Ανασφάλιστα τα ελληνικά τρακτέρ

Ανασφάλιστος διαπιστώνεται ο κύριος όγκος των τρακτέρ που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Ίσως η πρώτη «ανάγνωση» των ανακοινώσεων που έγιναν, χθες, από το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων (ΣΕΑΜ), να μην προκαλεί το ενδιαφέρον των εμπλεκόμενων στην ασφαλιστική αγορά, αν όμως αναλογιστούμε ότι στη χώρα κυκλοφορούν περί τα 180.000 αγροτικά μηχανήματα και από αυτά ασφαλισμένα είναι συνήθως όσα λόγω δανειοδότησης παραμένουν υπό την κυριότητα των τραπεζών, η είδηση -διότι περί είδησης πρόκειται- ότι στην πλειονότητά τους τα τρακτέρ είναι ανασφάλιστα, αξιολογείται μάλλον ως πολύ σημαντική και ενδιαφέρουσα.

Μάλιστα, αν συνυπολογίσει κανείς ότι την τελευταία πενταετία οδηγοί τρακτέρ προκάλεσαν πάνω από 200 θανατηφόρα ατυχήματα και άλλα τόσα εξαιρετικά σοβαρά τροχαία, το ζήτημα των ανασφάλιστων αγροτικών οχημάτων παρουσιάζεται ως εξαιρετικά κρίσιμο για την ασφαλιστική αγορά.

Όσο για το πώς θα εντοπιστούν οι ιδιοκτήτες τους από το υπουργείο Οικονομικών, ίσως να μην αποτελέσει, τελικά, εύκολη υπόθεση κι αυτό διότι, σύμφωνα πάντα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων, ένας σημαντικός αριθμός τρακτέρ, μετά την εξόφληση των δανείων που έχουν λάβει για την απόκτησή τους οι ιδιοκτήτες τους, όχι μόνο κυκλοφορούν ανασφάλιστα, αλλά δεν φέρουν και πινακίδες κυκλοφορίας, καθότι δεν καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας.

Ενδιαφέρον έχουν, τέλος, και τα στοιχεία που αφορούν στην ηλικία των αγροτικών οχημάτων. Το 55,9% αυτών, δηλαδή πάνω από τα μισά, είναι ηλικίας 26 έως 40 ετών και άρα όχι τόσο ασφαλή, αλλά και όχι –πάντα- συντηρημένα σωστά. Μάλιστα, το 1,4% του στόλου αποκτήθηκε πριν το 1974, ενώ μόλις το 21,6% αυτού μπήκε στην αγορά μετά το 1999.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*