Ασφαλιστικές αποζημιώσεις 700 εκατ. στον κλάδο οχημάτων το 2013

Οι συνολικές αποζημιώσεις που κατέβαλε η ασφαλιστική αγορά το 2013 για τον κλάδο Ασφάλισης Αυτοκινήτων προσεγγίζουν τα € 700 εκ., σύμφωνα με μελέτη που διεξήγαγε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) σχετικά με την Ασφάλιση Αυτοκινήτου 2013.

Η Ασφάλιση Αυτοκινήτου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους δραστηριοποίησης της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και ασκείται από 31 ασφαλιστικές επιχειρήσεις.

Η παραγωγή ασφαλίστρων το 2013 ανήλθε σε € 1,44 δισ. σημειώνοντας μείωση 7,8% σε σχέση με το 2012 και αποτελώντας το 35,9% του συνόλου της παραγωγής ασφαλίστρων.

Ο κ. Δ. Ζορμπάς, Πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ανέφερε : «Η μείωση των κυκλοφορούντων οχημάτων (η οποία είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση στην παραγωγή ασφαλίστρων) οδήγησε σε ελαφρά κάμψη της συχνότητας ζημιών που αντιμετώπισαν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις το 2013 (από 6,94% το 2012 σε 6,20% το 2013). Η πορεία, όμως, των δεικτών του κλάδου όπως η μεγάλη αύξηση που σημειώθηκε στο δείκτη ζημιών της Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων (από 47,1% το 2012 σε 60% το 2013 προβληματίζει την ασφαλιστική αγορά για το μέλλον».

Πρόσβαση στη μελέτη της ΕΑΕΕ:
http://www.eaee.gr/cms/uploads/oikmel-motor2013gr.pdf

One comment

  1. Σίγουρα είναι επιβεβλημένη και χρήσιμη η δημοσίευση και ανάλυση των αποτελεσμάτων της ασφαλιστικής αγοράς στον κλαδο αυτοκινήτων και σε όλους τους κλάδους.

    Εξίσου, αν όχι περισσότερο χρήσιμη βρίσκω την πρωτοβουλία εκείνων των ασφαλιστικών εταιριών να δημοσιοποιούν τακτικά τα συνολικά ποσά των αποζημιώσεων που κατέβαλλαν μέσα στη χρονιά, στο εξάμηνο κλπ.

    Δυστυχώς όμως αυτά τα σημαντικά και ουσιαστικά νούμερα που μαρτυρούν την ωφελιμότητα της ιδιωτικής ασφάλισης δεν έχουν παρά ελάχιστη απήχηση στο ευρύ καταναλωτικό κοινό γιατί κατά την ταπεινή μου άποψη επικοινωνούνται με λανθασμένο ή έστω ανεπαρκή τρόπο:

    – Οι στατιστικές της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών απασχολούν κυρίως τους τεχνικούς και οικονομικούς των ασφαλίσεων, άντε και κάποιους κλαδικούς αναλυτές.

    – Οι επιδόσεις των εταιριών κοινοποιούνται με ξύλινα δελτία τύπου που συνήθως διαβάζονται φευγαλέα ή καθόλου, με εξαίρεση ίσως κάποιον ανήσυχο ή επιμελή εμπορικό διευθυντή του ανταγωνισμού.

    – Οι διαμεσολαβούντες, τόσο σε συλλογικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο, δεν ασχολούνται καν να προβάλλουν ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ τη συνεισφορά τους στο θεσμό αλλά καταναλλώνονται σχεδόν αποκλειστικά στη (δίκαιη, δεν το αρνούμαι) διαμάχη τους με τον μεγάλο αντίπαλο, τις ασφαλιστικές εταιρίες. Εσωστρέφεια και μιζέρια, δυστυχώς! Εξαιρέσεις υπάρχουν, ευτυχώς!

    – Η εμβέλεια του ζωηρού κλαδικού μας Τύπου – παρά τις φιλότιμες προσπάθειες και τις τολμηρές πρωτοβουλίες του – δυστυχώς δεν καταφέρνει να ξεπεράσει αποτελεσματικά τα όρια του σιναφιού μας.

    – Το οικονομικο-ασφαλιστικό ρεπορτάζ που απευθύνεται σε κάπως ευρύτερο και πιο ‘ψαγμένο’ κοινό, αρκείται ως επί το πλείστον στο άνευ σχολιασμού copy-paste των ανακοινώσεων της αγοράς, στο πλαίσιο της εξασφάλισης κάποιας διαφήμισης (ουδέν μεμπτό), εξαίρεση λίγους “φωτισμένους” αρθρογραφούντες που πέρα από τις αναφορές στις ανεπάρκειες μας (θεμιτό και επιβεβλημένο), γράφουν που και που και κανένα θετικό για την αγορά και τον θεσμό.

    – Τέλος, ο πολιτικο-λαϊκός Τύπος και η TV περιορίζονται στα θεαματικά ρεπορτάζ δραματικών ζημιών με θύματα και καταστροφές, επικεντρώνοντας στον αριθμό των θανάτων και τραυματισμών, στο ύψος των υλικών ζημιών και στο χρόνο άφιξης των ασθενοφόρων, των πυροσβεστών και της αστυνομίας. Δεν άκουσα ποτέ να αναφέρονται και στη συμβολή της ιδιωτικής ασφάλισης για την αποκατάσταση των ζημιωθέντων.

    Στον απλό πολίτη δε λένε σχεδόν ή απολύτως τίποτα, ούτε τα ξερά νούμερα και οι στατιστικοί πίνακες ούτε οι πηχυαίοι τίτλοι και οι αυτάρεσκες ανακοινώσεις της αγοράς. Τον αφήνουν μάλλον αδιάφορο, ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ!

    Βρίσκω ότι θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο στην προσπάθεια αναβάθμισης της ασφαλιστικής συνείδησης του καταναλωτικού κοινού της χώρας μας εάν, αντί για νούμερα προβάλλονταν από την αγορά μας συστηματικά και τεκμηριωμένα, τα ΧΕΙΡΟΠΙΑΣΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.

    Με είχε εντυπωσιάσει μια παλαιότερη – τηλεοπτική παρακαλώ! – διαφήμιση (ενός ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, αν δεν κάνω λάθος), όπου ένας καταστηματάρχης επώνυμα διηγούνταν με απλά λόγια πως επιβίωσε και ανέκαμψε σε σύντομο χρονικό διάστημα η επιχείρησή του, χάρη στη γρήγορη αποζημίωση που έλαβε από την ασφαλιστική του εταιρία και χάρη στη φροντίδα του ασφαλιστικού του συμβούλου. Δυστυχώς δε θυμάμαι άλλη παρόμοια διαφήμιση.

    Ακριβώς αυτός θεωρώ ότι είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος προβολής της χρησιμότητας της αγοράς μας και ως εκ τούτου της ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ των καταναλωτών. Ας βάλλουμε τους υπεύθυνους επικοινωνίας μας, αντί απλά να αλλάζουν τα νούμερα κάθε 6 ή 12 μήνες στα ίδια μονότονα δελτία τύπου, να εξαντλήσουν τη δημιουργικότητά τους προς αυτήν την κατεύθυνση.

    Ίσως κάποιοι παλαιότεροι συνεργάτες να θυμούνται ακόμα το κιτρινόμαυρο μολύβι που τους μοίραζα στα εταιρικά σεμινάρια marketing, για να απαριθμήσουν σ’ ένα χαρτί, όχι τα χαρακτηριστικά (features) αλλά τα ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ (benefits) του μολυβιού και κατ’ επέκταση ενός ασφαλιστικού προγράμματος ή οποιουδήποτε προϊόντος, προκειμένου να επιτευχθεί μια σωστή και πετυχημένη πώληση.

    Όπως ισχύει για τα ασφαλιστικά προϊόντα ότι δεν αγοράζονται αλλά πωλούνται, το ίδιο ισχύει και για το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης. Ας τον πουλήσουμε λοιπόν στην κοινωνία με το ΣΩΣΤΟ τρόπο, με πραγματικά παραδείγματα αποζημιώσεων, μαρτυρίες ωφελημένων κλπ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*