6th Greek Exports Forum: Οι ευκαιρίες που παρουσιάζουν οι νέες αγορές για τους Έλληνες εξαγωγείς

Mε πολύ μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 10 Μαΐου 2018, στο ξενοδοχείο Athenaeum Intercontinental, το 6th Greek Exports Forum (#gef18 – http://www.exports.ethosevents.eu). Διοργανωτές για έκτο συνεχόμενο έτος είναι η Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) και η Ethos Events, σε συνεργασία με το οικονομικό & επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το ΧΡΗΜΑ.

Στο συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, συμμετείχαν και απέστειλαν χαιρετισμούς υπουργοί της κυβέρνησης, βουλευτές, στελέχη των φορέων εκπροσώπησης των επιχειρήσεων και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι των τραπεζών αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τον ρόλο των εξαγωγών στην εθνική στρατηγική ανάπτυξης της οικονομίας.

Το 6th Greek Exports Forum ξεκίνησε με θερμό καλωσόρισμα από τον Γενικό Διευθυντή της Ethos Media S.A. Κωνσταντίνο Ουζούνη

Στελέχη ΟΕΥ και εμπορικοί ακόλουθοι παρουσίασαν τις ευκαιρίες και προοπτικές που υπάρχουν στις χώρες δραστηριοποίησής τους.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, κ. Γιώργος Κατρούγκαλος, σε χαιρετισμό που απέστειλε, αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα της διοργάνωσης, σημειώνοντας ότι αποτελεί «μια ευκαιρία να μιλήσουμε για το μέλλον, σε μία εποχή που είμαστε έτοιμοι να αφήσουμε πίσω τα μνημόνια». Τόνισε ότι το ΥΠΕΞ θα σταθεί αρωγός σε κάθε προσπάθεια επέκτασης των εξαγωγών και για το σκοπό αυτό  προγραμματίζει σειρά επιχειρηματικών επισκέψεων σε αναδυόμενες αγορές.

Ο κ. Λεωνίδας Παπακωνσταντινίδης, Σύμβουλος ΟΕΥ Α’, Πρόεδρος της ΕΝΔΥ ΟΕΥ, Διευθυντής Β8 Διεύθυνσης Επιχειρηματικής Συνεργασίας, Υπουργείο Εξωτερικών, μετέφερε το χαιρετισμό των 170 συναδέλφων ΟΕΥ, επισημαίνοντας ότι είναι πολύ σημαντικό κάθε επιχειρηματίας να ξεκινήσει την δραστηριοποίησή του σε μία ξένη αγορά επικοινωνώντας με τους κατά τόπους ΟΕΥ, οι οποίοι είναι πάντα ανοιχτοί σε συνεργασία.

Ο κ. Φραγκίσκος Βέρρος, Πρέσβης, Β΄ Γενικός Διευθυντής, Υπουργείο Εξωτερικών, αναφέρθηκε στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας και στο σημαντικό ρόλο των εξαγωγών, επισημαίνοντας ότι «ο δρόμος της οικονομικής μεγέθυνσης περνάει από τον εξαγωγικό τομέα», σημειώνοντας ότι σκοπός των ΟΕΥ είναι «να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός δυναμικού εξωστρεφούς μοντέλου».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Enterprise Greece, κ. Ηλίας Αθανασίου, ανέφερε ότι οι δράσεις του Enterprise Greece έχουν αυξηθεί εφέτος κατά 25% σε σχέση με πέρυσι. Το Enterprise Greece θα λάβει εφέτος μέρος σε 54 εκθέσεις σε 24 χώρες, με την συμμετοχή 1.000 περίπου επιχειρήσεων. Ο ίδιος αναφέρθηκε στην επιτυχία και μεγάλη ανταπόκριση που γνωρίζει το πρόγραμμα «Επιχειρώ Έξω», το οποίο έχει σχεδόν εξαντλήσει τον προϋπολογισμό του, ύψους 50 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το υπουργείο να εξετάζει ήδη την δυνατότητα επέκτασής του. Οι δράσεις του Οργανισμού, όπως αναφέρθηκε, εστιάζουν τόσο στις μεγάλες αγορές, όσο και σε αναδυόμενες που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, όπως η Κίνα, Ν. Κορέα και Ν. Αμερική.

«H αύξηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων και οι επενδύσεις είναι οι δύο βασικές προϋποθέσεις για να πάει η χώρα μπροστά», σύμφωνα με όσα ανέφερε η κυρία Μαρίνα Οφλούδη -Γιαβρόγλου, Αντιπρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων. Η κυρία Γιαβρόγλου αναφέρθηκε στις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης των ελληνικών εξαγωγών και έφερε ως παράδειγμα την Ολλανδία, η οποία καταλαμβάνει την 2η θέση παγκοσμίως ως προς τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, όχι μόνο επειδή έχει μεγάλη παραγωγή, αλλά κυρίως λόγω των logistics που έχει και μέσω των οποίων διαθέτει προϊόντα άλλων χωρών. Στο πρότυπο της Ολλανδίας εκτίμησε ότι θα μπορούσε να αναπτυχθεί και η Ελλάδα, προωθώντας τα προϊόντα γειτονικών βαλκανικών χωρών.

Μερίδιο από την ευρωπαϊκή διαστημική αγορά ύψους 70 δις. ευρώ διεκδικεί η χώρα μας, παρ’ όλο που ξεκίνησε αργά τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, ανέφερε ο κ. Αθανάσιος Πότσης, PhD, Πρόεδρος, Ένωση Ελληνικών Βιομηχανιών Διαστημικής Τεχνολογίας & Εφαρμογών (ΕΒΙΔΙΤΕ), μέλος ΔΣ ΕΛΔΟ. Όπως ανέφερε οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου, αριθμούν 42 μέλη και το 2016 πραγματοποίησαν τζίρο 170 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Θεόδωρος Τρύφων, Πρόεδρος, Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) & Μέτοχος, Αντιπρόεδρος και Συνδιευθύνων Σύμβουλος, Όμιλος ELPEN Α.Ε., αναφέρθηκε στις προοπτικές του ελληνικού φαρμάκου, το οποίο όπως ανέφερε αποτελεί brand, με τις ετήσιες εξαγωγές να φθάνουν τα 900 εκατ. ευρώ. Η Ελλάδα εξάγει σε περισσότερες από 80 χώρες και αναπτύσσει ετησίως περισσότερα από 120 νέα φάρμακα.

O κ. Παναγιώτης Χασάπης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), αναφέρθηκε στο θετικό μομέντουμ που επικρατεί στις εξαγωγές και κατά το α’ τρίμηνο του 2018, επισημαίνοντας ωστόσο τους ανασταλτικούς παράγοντες της δύσκολης πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα και την υπερφορολόγηση.

Ο κ. Γρηγόρης Μουτάφης, Πρόεδρος & Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (Ο.Α.Ε.Π.), ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε πιλοτικά από τον Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων το πρόγραμμα «Ασφάλιση Παραγγελιοληψίας» (Pre-shipment Insurance).

Το πρόγραμμα καλύπτει τις δαπάνες του εξαγωγέα κατά τη διάρκεια προετοιμασίας της παραγγελίας. Δηλαδή, όπως εξήγησε, διευρύνεται η περίοδος ασφάλισης καθώς, πλέον, ξεκινά από την ημερομηνία υπογραφής της εξαγωγικής σύμβασης και στη συνέχεια μπορεί να ενταχθεί άμεσα στο πρόγραμμα χρηματοδότησης «ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ» που προσφέρεται συνδυαστικά με την ασφάλιση της εξαγωγικής πίστωσης, μετά την πραγματοποίηση της φόρτωσης.

Στο Panel I: «Η θέση των εξαγωγών στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας» που συντόνισε ο Χρήστος Κώνστας, Head of Content της Ethos Media, ο κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, ανέφερε ότι προκειμένου να  δοθεί ώθηση στο ελληνικό εξαγωγικό προϊόν, χρειάζονται στοχευμένες νομοθετικές παρεμβάσεις, που μεταξύ άλλων, θα μειώσουν το φορολογικό κόστος, ενώ σημείωσε ότι χρειάζεται να δημιουργηθεί εξαγωγική κουλτούρα.

Ο κ. Χρήστος Μπγιάλας, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, επεσήμανε ότι χρειάζεται καλύτερη οργάνωση σε επίπεδο εξαγωγών και λειτουργίας των πρεσβειών, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχει κατακερματισμός δραστηριοτήτων. Παράλληλα, σημείωσε ότι πρέπει να ενισχυθεί η παραγωγική διαδικασία και να υπάρχει καλύτερη προώθηση των ελληνικών προϊόντων στους τουρίστες της χώρας.

Οι κ.κ. Φραγκίσκος Βέρρος, Λεωνίδας Παπακωνσταντινίδης, Δημήτριος Χαλεπίδης, Σύμβουλος ΟΕΥ Α΄, Διευθυντής, Β1 Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού, Υπουργείου Εξωτερικών, αναφέρθηκαν στο έργο που επιτελούν τα γραφεία ΟΕΥ στην ανάπτυξη των εξαγωγών, επισημαίνοντας ταυτόχρονα τις ανάγκες που υπάρχουν σε επίπεδο στελέχωσης και σύνθεσης του προσωπικού των Γραφείων.

Στις ευκαιρίες που παρουσιάζει το Καζακστάν τόσο ως εξαγωγικός προορισμός, αλλά κυρίως ως μεταφορικός κόμβος προς τις αγορές της ανατολικής Ασίας και Ρωσίας, αναφέρθηκε ο κ. Abdildin Arsen, Εμπορικός Ακόλουθος της Πρεσβείας του Καζακστάν στην Ελλάδα.

Ο Πρόεδρος του Ελληνο -Ζαμπιανού Επιμελητηρίου, κ. Δημήτριος Λουκάς, αναφέρθηκε στην ομιλία του στις δυνατότητες που προσφέρει η Ζάμπια για τις ελληνικές επιχειρήσεις, παρέχοντας πρόσβαση στις μεγάλες αγορές της υπο-σαχάριας Αφρικής.

Η κυρία Βίκυ Πανταζοπούλου, Πρόξενος ε.τ. της Κένυας στην Ελλάδα, αναφέρθηκε στις ευκαιρίες που παρουσιάζει η δραστηριοποίηση στην Κένυα, σημειώνοντας ότι είναι πιο εύκολο για τις ελληνικές επιχειρήσει να μην επιχειρήσουν μεμονωμένα στη μεγάλη αυτή αγορά.

Ο κ. Παναγιώτης Κουτσίκος, Πρόεδρος, ΕΤΕΕ-ΕΒΕΒΕ, Επίτιμος Πρόξενος του Ελ Σαλβαδόρ στην Ελλάδα, αναφέρθηκε στις ελληνικές επενδύσεις στη Βουλγαρία και στο διμερές εμπόριο, που πέρυσι για πρώτη φορά ήταν αρνητικό για τη χώρα μας.

Στο Panel IΙ: «Ευκαιρίες σε νέες αγορές – Στελέχη ΟΕΥ παρουσιάζουν τις δυνατότητες ανάπτυξης στις χώρες τους», τα στελέχη ΟΕΥ, με συντονιστή τον κ. Πάρη Παπαβασιλείου, Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Νέας Σμύρνης & Συντονιστή του Κύκλου Νέων Επιχειρηματιών, παρουσίασαν τις ευκαιρίες που παρουσιάζουν οι αγορές της Βραζιλίας, της Κίνας, του Καναδά, της Ν. Αφρικής και της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, η κ. Γεωργία Βελέντζα, Γραμματέας ΟΕΥ Α’, Β1 Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Υπουργείου Εξωτερικών, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που παρουσιάζει η αγορά της Βραζιλίας λόγω μεγέθους και δασμών, τονίζοντας ότι πρέπει να επικεντρωθούμε περισσότερο στην προσέλκυση Βραζιλιάνων τουριστών.

Ο κ. Χρήστος Γρίμπας, Γραμματέας ΟΕΥ Α’, Υπουργείο Εξωτερικών παρουσίασε την αγορά του Καναδά, αναφερόμενος στην σπουδαιότητα της συμφωνίας CETA και τις ευκαιρίες που υπάρχουν για ελληνικά ποιοτικά προϊόντα.

Ο κ. Παναγιώτης Δερμεντζόγλου, Σύμβουλος ΟΕΥ Α’, Υπουργείο Εξωτερικών, παρουσίασε τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά της Νοτίου Αφρικής, εφιστώντας την προσοχή σε κρούσματα εξαπάτησης εξαγωγέων.

Ο κ. Σπυρίδων Οικονόμου, Σύμβουλος ΟΕΥ Β΄, Υπουργείο Εξωτερικών, αναφέρθηκε στις τάσεις που διαμορφώνονται στην αχανή αγορά της Κίνας, σημειώνοντας ότι πρέπει οι εξαγωγείς να εστιάζουν σε προϊόντα για τα οποία εκδηλώνεται ζήτηση και σε καταναλωτές οι οποίοι είναι εκπαιδευμένοι σε αυτά.

Ο κ. Βαϊανός Ωραιόπουλος-Κελένης, Γραμματέας ΟΕΥ Α’, Β2 Διεύθυνση Διμερών Οικονομικών Σχέσεων με Χώρες Βαλκανίων, Υπουργείου Εξωτερικών, ανέφερε στην παρουσίασή του για την αγορά της Αυστραλίας, ότι είναι μία αγορά που δίνει μεγάλη σημασία στο μάρκετινγκ και είναι κάτι στο οποίο θα πρέπει να εστιάσουν οι ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες.

Στο Panel ΙΙΙ: «Μέσα για την υποστήριξη και διείσδυση των προϊόντων στις διεθνείς αγορές (Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Πιστοποίηση, Marketing, Υπηρεσίες HR, Μεταφορές, Logistics)»,  ο κ. Γεώργιος Αυλωνίτης, Ομότιμος Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, είπε πως όταν μιλάμε για εξαγωγές πρέπει να διαγράφουμε από το λεξιλόγιό μας τη λέξη «καταναλωτής» και να την αντικαθιστούμε με την λέξη «πελάτης», γιατί είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Επίσης, θα πρέπει να κάνουμε στροφή 180 μοιρών στο παραγωγικό μοντέλο της χώρας, στρεφόμενοι στο branding, όπως κάνουν οι Ιταλοί γείτονές μας, με το δικό μας ελαιόλαδο. Στην ομιλία του ο καθηγητής επεσήμανε περαιτέρω τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μία επιχείρηση που θέλει να εξάγει και τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν σε επίπεδο μάρκετινγκ.

Ο κ. Παναγιώτης Μίλης, Head of Operations & Development Director, DK Consultants, ανέφερε ότι πρέπει να καταστεί ως «απαγορευμένη» η λέξη Προϊόν και να αντικατασταθεί με τη μάρκα (brand), τονίζοντας ότι το σημαντικό είναι να κάνουμε branding.

Ο κ. Δημήτριος Μούρσας, Σύμβουλος Επιχειρήσεων στην Λ.Δ. της Κίνας & πρ. Ειδικός Σύμβουλος του Ελληνικού εθνικού φορέα Πιστοποιήσεων ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε., πραγματοποίησε ειδική αναφορά στις ριζικές αλλαγές που πραγματοποιούνται στα συστήματα πιστοποίησης ποιότητας στην Κίνα.

Η κ. Αλεξάνδρα Πέτσα, Διαχειριστής Εταίρος, Σαρδελάς Λιαρίκος Πέτσα Δικηγορική Εταιρεία, αναφέρθηκε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει το Ιράν για τους Έλληνες εξαγωγείς.

Η κ. Δήμητρα Παπανδρέου, Principal Manager, Επικεφαλής του Προγράμματος Παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών σε ΜΜΕ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), παρουσίασε το νέο πρόγραμμα παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε ΜΜΕ, που καλύπτει έως και το 67% του έργου.

Ο κ. Δημήτρης Χρήστου, Director, Market Development, GS1 Association Greece, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ύπαρξης του barcode και στις υπηρεσίες που προσφέρει.

Εκτός από το συνεδριακό μέρος, το forum φιλοξένησε και δύο παράλληλες δράσεις οι οποίες είναι:

  1. B2B συμβουλευτικές συναντήσεις Ελλήνων εξαγωγέων με εκπροσώπους διμερών επιμελητηρίων.
  2. Β2Β συμβουλευτικές συναντήσεις Ελλήνων εξαγωγέων με εκπροσώπους μεγάλων χορηγών του φόρουμ.

Για αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του συνεδρίου http://www.exports.ethosevents.eu/ καθώς επίσης και τα social κανάλια Facebook, LinkedIn, twitter και YouTube.

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*