Η ασφάλεια πιστώσεων είναι «σωσίβιο» για τις επιχειρήσεις

Η κατάσταση που επικρατεί περιγράφεται εμφανώς στα στοιχεία έρευνας που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Ομίλου Euler Hermes ανέθεσε στο Κέντρο Έρευνας Διαχείρισης Πιστώσεων (Credit Management Research Centre) του University of Leeds Business School, στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη διεξαγωγή μελέτης με θέμα την Εμπορική Πίστωση και τις Πρακτικές διαχείρισης του Πιστωτικού Κινδύνου από τις Ευρωπαϊκές Επιχειρήσεις. Από την έρευνα εξήχθη ως συμπέρασμα ότι : «Η Ασφάλιση Πιστώσεων βοηθά τις επιχειρήσεις να προστατεύσουν την τρέχουσα και μελλοντική ταμειακή ρευστότητα και καθαρή κερδοφορία τους».
 Η έρευνα είχε ως στόχο δύο πράγματα:
            να εξετάσει τη σημασία της εμπορικής πίστωσης στην Ευρώπη και τη διαφοροποίηση που επικρατεί κατά περίπτωση στις πρακτικές διαχείρισης του πιστωτικού κινδύνου από τις εταιρίες,
            να εκτιμήσει την επίδραση της Ασφάλισης Πιστώσεων στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και την διαφορά μεταξύ των ασφαλισμένων επιχειρήσεων με Σύμβαση Ασφάλισης Πιστώσεων και αυτών που δεν είχαν.
 Στην έρευνα συμμετείχαν 2.000 επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και κλάδων
της οικονομίας, από 10 ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο). Τα στοιχεία της έρευνας έχουν ως εξής:
 Η Καθυστέρηση Πληρωμής απειλή για τις εταιρίες
To ύψος των απαιτήσεων σε όλη την Ευρώπη ανέρχεται σήμερα σε περίπου 200–300 δισ. ευρώ. Η εμπορική πίστωση αποτελεί μια συνηθισμένη πρακτική, καθώς το 83% των εταιριών πωλούν το 81-100% των προϊόντων και των υπηρεσιών τους με πίστωση. Περίπου το 80% όλων των εμπορικών συναλλαγών διενεργείται με πίστωση.
Η μέση Συνολική Διάρκεια Πίστωσης για όλες τις χώρες στις οποίες διεξήχθη η έρευνα είναι σήμερα 45 ημέρες, ενώ η μέση καθυστέρηση πληρωμής (μετά τη συμφωνηθείσα ημερομηνία) ανέρχεται σε 15 ημέρες.
Από τη μελέτη προκύπτει ότι το 98% του συνόλου των επιχειρήσεων έχει αντιμετωπίσει την περίπτωση της καθυστέρησης πληρωμής, ενώ το 76% των ταμειακών ροών όλων των επιχειρήσεων έχει επηρεαστεί από αυτήν.
 Τι κάνουν σήμερα οι επιχειρήσεις για να προστατευθούν
Προκειμένου να προστατεύσουν την ταμειακή τους ρευστότητα και να εξασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης, τα πιο συνηθισμένα μέτρα που παίρνουν οι εταιρίες είναι να καθυστερούν τις δικές τους πληρωμές σε προμηθευτές (42%) και να προσφέρουν έκπτωση στους πελάτες τους για άμεση πληρωμή (32%).
Το 69% των εταιριών δήλωσαν ότι θα σταματούσαν τις παραδόσεις σε αγοραστές που καθυστερούν τις πληρωμές. Παράλληλα, οι εταιρίες οργανώνονται εφαρμόζοντας γραπτή πιστωτική πολιτική (42%) και γραπτές συμφωνίες συνεργασίας πριν από την πώληση (76%). Περίπου 90% των εταιριών διαθέτουν ειδικό τμήμα διαχείρισης του πιστωτικού κινδύνου. Παρ’όλα αυτά, κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, πάνω από 80% των εταιριών που περιλαμβάνονται στην έρευνα ανέθεσαν σε εξωτερικούς συνεργάτες την είσπραξη απαιτήσεων.
 Σύμφωνα με τις απαντήσεις, η αναποτελεσματική λειτουργία του εσωτερικού τμήματος διαχείρισης πιστωτικού κινδύνου των επιχειρήσεων είναι η δεύτερη βασικότερη αιτία της καθυστέρησης πληρωμής, μετά από την εμπορική διαφωνία.
 Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις με Σύμβαση Ασφάλισης Πιστώσεων
Με αυτή την πρώτη Ευρωπαϊκή μελέτη για τη διαχείριση των Πιστώσεων, το Ερευνητικό Κέντρο CMRC παρουσίασε τεκμηριωμένα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι μεταξύ όλων των μέτρων διαχείρισης του πιστωτικού κινδύνου και των απαιτήσεων, η Ασφάλιση Πιστώσεων βοηθά πιο αποτελεσματικά τις εταιρίες να προστατεύσουν την υφιστάμενη και μελλοντική ταμειακή ρευστότητα και καθαρή κερδοφορία τους. Οι ασφαλισμένες εταιρίες με
Σύμβαση Ασφάλισης Πιστώσεων εξασφαλίζουν βελτιωμένες σχέσεις με Προμηθευτές, Τράπεζες και Πελάτες
 Ευνοϊκότεροι όροι πληρωμήςαπό τους προμηθευτές και βελτιωμένες σχέσεις συνεργασίας
 To 90% των ασφαλισμένων επιχειρήσεων δηλώνουν ότι οι προμηθευτές τους είναι πρόθυμοι να τους παραχωρήσουν πίστωση, έναντι του 73% των μη ασφαλισμένων
  Το 69% των ασφαλισμένων επιχειρήσεων απολαμβάνουν πολύ ευνοϊκότερους όρους πίστωσης από τους προμηθευτές τους
Οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις επιτυγχάνουν μεγαλύτερη διάρκεια πίστωσης από τους προμηθευτές τους, 50 ημέρες, έναντι 41 των μη ασφαλισμένων
Οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις επιτυγχάνουν μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης από τους προμηθευτές τους λόγω έγκαιρης πληρωμής, 3,4% έναντι 2,5% των μη ασφαλισμένων
 Καλύτερη χρηματοδότηση και βελτίωση των σχέσεων με το τραπεζικό σύστημα
 Το 50% των ασφαλισμένων επιχειρήσεων έχουν βελτιώσει τα οικονομικά τους μεγέθη τα τελευταία 5 έτη, χάρη στην καλύτερη χρηματοδότηση, έναντι του 44% των μη ασφαλισμένων
 Το 49% των ασφαλισμένων επιχειρήσεων έχουν δανειοδοτηθεί το τελευταίο έτος, έναντι του 34% των μη ασφαλισμένων
 Το 24% των ασφαλισμένων επιχειρήσεων έχουν συνάψει σχέσεις συνεργασίας με εταιρίες Factoring, έναντι του 5% των μη ασφαλισμένων
 Το μέσο επιτόκιο δανεισμού είναι μικρότερο για τις ασφαλισμένες επιχειρήσεις, έναντι των μη ασφαλισμένων.
 Οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις βελτιώνουν και προωθούν τη συνεργασία τους με τους πελάτες
 Το 84% των ασφαλισμένων επιχειρήσεων θεωρούν σημαντικό να βελτιώσουν τη συνεργασία με τους πελάτες τους, έναντι του 79% των ανασφάλιστων
 Οι επιχειρήσεις με Σύμβαση Ασφάλισης Πιστώσεων επιτυγχάνουν περισσότερες επαναλαμβανόμενες πωλήσεις σε ποσοστό 73%, έναντι του 67% των μη ασφαλισμένων
 Η οικονομική τους ευρωστία τις καθιστά περισσότερο ευέλικτες
 Κατά μέσο όρο, οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις έχουν επεκτείνει την εξαγωγική τους δραστηριότητα σε 6 χώρες, εν αντιθέσει με τις μη ασφαλισμένες που εξάγουν σε 3 μόνο χώρες. Διευκολύνεται η πρόσβαση των ασφαλισμένων επιχειρήσεων σε νέες αγορές
 Το ποσοστό των εξαγωγών επί των πωλήσεων ανέρχεται σε 30% για τις ασφαλισμένες επιχειρήσεις, έναντι του 24% για τις ανασφάλιστες
 Οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις παρέχουν πίστωση στο 69% των πελατών τους, ενώ οι ανασφάλιστες μόνο στο 51%. Συνεπώς, οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις αυξάνουν την ανταγωνιστικότητά τους
 Οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις δέχονται ετησίως κατά μέσο όρο 1.416 αιτήματα για χορήγηση πιστωτικού ορίου από πελάτες, έναντι 656 αιτημάτων που δέχονται οι ανασφάλιστες και αποδέχονται κατά μέσο όρο 81% των αιτημάτων, έναντι 72% για τις ανασφάλιστες
Οι ασφαλισμένες επιχειρήσεις έχουν 64% πιθανότητα να προσφέρουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ οι μη ασφαλισμένες 57%
Το θετικό οικονομικό αποτέλεσμα για τις ασφαλισμένες επιχειρήσεις απορρέει από:
            Την αύξηση των επικερδών πωλήσεων
            Την αύξηση των επαναλαμβανόμενων πωλήσεων
            Τη μείωση της αναγκαιότητας πιστοληπτικού ελέγχου
            Τη μείωση των διαφωνιών και συγκρούσεων με τους πελάτες
            Την εμπρόθεσμη είσπραξη απαιτήσεων
            Το χαμηλό κίνδυνο επισφαλειών
            Το χαμηλό συνολικό κόστος διαχείρισης του πιστωτικού κινδύνου και της διαχείρισης απαιτήσεων
            Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα για τη διαχείριση του πιστωτικού κινδύνου και των απαιτήσεων ανέρχονται σε 0,56% επί των συνολικών πωλήσεων ετησίως για τις ασφαλισμένες επιχειρήσεις, έναντι 1,94% για τις ανασφάλιστες. Κατά συνέπεια, 1,38% του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών θα ήταν δυνατόν να εξοικονομηθεί από την ύπαρξη Σύμβασης Ασφάλισης Πιστώσεων
            Οι επισφαλείς απαιτήσεις, σαν ποσοστό επί των πωλήσεων, ανέρχονται σε 0,38% για τις ασφαλισμένες επιχειρήσεις, έναντι ποσοστού 0,74% για τις ανασφάλιστες, υπάρχει δηλαδή σημαντική μείωση σε ποσοστό 0,36% επί των πωλήσεων
            Η μέση δαπάνη για την αγορά πληροφοριών, σαν ποσοστό επί των πωλήσεων, ανέρχεται σε 0,25% για τις ασφαλισμένες επιχειρήσεις, έναντι 0,49% για τις ανασφάλιστες, υπάρχει δηλαδή σημαντική μείωση σε ποσοστό 0,24% επί των πωλήσεων
            Το μέσο επιτόκιο δανεισμού είναι κατά μέσο όρο 3,51% για τις ασφαλισμένες επιχειρήσεις, έναντι του 3,95% για τις μη ασφαλισμένες
 Τα συνολικά οφέλη που προκύπτουν από την Ασφάλιση Πιστώσεων είναι:
            Εξαιρετική πληροφόρηση για τον  Πιστωτικό Κίνδυνο και την Αγορά

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*