Ασφαλιστικές: Ζητούν μέρος από τα 6 δισ. ιδιωτικών δαπάνων στην υγεία

Του Νίκου Σακελλαρίου

Ο κλάδος υγείας αποτελεί τα τελευταία 3 χρόνια το πιο «καυτό» αντικείμενο της ασφαλιστικής αγοράς. Η ετησιοποιημένη αύξηση παραγωγής ξεπερνά το 20% (δηλαδή πάνω από 60% σωρευτικά), αλλά η συνολική παραγωγή στον κλάδο υγείας αντιστοιχεί σε περίπου 10% επί της συνολικής ιδιωτικής δαπάνης στην υγεία που ανέρχεται σε 6 δισ. ευρώ. Δηλαδή, το παράδοξο είναι (δείχνει και πόσο ο κόσμος δεν έχει ασφαλιστική συνείδηση) ότι οι καταναλωτές πληρώνουν από την τσέπη τους περίπου 5,4 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί, εάν λάβουμε υπόψιν τις εκτιμήσεις για εισαγωγές και διαγνώσεις, σε περίπου 2.500 ευρώ /άτομο το χρόνο όταν την ίδια στιγμή, οι ασφαλιστικές με ετησιοποιημένα ασφάλιστρα της τάξης των 700 – 1.000 μπορούν να καλύψουν νοσηλείες και εξετάσεις μέχρι 300.000 ευρώ ή και παραπάνω σε ορισμένες περιπτώσεις. Βεβαίως σε πολλές περιπτώσεις, οι ιδιωτικές δαπάνες των 2.500 ευρώ είναι εφάπαξ και μη επαναλαμβανόμενες αλλά και πάλι τα 700-800 ευρώ το χρόνο με τις καλύψεις που δίνουν οι ασφαλιστικές είναι πολύ πιο δελεαστικές για τον μέσο καταναλωτή.
Αυτή την φιλοσοφία θέλει να περάσει η ασφαλιστική αγορά προς τους καταναλωτές και γι’ αυτό οι leaders του κλάδου αυξάνουν τις καμπάνιες τους. Ενδεικτικά, τα διαφημιστικά κονδύλια προς τον Τύπο εστιάζουν κατά κύριο λόγο στις ασφαλίσεις υγείας ενώ και οι συνεργάτες (agency ή ανεξάρτητοι) των μεικτών εταιρειών έχουν στραφεί κατά κύριο λόγο προς τις ασφαλίσεις υγείας προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν την θετική συγκυρία.
Αυξημένες διαφημιστικές δαπάνες για τα προϊόντα υγείας έχουν η NN, η Εθνική Ασφαλιστική, η ΑΧΑ και η Groupama. Το IW γνωρίζει ότι κάποιες εξ αυτών θα βγουν με νέα διαφημιστικά προγράμματα μέσα στον Φεβρουάριο με στόχο να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τη θέση τους και τα μερίδια αγοράς τους.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*