Πτώση 9% στην αστική ευθύνη αυτοκινήτου. Με ερωτήματα μπαίνει το 2018

της Ελενας Ερμείδου

Συμμετέχει με ποσοστό 25,4% στην παραγωγή ασφαλίστρων, γράφει τζίρους και είναι ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. 29 ασφαλιστικές στην ελληνική αγορά στο κλάδο αυτοκινήτου κατέγραψαν παραγωγή 986 εκατ. ευρώ το 2016 ενώ, κατέβαλλαν αποζημιώσεις 645 εκατ. ευρώ. Δ

Εκ του συνόλου της παραγωγής, ωστόσο τα 806 εκατ. ευρώ προέρχονται από το τομέα  υποχρεωτικής ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, η παραγωγή του οποίου συρρικνώθηκε σύμφωνα με στοιχεία της ΕΑΕΕ κατά -9,2% το 2016 προς το 2015 (888 εκατ. ευρώ), και παρά τις αναγγελίες και τις ‘διώξεις’ περί χιλιάδων ανασφάλιστων οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους.  Στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά, ο κλάδο αυτοκινήτου κατέχει μερίδιο περίπου 38% επί των ασφαλίσεων κατά Ζημιών.

Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία των ασφαλιστικών οχημάτων έτους 2016, η κατηγορία επιβατικά- ταξί αποτελεί το 71,4% του πλήθους οχημάτων και το πλήθος των ζημιών αντιστοιχεί στο 79,1% του συνόλου.

 Τα τροχαία, οι κλοπές και οι εξιχνιάσεις

Τα τροχαία ατυχήματα τα οποία περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες παρέμειναν σταθερά το 2016 όσο και το 2015 (11.439 έναντι 11.440). Αντίθετα οι νεκροί αυξήθηκαν από 793 το 2015 σε 807 το 2016.

Σχετικά με τις κλοπές τροχοφόρων, η ελληνική αστυνομία πληροφορεί ότι τελέστηκαν το 2016 περί τις 26 χιλιάδες κλοπές και 720 απόπειρες. Από τα παραπάνω περιστατικά περίπου 8,5 χιλιάδες εξιχνιάστηκαν. Ο αριθμός των κλοπών είναι ελαφρά μειωμένος σε σχέση με το 2015, το αντίθετο ισχύει για τις εξιχνιάσεις.

Στο σημείο ας καταγραφεί για μία ακόμα φορά ότι η λίστα των ανασφάλιστων οχημάτων δεν διασταυρώθηκε σωστά με την λίστα των τροχοφόρων που είχαν κλαπεί από τους αρμοδίου αρμόδιοι φορείς υπουργεία, εφορίες κτλ πριν στείλουν τα ειδοποιητήρια για τα πρόστιμα, που εντός ολίγων, τότε, ημερών ‘μάζεψαν’ πίσω.

Με ερωτηματικά ξεκινά, μάλλον για το κλάδο το 2018, καθώς όπως όλα δείχνουν θα υπάρξει και νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων, αφού τα πανάκριβα τέλη παραμένουν.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Συμπληρώστε το αποτέλεσμα *