Aλλαγή θεσμικού πλαισίου για την αποζημίωση ζημιωθέντων ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ; 

Αλλαγή του θεσμικού πλαισίου με στόχο την  επιτάχυνση των διαδικασιών  αποζημιώσεων των δικαιούχων της Ασπίς Πρόνοια, αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018, σύμφωνα με χθεσινή δήλωση του προέδρου των ζημιωθέντων πελατών της «Ασπίς Πρόνοια» Νίκου Κεχαγιάογλου κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Money Show.

Με τη  θεσμική αλλαγή που αναμένεται, οι αποζημιώσεις από τον Εκκαθαριστή και από το Εγγυητικό Κεφάλαιο θα δίδονται σταδιακά και ταυτόχρονα προς όλους τους δικαιούχους, γεγονός που θα επισπεύσει τη διαδικασία.

Παράδειγμα 

Ας υποθέσουμε ότι ένας δικαιούχος της Ασπίς Πρόνοια είναι εγγεγραμμένος στη λίστα του εκκαθαριστή για απαίτηση 1.000 ευρώ. Ο δικαιούχος αυτός προβλέπεται να εισπράξει:

α) Γύρω στα 200-300 ευρώ από την εκκαθάριση της Ασπίς Πρόνοια, ανάλογα με το πόσο υψηλά ή χαμηλά θα εκποιηθούν τα ακίνητα της εταιρείας.

β) Αν το παραπάνω ποσό είναι 200 ευρώ, θα εισπράξει επιπλέον το 70% των υπόλοιπων 800  ευρώ από το Εγγυητικό Κεφάλαιο. Δηλαδή, αθροιστικά θα καρπωθεί 760 ευρώ.

Αιτήματα, εκκρεμότητες, διαμαρτυρίες

Ο Σύλλογος Ζημιωθέντων ζητά τον μακρόχρονο δανεισμό του Εγγυητικού Κεφαλαίου από τις τράπεζες με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, έτσι ώστε τα ποσά αυτά να δοθούν άμεσα στους δικαιούχους, οι οποίοι ήδη περιμένουν από το 2009.

Δικαστικές διελκυστίνδες 

Έντονες είναι οι διαμαρτυρίες πάρα πολλών ασφαλισμένων της πρώην Ασπίς Πρόνοια γιατί δεν έχουν ενταχθεί στη λίστα των δικαιούχων από τον Εκκαθαριστή. Οι ασφαλισμένοι αυτοί εντάσσονται σε δύο κατηγορίες: Πρώτον, σε αυτούς που δεν υπέβαλαν σχετική αίτηση, γιατί προφανώς δεν είχαν ενημερωθεί έγκαιρα και δεύτερον, σε όσους είχαν αποκτήσει προϊόντα Aspis Asset.

Εναντίον του αποκλεισμού αυτού έχουν ήδη ασκηθεί πρωτόδικα αιτήσεις ανακοπών (ορισμένες κερδήθηκαν, άλλες όχι) και τους επόμενους μήνες προγραμματίζεται και η εκδίκασή τους σε δεύτερο βαθμό.

Ειδικότερα, το σκεπτικό της μη ένταξης των κατόχων του Aspis Asset στη λίστα των δικαιούχων έγινε με το σκεπτικό ότι: α) Δεν είχε παρέλθει τριετία από την έκδοσή τους μέχρι το λουκέτο της εταιρείας, άρα δεν μπορούσαν τα προϊόντα αυτά να ρευστοποιηθούν και β) Ήταν επενδυτικά προϊόντα και όχι ασφαλιστικά.

Οι εκπρόσωποι των ζημιωθέντων πελατών της Ασπίς Πρόνοια εξέφρασαν την αγανάκτησή τους, αμφισβητώντας έντονα τη βασιμότητα των προαναφερθέντων επιχειρημάτων, καθώς: α) Το γεγονός ότι δεν παρήλθε τριετία δεν οφείλεται στους πελάτες αλλά στην εταιρεία και στις Εποπτικές Αρχές και β) Τα προϊόντα αυτά διατίθεντο επί σειρά ετών ως ασφαλιστικά προϊόντα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*