδασκε με την παρουσία του τι σημαίνει να υπάρχει θετική σκέψη, σεβασμός και ευχάριστη διάθεση.

 

iw? Πιστεύετε ότι οι εταιρείες κάνουν κινήσεις και βελτιώσεις σε νέα προγράμματα-παροχές;

 

Κ.Φ.: Είμαι απόλυτα σίγουρος ότι θα γίνουν από όλες. Η αρχή έγινε με την Generali, που κατά τη γνώμη μου έφτιαξε ένα τρομερό πρόγραμμα. Είναι η πρώτη φορά που ασφαλιστική εταιρεία έφτιαξε πρόγραμμα πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας περίθαλψης. Έκαναν την αρχή για μια ακόμη φορά. Επίσης σε εμένα αλλά και σε αρκετούς συνεργάτες μας έκανε εντύπωση και το νέο νοσοκομειακό της Ατλαντικής αλλά, για να είμαι και πιο ειλικρινής, μας κέρδισε η κ. Αιλιανού Ιφιγένεια, διευθύντρια κλάδου ζωής, λόγω της αμεσότητάς της με το δίκτυο και λόγω της προσέγγισης. Είναι πολύ σπάνια τέτοια στελέχη.

DAEDALUS_a1

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*